Galdesten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. april 2019

idontknow

Hej Baby folket :-D

Jeg har galdesten, dette fik jeg for ca 5-6 år siden efter et anfald. 

Jeg har ikke rigtig mærket til det siden, udover hvis jeg spiser en aften meget fedtet mad, eller specielt cola, så kan det være lidt ømt under højre ribben. Så derfor holder jeg mig også fra dette. 

Men de sidste uge, 14 dage har det gjort ondt hver eneste dag! Det er ikke et anfald, da jeg tydeligt kan huske hvordan den var, det varede ca 5-6 timer og 2 dage efter føltes det som om man havde givet den gas aften inden med alkohol. 

Dette er anderledes, det kommer ca 1 gang i timen hvor jeg bliver nød til at stå og trykke ind på maven for at få smerten væk. Jeg tænkte den første dag, jeg sikkert havde spist noget dagen inden der kunne tricke det, men nu har det varet så længe at jeg står lidt som en gåde  

Jeg spiser som jeg plejer, ikke for fed mad næsten intet sukker osv. Så jeg forstår ikke rigtig hvad det nu går ud på. 

Jeg er ikke gul i huden, min urin er dog blevet mere gult og lugtende og jeg har faktisk ingen afføring  

Jeg vil kontakte min egen læge mandag, da det er ved at gå ud af mit gode skin! 

Men er der andre der har galdesten (eller haft) som har haft det sådan? Og var der noget i selv gjorde for at få det til at stoppe igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2019

xStinepigen

Jeg havde mere eller mindre ondt hele tiden, valgte st få fjernet min galdeblære

Anmeld Citér

6. april 2019

idontknow

xStinepigen skriver:

Jeg havde mere eller mindre ondt hele tiden, valgte st få fjernet min galdeblære

Årh ja, jeg er aldrig blevet opereret og det giver mig simpelhen direkte angst at tænke på 

men jeg har altid vidst det nok skulle komme en dag ����‍♀️

Anmeld Citér

6. april 2019

Anonym

idontknow skriver:

Hej Baby folket :-D

Jeg har galdesten, dette fik jeg for ca 5-6 år siden efter et anfald. 

Jeg har ikke rigtig mærket til det siden, udover hvis jeg spiser en aften meget fedtet mad, eller specielt cola, så kan det være lidt ømt under højre ribben. Så derfor holder jeg mig også fra dette. 

Men de sidste uge, 14 dage har det gjort ondt hver eneste dag! Det er ikke et anfald, da jeg tydeligt kan huske hvordan den var, det varede ca 5-6 timer og 2 dage efter føltes det som om man havde givet den gas aften inden med alkohol. 

Dette er anderledes, det kommer ca 1 gang i timen hvor jeg bliver nød til at stå og trykke ind på maven for at få smerten væk. Jeg tænkte den første dag, jeg sikkert havde spist noget dagen inden der kunne tricke det, men nu har det varet så længe at jeg står lidt som en gåde  

Jeg spiser som jeg plejer, ikke for fed mad næsten intet sukker osv. Så jeg forstår ikke rigtig hvad det nu går ud på. 

Jeg er ikke gul i huden, min urin er dog blevet mere gult og lugtende og jeg har faktisk ingen afføring  

Jeg vil kontakte min egen læge mandag, da det er ved at gå ud af mit gode skin! 

Men er der andre der har galdesten (eller haft) som har haft det sådan? Og var der noget i selv gjorde for at få det til at stoppe igen? 

Jeg havde meget mørk urin, og ingen afføring.. Havde ondt nærmest konstant  og kastede op når jeg spiste og drak. Blev også gul i huden. 

Fik først fjernet en sten, og 1 mdr senere (havde infektion) fik jeg fjernet hele galdeblæren.

Hold øje med din temperatur  hvis du får feber ville jeg kontakte vagtlægen. 

Anmeld Citér

6. april 2019

idontknow

Anonym skriver:

Jeg havde meget mørk urin, og ingen afføring.. Havde ondt nærmest konstant  og kastede op når jeg spiste og drak. Blev også gul i huden. 

Fik først fjernet en sten, og 1 mdr senere (havde infektion) fik jeg fjernet hele galdeblæren.

