Kan progesteron tilbageholde en ægløsning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.176 visninger
18 svar
10 synes godt om
4. april 2019

Ønskebaby2020

Profilbillede for Ønskebaby2020

Jeg skal i denne cyklus prøve mig med progesteron creme for forhåbentlig at kunne fastholde en graviditet.. 

Nu går jeg og venter på min ægløsning for at kunne gå igang, men nu her idag fik jeg en svagt positiv graviditetstest! Jeg er itvivl om den er falsk og og jeg derved ikke skal starte på progesteron cremen. Skulle først have min ægløsning d. 12 ca og vil jo ikke starte på progesteron cremen hvis den kan tilbageholde en ægløsning??  

Håber i forstår mit indlæg.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2019

SejtNavnHer

MVL skriver:

Jeg skal i denne cyklus prøve mig med progesteron creme for forhåbentlig at kunne fastholde en graviditet.. 

Nu går jeg og venter på min ægløsning for at kunne gå igang, men nu her idag fik jeg en svagt positiv graviditetstest! Jeg er itvivl om den er falsk og og jeg derved ikke skal starte på progesteron cremen. Skulle først have min ægløsning d. 12 ca og vil jo ikke starte på progesteron cremen hvis den kan tilbageholde en ægløsning??  

Håber i forstår mit indlæg.. 

IHH, hvor spændende altså!

Den ser ret positiv ud. Prøv at se om den er mere tydelig om et par dage. 

Jeg ville fortsætte med progesteroncremen og så bare holde happy humping de næste to uger! 

Under alle omstændigheder kan det ikke skade, hvis du er gravid, da moderkagen selv producerer progesteron også. 

Anmeld Citér

4. april 2019

Ønskebaby2020

givmignr2 skriver:

IHH, hvor spændende altså!

Den ser ret positiv ud. Prøv at se om den er mere tydelig om et par dage. 

Jeg ville fortsætte med progesteroncremen og så bare holde happy humping de næste to uger! 

Under alle omstændigheder kan det ikke skade, hvis du er gravid, da moderkagen selv producerer progesteron også. 

Ja synes også de ser positive ud, forstår det bare ikke da jeg kun er på cyklus dag 8 

Min ægløsning plejer at komme omkring d. 12 

Men har fået positive ægløsningteste 2 dage i træk nu dog ikke øget udflåd som jeg plejer

Anmeld Citér

4. april 2019

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Med din historik ville jeg gå til lægen, og få taget 2 blodprøver. 

Men ja idet progesteron er det graviditetsbevarende hormon, er det ikke sikkert, du vil få ægløsningen. 

Anmeld Citér

4. april 2019

SejtNavnHer

MVL skriver:

Ja synes også de ser positive ud, forstår det bare ikke da jeg kun er på cyklus dag 8 

Min ægløsning plejer at komme omkring d. 12 

Men har fået positive ægløsningteste 2 dage i træk nu dog ikke øget udflåd som jeg plejer

Hmm, hvordan var din sidste menstruation? 

Kan du være gravid fra sidste cyklus, måske? 

Ellers, ja, som en anden også skriver, tag et smut til lægen, så kan du som minimum få taget nogle HCG blodprøver der evt. kan afklare om der er en graviditet under opsejling. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Ønskebaby2020

Tror desværre det er en cyste der "spøger" på graviditetstesten �� Testen er ikke tydligere idag, så jeg må hellere vente med cremen indtil jeg får ælslim og er sikker på jeg har ægløsning.. 

Ønsker jo bestemt ikke at den bliver væk grundet cremen. 

Anmeld Citér

5. april 2019

AnoMor

MVL skriver:

Tror desværre det er en cyste der "spøger" på graviditetstesten �� Testen er ikke tydligere idag, så jeg må hellere vente med cremen indtil jeg får ælslim og er sikker på jeg har ægløsning.. 

Ønsker jo bestemt ikke at den bliver væk grundet cremen. 

Jeg har ikke meget forstand på det creme der. Men testene er ihvertfald positive. Og min udviklede sig aldrig og fik da et barn alligevel 

Ville som andre skrive tage til lægen og få taget blodprøver 

Anmeld Citér

5. april 2019

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

En cyste producere ikke HCG,så den kan ikke slå ud på en graviditetstest. 

En cyste kan der imod gøre man ikke får ægløsningen. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Ønskebaby2020

AnoMor skriver:

Jeg har ikke meget forstand på det creme der. Men testene er ihvertfald positive. Og min udviklede sig aldrig og fik da et barn alligevel 

Ville som andre skrive tage til lægen og få taget blodprøver 

Okay  Må hellere få fat i lægen 

Anmeld Citér

5. april 2019

Ønskebaby2020

Mor_til_3_unger skriver:

En cyste producere ikke HCG,så den kan ikke slå ud på en graviditetstest. 

En cyste kan der imod gøre man ikke får ægløsningen. 

Okay det troede jeg faktisk!! Det sagde min læge det kunne 

Må tage en snak med lægen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.