Anonym skriver:
Hej, er der nogen af jer som har taget antipsykotisk medicin under graviditeten? Hvordan har det påvirket jer og har i fået et sundt barn?
På forhånd tak
Hej med dig
Jeg har ikke taget antipsykotisk medicin under min graviditet. Men jeg ved så meget, at du skal snakke med din læge/psykiater inden du planlægger graviditet hvis du får antipsykotisk medicin.
Det KAN godt lade sig gøre med nogle former for antipsykotisk medicin at være gravid og få et raskt barn.
Men det er ikke sikkert at den type du er på, kan tages under graviditet. Det er ikke sikkert at du kan tåle den type som kan tages under graviditet. Og det er ikke sikkert at den type medicin som du kan tage under graviditeten virker for dig - det er desværre meget individuelt.
Jeg kan huske at det blev påpeget meget kraftigt for mig at hvis vi ønskede flere børn så skulle vi huske at nævne det for læge og psykiater inden vi gik i gang. netop af disse årsager.
jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre - nogle kan og nogle skal gå uden medicin under graviditeten (og lykkes i øvrigt fint med det)
Jeg siger bare at du skal huske at snakke med lægen eller psykiateren om det inden du starter projekt baby.
God dag til dig og held og lykke 
Anmeld
Citér