4 uger gammel med mavekneb...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.385 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. oktober 2009

Isabeau

Hej!

Min datter har de sidste par dage haft problemer med at komme af med sin afføring og luft. De sidste 2 dage har hun kun haft 4 "skidt- bleer", hvor hun plejer at ha´ ca. dobbelt så mange på 2 dage. Hun blir´ ammet, men får oz modermælkserstatning ca. 4-5 gange om dagen, da jeg ikke har helt nok næring i mit mælk.

Hun er 4 uger gammel og er først nu begyndt at døje med maven. Er der nogen som har en idé om, hvad det kan være? Er det mælkeerstatningen, som gør det? Selv spiser/drikker jeg meget sundt med både grøntsager og frugt, rigelig vand og kun ca. 3 kopper kaffe om dagen. Hun får d-dråber (den gule fra apoteket), og er ellers sund og rask - skal lige siges at hun er et "kejser-barn", hvis det har noget at sige?

Vh. Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

Pia

Isabeau skriver:

Hej!

Min datter har de sidste par dage haft problemer med at komme af med sin afføring og luft. De sidste 2 dage har hun kun haft 4 "skidt- bleer", hvor hun plejer at ha´ ca. dobbelt så mange på 2 dage. Hun blir´ ammet, men får oz modermælkserstatning ca. 4-5 gange om dagen, da jeg ikke har helt nok næring i mit mælk.

Hun er 4 uger gammel og er først nu begyndt at døje med maven. Er der nogen som har en idé om, hvad det kan være? Er det mælkeerstatningen, som gør det? Selv spiser/drikker jeg meget sundt med både grøntsager og frugt, rigelig vand og kun ca. 3 kopper kaffe om dagen. Hun får d-dråber (den gule fra apoteket), og er ellers sund og rask - skal lige siges at hun er et "kejser-barn", hvis det har noget at sige?

Vh. Diana

Det kan jo være kolik hun har,men dte kan også bare være alm mavekneb og de kan meget nemt komme af mme.

Du kan selv gøre følgende for og hjælpe hende af med maveknebene..

Give acd-dråber i stedet for alm d-dråber.

Der er kokosolie i d-dråber og det er hårdt for maven.

Nu ved jeg ikke hvilken erstatning du gir. Men du kan give grøn allomin. Den er god til hårde maver.

Og så sørg for og bevæge hendes ben rigtig godt..¨

Lav nogle cirkelbevægelser med hendes ben og massere hendes mave..

Håber det hjælper hende..

Har selv en datter på 4 mdr som desværre har haft kolik de første 3 mdr af hendes liv, så de sidste par måneder har ikke været spor sjove..

Pia.

Anmeld

20. oktober 2009

malou

Jeg skiftede hurtigt til grøn allomin som er syrnet mælke erstatning...- det er ikke så hårdt for de små maver og Victor´s mave blev MEGET bedre af det og det bruger jeg stadig til ham som en hygge flaske kl. halv 5 når han vågner...

knus malou

Anmeld

20. oktober 2009

Mca<3

malou skriver:

Jeg skiftede hurtigt til grøn allomin som er syrnet mælke erstatning...- det er ikke så hårdt for de små maver og Victor´s mave blev MEGET bedre af det og det bruger jeg stadig til ham som en hygge flaske kl. halv 5 når han vågner...

knus malou

Kl halv 5   Hi hi det er sgu tidligt

Anmeld

20. oktober 2009

Mira0911

Julie døjede med maven da hun var et par døgn gammel...

Hun fik sygehusets MME...

Og vi skiftede over til NAN, da sygehuset sagde det ikke var hård ved maven, derefter stoppede det med maven..

Anmeld

20. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

3 mdr skreg Nikoline 1-3 timer hver dag!!! vi skiftede fra Avent flasker til MAM, og skiftede fra Allomin til NAN.... og så fik vi mylicon dråber fra lægen...

god bedring

Anmeld

20. oktober 2009

Cris

Isabeau skriver:

Hej!

Vh. Diana

Hvorfor har du ikke nok næring i din mælk? Det er noget du tror, tror jeg. For din mælk er helt sikkert ligeså god som alle andre!

Men de små har så nogle perioder, desværre. Og det er meget svært for det kan være mælken, flasken, maven, rykken osv osv...

Anmeld

20. oktober 2009

LouiseNielsen

Her har grøn allomin også været et hit....

Min søn startede også med nan, men fik meget træls mave af det..... Samme symptomer som din datter!

Anmeld

20. oktober 2009

LotteGabriella

Isabeau skriver:

Hej!

Vh. Diana

Jeg kan anbefale "Mylicon-dråber"...de fås på apoteket og "bomber" luftboblerne i maven Spørg evt. din SP...min sagde god for det og mine 2 veninder har også brugt dem til deres børn med godkendelse fra SP

Anmeld

20. oktober 2009

Isabeau

Min SP kommer først d. 3. nov., men jeg prøver lige at se dagen idag. Hun har heldigvis allerede nu haft 3 beskidte bleer, men hvis hun stadig er "besværlig" imorgen, så ringer jeg til SP´en.

Tak for hjælpen alle.

Chris; Min datter kan "tømme" begge mine bryster og er stadig sulten. Derfor bruger vi også MME. Det er noget som ligger til min familie desværre. Min mor havde ikke mere mælk tilbage i hendes bryster efter en 3-4 uger - sådan var det med alle os unger, 4 stk. Så det må være "arveligt"?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.