Hvor længe varer en forkølelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. april 2019

Anonym trådstarter

Min 6 mdr gamle datter er hårdt ramt af forkølelse. Først blev hun virkelig forkølet i 10 dage, rask i 2 og nu er hun forkølet igen på 13.dagen med meget tæt næse, hoste som raller og øjenbetændelse on/off. Jeg giver hende ventoline på spacer efter aftale med børneafdelingen hvor hun var indlagt i december.

Vi var ved læge i mandags hvor egen læge tog podning fra halsen for streptokokker. Den var negativ. Hun kiggede i ørerne og de var ikke røde. Hvor meget kan egen læge egentlig se ind i de små ører? 

Som sagt er hun stadig forkølet og slet ingen tegn på bedring. Hun er virkelig tæt i næsen på trods af meget saltvands spray og lidt zymelin til børn (ja jeg ved godt det er forbudt)

Hvornår ville I rette henvendelse til egen læge igen??? 

Jeg tænker lidt om der er en bakterie inde bagved som gør at det bare ik går væk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2019

Abracadabra

Når man tænker på, hvor usundt antibiotika er, ville jeg se an mindst til mandag, medmindre hun får meget høj feber. 

Anmeld Citér

4. april 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Når man tænker på, hvor usundt antibiotika er, ville jeg se an mindst til mandag, medmindre hun får meget høj feber. 

I know, jeg er også modstander af antibiotika.. 

Det gør bare ondt i moderhjertet at se sin skat have det skidt i så lang tid. Hun har også taget sig til øret i over en uge nu men som sagt så siger egen læge at der ikke er rødme i ørerne 

Anmeld Citér

4. april 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus

Vores dreng var nærmest syg i 1 måned på den måde som du beskriver da han var 10 måneder. Et tip er at sprøjte modermælk op i hvert næsebor. Han hadede det men efter 5 minutter var næsen fri. 

Ørelægen kan klart se mere i ørene end lægen. Men jeg ville ikke gå til egen læge/ørelæge igen medmindre baby tager sig til ørerne, bliver slap, stopper med af spise eller får høj feber i flere dage. 

Anmeld Citér

4. april 2019

Anonym trådstarter

Rixus skriver:

Vores dreng var nærmest syg i 1 måned på den måde som du beskriver da han var 10 måneder. Et tip er at sprøjte modermælk op i hvert næsebor. Han hadede det men efter 5 minutter var næsen fri. 

Ørelægen kan klart se mere i ørene end lægen. Men jeg ville ikke gå til egen læge/ørelæge igen medmindre baby tager sig til ørerne, bliver slap, stopper med af spise eller får høj feber i flere dage. 

Jeg har prøvet med mælken men kan sgu ikke ramme de små næsebor

Hun har helt klart taget sig til ørerne i en uges tid nu. Det startede hun med at gøre sidate weekend  

Anmeld Citér

4. april 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus
Anonym skriver:

Jeg har prøvet med mælken men kan sgu ikke ramme de små næsebor

Hun har helt klart taget sig til ørerne i en uges tid nu. Det startede hun med at gøre sidate weekend  

Brug en lille sprøjte du kan købe på apoteket altså uden nål selvfølgelig

Anmeld Citér

5. april 2019

MinC

Du skal være opmærksom på, at for meget brug af spray, saltvand, næsesuger osv. kan irritere se små slimhinder. De kan derfor hæve op og det vil gøre næsen tæt, så en ond cirkel så at sige. Så brug det kun når det er absolut nødvendigt. Og som du skriver er næsespray selvfølgelig et no go. 

Anmeld Citér

5. april 2019

LSS

Anonym skriver:

Min 6 mdr gamle datter er hårdt ramt af forkølelse. Først blev hun virkelig forkølet i 10 dage, rask i 2 og nu er hun forkølet igen på 13.dagen med meget tæt næse, hoste som raller og øjenbetændelse on/off. Jeg giver hende ventoline på spacer efter aftale med børneafdelingen hvor hun var indlagt i december.

Vi var ved læge i mandags hvor egen læge tog podning fra halsen for streptokokker. Den var negativ. Hun kiggede i ørerne og de var ikke røde. Hvor meget kan egen læge egentlig se ind i de små ører? 

Som sagt er hun stadig forkølet og slet ingen tegn på bedring. Hun er virkelig tæt i næsen på trods af meget saltvands spray og lidt zymelin til børn (ja jeg ved godt det er forbudt)

Hvornår ville I rette henvendelse til egen læge igen??? 

Jeg tænker lidt om der er en bakterie inde bagved som gør at det bare ik går væk. 

Jeg ville tage til lægen igen. 

Jeg har næsten lige været igennem noget lignende med min søn, han var dog syg meget længere. Havde rendt til læge rigtig mange gange og hver gang blev vi sendt hjem. Men det viste sig han havde rs virus og lige pludselig meget hurtigt blev han rigtig dårlig. Han blev indlagt i en uge.

Han var enormt snottet, hostede meget, feber on/off, og han spiste meget minimalt. 

God bedring ❤️

Anmeld Citér

5. april 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Jeg ville tage til lægen igen. 

Jeg har næsten lige været igennem noget lignende med min søn, han var dog syg meget længere. Havde rendt til læge rigtig mange gange og hver gang blev vi sendt hjem. Men det viste sig han havde rs virus og lige pludselig meget hurtigt blev han rigtig dårlig. Han blev indlagt i en uge.

Han var enormt snottet, hostede meget, feber on/off, og han spiste meget minimalt. 

God bedring ❤️

Jeg er i forvejen ret sikker på at det er RS. Problemet er bare det, at det kan man ik få behandling for.. Jo barnet kan indlægges, hvis det har det rigtig dårligt. Dér er vi nok heldigvis ikke endnu. 

Anmeld Citér

5. april 2019

LSS

Anonym skriver:

Jeg er i forvejen ret sikker på at det er RS. Problemet er bare det, at det kan man ik få behandling for.. Jo barnet kan indlægges, hvis det har det rigtig dårligt. Dér er vi nok heldigvis ikke endnu. 

Hvis du har en mistanke om det er rs, så ville jeg skynde mig til lægen. Min søn var meget meget syg af den. Han fik både medicin og ilt på sygehuset. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.