I tvivl om hun sover for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2019

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg er virkelig i tvivl om min datter på 5 dage sover for meget? Jeg ved godt det er individuelt, jer der kan huske jeres baby fra den alder, hvor meget sov de? 

Jeg er i tvivl om jeg skal vække hende for at spise, hun vejede 3600 da hun kom ud, og 34’ et eller andet da vi tog hjem fra hospitalet 4 dage efter. Jeg både ammer og bruger mme. Nogle nætter vågner hun hver 2 time, men i nat sov hun hele 5 timer! 

Hun falder ofte i søvn under amning, hun sidder på brystet omkring 15 min inden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2019

MoarMoar

Mine børn som omkring 4 timer i træk da de var helt nyfødte både nat og dag. 

Hvis de falder hurtigt i søvn under amning, kan man kille lidt på kinden eller nusse tæer. Så har mine børn spist videre. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Astrid&alex

5. april 2019

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Mine børn som omkring 4 timer i træk da de var helt nyfødte både nat og dag. 

Hvis de falder hurtigt i søvn under amning, kan man kille lidt på kinden eller nusse tæer. Så har mine børn spist videre. 

Hun vågner desværre ikke af det. Hun ligger bare og smiler eller laver grimasser eller er helt upåvirket. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Anonym trådstarter

Astrid&alex skriver:

Fejl 

Nej, jeg har ikke nogle baby vægt jeg synes heller ikke det virker realistisk når jeg vejer hende på en alm vægt hvor jeg vejer mig selv med og uden hende. Jeg supplere allerede med mme, gerne efter hvert måltid og der er det self forskelligt for meget hun spiser af mme. Jeg laver altid 60ml til hende. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Astrid&alex

Anonym skriver:

Nej, jeg har ikke nogle baby vægt jeg synes heller ikke det virker realistisk når jeg vejer hende på en alm vægt hvor jeg vejer mig selv med og uden hende. Jeg supplere allerede med mme, gerne efter hvert måltid og der er det self forskelligt for meget hun spiser af mme. Jeg laver altid 60ml til hende. 

Hej, det var derfor jeg rettede - da jeg ikke lige kunne slette. Fordi hvis du supplere burde hun jo få noget ind  og hvis der er noget i bleen 

Vi fik vejet på hospitalet - jeg er enig i at jeres egen vægt nok ikke er helt præsis 

sorry for unødvendig kommentar 

Anmeld Citér

5. april 2019

Anonym

Her sov han også meget lige i starten, så vil mene det er helt normalt. 

Må jeg spørge hvorfor du supplere med mme?

Ved ikke om du kender siden ammenet.dk men der er en wiki om forskellige emner som jeg tit har brugt hvis der er noget jeg har været i tvivl om  samt har de også en Fb gruppe der hedder ammenetværk  for børn 0-2 år, der er mange der ligger noget op derinde som kan være nogle spørgsmål man selv sidder med. Mener der en gang i mellem også er muligt at spørge en ammevejleder til råds derinde. 

Nå men bare lige et tip herfra, som jeg har brugt meget 

Anmeld Citér

5. april 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Hun vågner desværre ikke af det. Hun ligger bare og smiler eller laver grimasser eller er helt upåvirket. 

Aldrig nusse kinder - man udløser søgerefleksen og kan få baby til at slippe brystet. 

GNUB håndfladen eller fodsålen FAST. Så holder du baby vågen. 

Anmeld Citér

6. april 2019

MEF

Jeg synes ikke det lyder helt unormalt. Men er det ikke noget med at børn der får erstatning sover mere og tungere fordi det kræver mere energi at omsætte det i tarmene? Mon ikke det kunne have noget at sige? 

Anmeld Citér

6. april 2019

MinC

Åh det er svært i starten. Alle de bekymringer! Husk at de er normale og er der for at sikre at du er årvågen og tager dig af dit barn. Så omfavn dem og lyt til dem.

Det lyder ikke unormalt. Min datter sov gerne et stræk på 4 timer om natten, da hun var spæd. 

Prøv om du kan vurdere hendes almentilstand. Virker hun sløv? Vågner hun op når du pusler hende? Er hun gul i huden? 

Hvornår kommer sundhedsplejersken igen? Så bliver hun jo vejet og det er en god rettesnor i forhold til trivsel. 

Derudover virkede det heller ikke med min søn at gnubbe håndflader eller fodsåler. Jeg lagde ham fra mig på sofaen uden dyne eller noget og sad bare ved siden af ham. Så vågnede han og ville ligges til igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.