Mørk afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2019

Anonym trådstarter

Igen et personligt spørgsmål, men håber at der andre der måske oplever det samme som kan fortælle om det er normalt.  

Jeg tog jern i graviditeten og fik jo derfor mørk afføring. Nu her efter fødslen (fødte for 5 uger siden)tager jeg ikke længere jern( men stadig mine gravitaminer), men min afføring er stadig mørk. Skal man lige nævne det for lægen eller er det normalt i den første tid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Igen et personligt spørgsmål, men håber at der andre der måske oplever det samme som kan fortælle om det er normalt.  

Jeg tog jern i graviditeten og fik jo derfor mørk afføring. Nu her efter fødslen (fødte for 5 uger siden)tager jeg ikke længere jern( men stadig mine gravitaminer), men min afføring er stadig mørk. Skal man lige nævne det for lægen eller er det normalt i den første tid?

Hvor mørk taler vi? Er den sort? Mørkebrun? 

Anmeld Citér

10. april 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

Hvor mørk taler vi? Er den sort? Mørkebrun? 

Den er ikke sort sort, men den er så mørk som min afføring var da jeg tog jerntilskud. 

Anmeld Citér

10. april 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Den er ikke sort sort, men den er så mørk som min afføring var da jeg tog jerntilskud. 

Hmm, nævn det for lægen for en sikkerheds skyld. Den ekstra jern burde som sådan være ude af systemet efter 5 uger. 

Ligger der ikke også snart en efterfødselsundersøgelse? 

Anmeld Citér

10. april 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

Hmm, nævn det for lægen for en sikkerheds skyld. Den ekstra jern burde som sådan være ude af systemet efter 5 uger. 

Ligger der ikke også snart en efterfødselsundersøgelse? 

Jo, jeg skal afsted om omkring 2 uger til 8 ugers undersøgelsen. 

Jeg Googlede jo selvfølgelig(som man aldrig skal) og fandt bare nogle ret alvorlige grunde til mørk afføring så blev ret forskrækket. 

Anmeld Citér

10. april 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Jo, jeg skal afsted om omkring 2 uger til 8 ugers undersøgelsen. 

Jeg Googlede jo selvfølgelig(som man aldrig skal) og fandt bare nogle ret alvorlige grunde til mørk afføring så blev ret forskrækket. 

Det er sikkert ingenting, men det er altid godt lige at få det chekket. 

Evt. giv lægen et ring inden din 8 ugers undersøgelse, forklar situationen og spørg om du skal medbringe en afføringsprøve. Til det, kan du købe et lille glas på apoteket. 

Anmeld Citér

11. april 2019

Camillos

Anonym skriver:

Jeg mener bestemt der også er jern i gravitamin?

Anmeld Citér

11. april 2019

Camillos

Camillos skriver:

Jeg mener bestemt der også er jern i gravitamin?

Der er jern i gravitamin så du får fortsat jern derfor er din afføring mørk 

Anmeld Citér

11. april 2019

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Der er jern i gravitamin så du får fortsat jern derfor er din afføring mørk 

Tusind tak for dit svar! Jeg troede ikke der var jern i gravitamin, fik bare at vide at jeg skulle fortsætte med dem til pakken var tom, men vil da lige prøve at lade være med at tage dem og se om det gør en forskel. 

Anmeld Citér

11. april 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

Det er sikkert ingenting, men det er altid godt lige at få det chekket. 

Evt. giv lægen et ring inden din 8 ugers undersøgelse, forklar situationen og spørg om du skal medbringe en afføringsprøve. Til det, kan du købe et lille glas på apoteket. 

Jeg må lige rette mig selv, det er mørkegrønlig i farcen  Jeg prøvede at google og så at hvis man tager afføringsmidler kan afføringen blive grønlig fordi det passerer igennem systemet lidt for hurtigt, og jeg har taget magnesia siden fødslen, så tænker det måske kan være en af grundene. Så prøver lige at se hvordan det ser ud når jeg trapper ned igen  Men tak for dine svar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.