Hun gider ikke mos eller grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. april 2019

HBV

Min datter på næsten 7,5 mdr gider ikk det grød eller mos  jeg har forsøgt oceaner af gange ig jeg blir enormt frustreret og det kan eller kommer hun til at kunne mærke. Så jeg tænker, det er tid til at skifte spor. Hun bryder sig mest om at jeg giver hende små stykker mad i munden, ost, pølse, grovbolle mm men efter kort tid mister hun interessen

Jeg ammer stadig og vi trives fint med dette. 

Jeg tænker lidt på at give BLW metoden et forsøg.. Er der nogle, der vil give deres besyv mht dette? For/imod? Gode forslag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2019

serinasmor

Det kunne have været mig, der skrev det for 8-9 år siden. 

Min datter nægtede at blive madet da hun ramte 6,5-7 mdr... vi gik direkte til blød mad i små bidder. 

det der var sværest var at give tilskud af fedtstof - men vi løste det ved at hun fik "dipping/sovs" på alt ... det kunne være alt fra dryppet olivenolie, mayo, remolade, ketchup, sovs, cremefraiche osv...

Vi kogte kartoffel, brocolli, kødboller, sød kartoffel, ærter osv : grøntsager og kød 

til frokost var det små bidder rugbrød (uden kerner) med smørrepålæg

Du skal helst undgå stegt mad i starten (det er noget med at det gør ikke noget godt for kroppen - og med de mindste bliver det værre) 

Men man kan sagtens  

Anmeld Citér

9. april 2019

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
HBV skriver:

Min datter på næsten 7,5 mdr gider ikk det grød eller mos  jeg har forsøgt oceaner af gange ig jeg blir enormt frustreret og det kan eller kommer hun til at kunne mærke. Så jeg tænker, det er tid til at skifte spor. Hun bryder sig mest om at jeg giver hende små stykker mad i munden, ost, pølse, grovbolle mm men efter kort tid mister hun interessen

Jeg tænker lidt på at give BLW metoden et forsøg.. Er der nogle, der vil give deres besyv mht dette? For/imod? Gode forslag? 

Hej

Vores datter på 4,5 år spiste fint grød og mos, så det gik jeg også ud fra, at den lille ville. Men da hun skulle starte op på det nægtede hun fuldstændig. Jeg valgte derfor alt grød og mos fra. Hun er en kan selv vil selv pige. 

Vi begyndte BLW da hun var Ca 7 måneder. Hun har fået alt hvad jo fik. Jeg lavede ikke special mad til hende. Hun lærte hurtig pincet grebet, og spiste rigtig fint selv.

Til at starte med smagte hun bare på det, og spruttede det ud igen.

Husk du må ikke skære stykkerne i for små bidder.

Hun har altid spist meget flot af sin alder, og flere bliver overrasket over, at hun kan sidde så flot.

Du skal dog vide, at de sagtens kan håndtere, hvis de får noget i gal hals. Det ser skræmmende ud i starten. Men der skal du have ro i maven og ikke gå i panik. De har styr på det. 

Jeg har virkelig været glad for mit valg og ville tid gøre det igen. Det gør maden så meget nemmere. 

Pøj pøj med det. 

Anmeld Citér

9. april 2019

HBV

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej

Vores datter på 4,5 år spiste fint grød og mos, så det gik jeg også ud fra, at den lille ville. Men da hun skulle starte op på det nægtede hun fuldstændig. Jeg valgte derfor alt grød og mos fra. Hun er en kan selv vil selv pige. 

Vi begyndte BLW da hun var Ca 7 måneder. Hun har fået alt hvad jo fik. Jeg lavede ikke special mad til hende. Hun lærte hurtig pincet grebet, og spiste rigtig fint selv.

Til at starte med smagte hun bare på det, og spruttede det ud igen.

Husk du må ikke skære stykkerne i for små bidder.

Hun har altid spist meget flot af sin alder, og flere bliver overrasket over, at hun kan sidde så flot.

Du skal dog vide, at de sagtens kan håndtere, hvis de får noget i gal hals. Det ser skræmmende ud i starten. Men der skal du have ro i maven og ikke gå i panik. De har styr på det. 

Jeg har virkelig været glad for mit valg og ville tid gøre det igen. Det gør maden så meget nemmere. 

Pøj pøj med det. 

Hvor store stykker skal det være? Der står lidt forskelligt på div sider 

Hvor lang tid gik der før hun rent faktisk fik noget ser mindede om et helt måltid ? 

Anmeld Citér

9. april 2019

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
HBV skriver:

Hvor store stykker skal det være? Der står lidt forskelligt på div sider 

Hvor lang tid gik der før hun rent faktisk fik noget ser mindede om et helt måltid ? 

I starten skal hun jo kunne gribe om maden, så hun kan få det op til munden.

Det svært at sige, hvor lang tid der går før, at det svare til et helt måltid. Men i starten bør du amme hende efter et måltid. da min datter var 9-10 måneder spiste hun fint svarende til et måltid. Der startede hun også i vuggestue. 

Anmeld Citér

9. april 2019

HBV

Er der en minimumsgrænse for hvor små stykkerne må være?

Vi spiste kylling og spaghetti til aftensmad og jeg ku se hun ku lide det og var sulten men hun fik virkelig ikke meget indenbords  2 mundfulde måske. Pludselig blev hun helt rød i hovedet og vand i øjnene. Prøvede ik at gå i panik og hun fik selv hostet det op igen og spiste lidt videre. 

Hun virkede stadig sulten til sidst men ville ik prøve at spise mere.. Hmm.. Den er lidt svær for selvom jeg ammede, fik hun ik meget. Tror det er koncentrationen den kniber med, hun ligger og smiler konstant 

Anmeld Citér

10. april 2019

Camillos

HBV skriver:

Min lille Agnes har aldrig gidet spise mos og grød hun er også amme barn. Det eneste jeg har haft held med har været de der semper frugt grød med havre i de der trykposer. Så blev hun 10 mdr og fra den ene dag til den anden elsker hun at få havregrød og alt andet mad hun får. Det skal siges jeg er stoppet med amningen da hun hellere ville brystet end Alm mad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.