Ferie med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.849 visninger
8 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2019

Anonym trådstarter

Hej 

Vi er igang med at kigge på ferie i sommerferien. Vi har snakket om at tage i sommerhus da vi skal på en længere rejse til bali til vinter.

Men min kæreste og jeg er uenige om hvordan vi skal tagepå ferie med vores datter der på det tidspunkt vil være 10 måneder. Min kæreste vil gerne leje et sommerhus tæt ved vandet men i et stille område hvor vi bare kan slappe af og lave ingenting sammen. Hvorimod jeg tænker vi skal være et sted hvor vi kan lave noget, fx med både legeplads og vandland indenfor rimelige afstand. Jeg har allerede nu svært ved at aktivitere vores datter nok hele dagen til at hun ikke keder sig, så jeg tør slet ikek tænke på hvor meget der skal ske om et par måneder.

Men hvad har i af erfaringer med at tage på ferie i Danmark med en baby på 10 måneder?

På forhånd tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Vi er igang med at kigge på ferie i sommerferien. Vi har snakket om at tage i sommerhus da vi skal på en længere rejse til bali til vinter.

Men min kæreste og jeg er uenige om hvordan vi skal tagepå ferie med vores datter der på det tidspunkt vil være 10 måneder. Min kæreste vil gerne leje et sommerhus tæt ved vandet men i et stille område hvor vi bare kan slappe af og lave ingenting sammen. Hvorimod jeg tænker vi skal være et sted hvor vi kan lave noget, fx med både legeplads og vandland indenfor rimelige afstand. Jeg har allerede nu svært ved at aktivitere vores datter nok hele dagen til at hun ikke keder sig, så jeg tør slet ikek tænke på hvor meget der skal ske om et par måneder.

Men hvad har i af erfaringer med at tage på ferie i Danmark med en baby på 10 måneder?

På forhånd tak! 

Hvis baby kun er 10 måneder mener jeg faktisk at en legeplads reelt er overflødig. Baby vil elske at være i centrum med mor og far. Jeg gætter på, at du er på barsel siden det er dit job at aktivere hende og at du har lidt svært ved det uden at hun keder sig. Så du skal huske, at i er jo to forældre der er sammen med hende hele tiden i sommerhuset. Jeg synes, at det lyder som en rigtig hyggelig ferie. 

Vi er nogle gange i Sverige i et hus der ligger midt ude i skoven. Vores børn elsker det, fordi vi nemlig er sammen på en anden måde end i hverdagen. Der er ikke stress og jag. Vores ældste var tre uger første gang vi var afsted. Der er heller ikke elektricitet, så nu hvor de er 4 og 2 sidder vi om aftenen og tegner med dem i stearinlysets skær. De elsker det, fordi vi som forældre synes det er super hyggeligt. Vores stemning/hygge smitter af på dem. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Nu ved jeg ikke hvor i er fra, vi er fra Sjælland. Og når vi ikke rejser til udlandet, så tager vi altid til ørene martime tæt på ved Ebeltoft. Der er stille og roligt. Tæt ved vandet, der er indendørs svømmehal og en legeplads  

Anmeld Citér

5. april 2019

Anonym

Vi var afsted i sommerhus i vinters og vores var 1 år på det tidspunkt.

Vi havde lejet sommerhus med pool - men det var kun de store der brugte det. Vores lille var kun i én gang og det var ikke engang noget han havde lyst til. Og ellers var der intet andet i og ved sommerhuset. 

Jeg synes det lyder overflødeligt med vandland og legeplads. Hvad skal det næste så ikke være?(Ikke negativt ment - blot en tanke)

Jeg tænker sagtens I kan hygge og aktivere hende sammen. Sørg for at tage noget legetøj og nogle bøger med. Gå ture med barnevogn/klapvogn osv. 

Anmeld Citér

5. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Hej 

På forhånd tak! 

Jeg tænker at det er fint nok med bare et sommerhus(hun er vel bare glad for at der er legetøj +mor og far), og så kan man jo tage på ture. Tage på stranden, legepladser og hvad der ellers er. 

Så jeg er på hans side, at der ikke er grund til at leje det helt store, når hun ikke er ældre. (tag en endags tur hvis der er noget vandland)

Og en anden ting, jeg har oplevet det kan være svære at aktivere en mindre baby, fordi de ikke kan nær så meget. Når hun er 10måneder, kravler hun, måske prøver at gå. Hun kan meget mere.. så det er ikke helt så svært at aktivere. (synes jeg)
Ud i sandkassen, og hun leger. (sådan er jo også i dagpleje og vuggestuer) ud og gå ture, se på ting... zoologiske have.. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Legeplads og vandland ville jeg slet ikke prioritere med et barn på kun 10 måneder. Et sommerhus, evt med en strand i nærheden tænker jeg ville være er hit. Evt køb en lille børne pool. Og så kan man altid køre en tur til en legeplads eller andet hvis man keder sig en dsg

Anmeld Citér

5. april 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Da mine børn havde den alder - og flere år frem - var det alt rigeligt med noget vand, noget sand og nogle sten at samle. Og så bare vores selskab og noget legetøj. Jeg kan slet ikke se nødvendigheden af andet og mere. 

Anmeld Citér

5. april 2019

lineog4

Jeg tænker en ferie med sådan en lille skønsak handler mere om, hvad I har behov for en hvad hun har. Hendes behov er mor og far, mad og tid til at sove. 

Jeg har tager ungerne med på forskellige slags ferier alt fra det stille sommerhus til Rom med slidte fødder. Og det er min erfaring, at de små nyder alle ferier så længe vi voksne nyder.

Så frem for at sige den ene af jer har ret, så vil jeg hellere spørfe: hvad har I behov for? Lyder til I har forskellige behov; din mand har måske behov for ro og afslapning og du har måske behov for lidt mere fest og farver (tænker du er hjemme på barsel). Begge ferier kan være fantastisk med en på 10 med, hvis I synes det er fantastisk.

Anmeld Citér

5. april 2019

Birthdaybaby

Der er selvfølgelig forskel på børn, men min ældste er knap 2,5 år og hvis der er mere end én voksen OG mulighed for at komme udenfor, er det mere end rigelig underholdning til en uge. 

For os voksnes skyld sørger vi imidlertid altid at holde ferie med et overlap med bedsteforældre, i nærheden af venner med børn el.l. , da det giver os mulighed for rent faktisk at “holde ferie” ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.