Hold øje med din temperatur  hvis du får feber ville jeg kontakte vagtlægen. 

Jeg har taget min tempratur hver dag den sidste uge, da jeg ved at ved feber skal man kontakte læge, men den er heldigvis normal endnu  

jeg har heldigvis ikke ondt konstant, men der kommer lige de jag og smerter i 5-10 af gangen ca 1 gang i timen nogle gange hver anden time. 

Men jeg har en kontant trykken under højre ribben, så jeg kan mærke det er stenen/ stene der driller. 

Hvordan forgår sådan en opration? Hvor længe varer den og hvad er udsigterne bagefter? 

Anmeld Citér

7. april 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac
idontknow skriver:

Jeg har taget min tempratur hver dag den sidste uge, da jeg ved at ved feber skal man kontakte læge, men den er heldigvis normal endnu  

jeg har heldigvis ikke ondt konstant, men der kommer lige de jag og smerter i 5-10 af gangen ca 1 gang i timen nogle gange hver anden time. 

Men jeg har en kontant trykken under højre ribben, så jeg kan mærke det er stenen/ stene der driller. 

Hvordan forgår sådan en opration? Hvor længe varer den og hvad er udsigterne bagefter? 

Jeg fik fjernet min galdeblære for 11 år siden. 

Operationen tog ca 30 min, så der var hurtigt overstået. Det værste for mig var narkosen eller morfinen bagefter (ved ikke hvad det var). Men jeg havde så meget kvalme bagefter, så jeg lå med ilt i 24 timer. Normalt kan man komme hjem samme dag, men jeg havde det for skidt. 

Årene efter har jeg en tendens til, hurtigt at få diarré, hvis jeg har spist meget fed mad. Men det er også det eneste jeg har har haft af gener. 

Jeg er rigtig glad for, at jeg fik operationen. 

Anmeld Citér

7. april 2019

MorTil3+

Min mand fik fjernet sin galdeblære sidste sommer og han kom hjem dagen efter. Det foregik med en kikkert operation gennem 4 små huller i maven som man ikke kan se nu. De første par uger havde han diarré og han har det stadig indimellem men han spiser så også fed mad og drikker meget cola osv, han har ikke lavet om på sin kost som de anbefaler så tænker diareen er hans egen skyld. Sådan som han havde det da anfaldet stod på kan jeg slet ikke forstå hvorfor man vælger en operation fra, for har da aldrig set min mand i sådan et smerte helvede før.

Anmeld Citér

7. april 2019

idontknow

MorTil3+ skriver:

Min mand fik fjernet sin galdeblære sidste sommer og han kom hjem dagen efter. Det foregik med en kikkert operation gennem 4 små huller i maven som man ikke kan se nu. De første par uger havde han diarré og han har det stadig indimellem men han spiser så også fed mad og drikker meget cola osv, han har ikke lavet om på sin kost som de anbefaler så tænker diareen er hans egen skyld. Sådan som han havde det da anfaldet stod på kan jeg slet ikke forstå hvorfor man vælger en operation fra, for har da aldrig set min mand i sådan et smerte helvede før.

Ja det er et yderst smerte helvede! Men da de fandt ud af jeg havde galde sten, mente de ikke på daværende tidspunkt at jeg skulle have en opration, men hvis det blev ved og var ofte så skulle vi nok snakke om det. Jeg har så holdt det i skak med min kost og motion, men nu har der været de smerter de sidste 14 dage og jeg tænker der nok er kommet flere stem til nu desværre. Jeg ringer til min læge imorgen hvor vi skal snakke om hvad vi nu skal til, og om en opration skal til :-) 

jeg er ikke bange for at de skal “pille” ved mig, men det er narkosen jeg frygter! Det ved at være væk og ikke have kontrol er noget jeg kan få det stramt over! 

Anmeld Citér

8. april 2019

Anonym

idontknow skriver:

Min blev fjernet med kikkert operation 4 små huler på maven. Så skulle jeg ungå fysisk anstrengelser i 2 uger der efter.. 

Jeg har nu nogle madvarer, som jeg ikke tåler så godt, og kan give "anfald". 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.