Isabeau skriver:
Hej!
Min datter har de sidste par dage haft problemer med at komme af med sin afføring og luft. De sidste 2 dage har hun kun haft 4 "skidt- bleer", hvor hun plejer at ha´ ca. dobbelt så mange på 2 dage. Hun blir´ ammet, men får oz modermælkserstatning ca. 4-5 gange om dagen, da jeg ikke har helt nok næring i mit mælk.
Hun er 4 uger gammel og er først nu begyndt at døje med maven. Er der nogen som har en idé om, hvad det kan være? Er det mælkeerstatningen, som gør det? Selv spiser/drikker jeg meget sundt med både grøntsager og frugt, rigelig vand og kun ca. 3 kopper kaffe om dagen. Hun får d-dråber (den gule fra apoteket), og er ellers sund og rask - skal lige siges at hun er et "kejser-barn", hvis det har noget at sige?
Vh. Diana
Det kan jo være kolik hun har,men dte kan også bare være alm mavekneb og de kan meget nemt komme af mme.
Du kan selv gøre følgende for og hjælpe hende af med maveknebene..
Give acd-dråber i stedet for alm d-dråber.
Der er kokosolie i d-dråber og det er hårdt for maven.
Nu ved jeg ikke hvilken erstatning du gir. Men du kan give grøn allomin. Den er god til hårde maver.
Og så sørg for og bevæge hendes ben rigtig godt..¨
Lav nogle cirkelbevægelser med hendes ben og massere hendes mave..
Håber det hjælper hende..
Har selv en datter på 4 mdr som desværre har haft kolik de første 3 mdr af hendes liv, så de sidste par måneder har ikke været spor sjove..
Pia.
Anmeld