Gravid på præ-sæd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2019

Anonym trådstarter

Jeg ved selvfølgelig godt, at I ikke kan svare på, om jeg er gravid eller ej. Men jeg bliver nødt til at hører, om der er nogen der har været i samme båd 

Jeg fødte for 14 måneder siden, har ikke fået menstruation endnu efter fødslen, ammer stadig og min mand og jeg bruger "stå af i Roskilde" (ikke smart, i know)

Jeg går og tisser oftere end jeg plejer, spiser mere og tænker, om jeg er gravid, hvilket ikke er planen lige foreløbig.. 

Selvfølgelig kan kun en test sige, om jeg er det eller ej, men jeg kan mærke at jeg virkelig skal tage mig sammen til, at købe og tage denne her test, for jeg føler egentlig at det er lidt fjollet, når vi nu bruger den "prævention" som vi gør.

Er sandsynligheden for graviditet ikke meget lille?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tja. I har jo ingen chance for at styre udenom en ægløsning når du ikke har fået en cyklus endnu. Så i kan jo sagtens have ramt den allerførste ægløsning hvis i er uheldige. 

Jeg har selv været gravid på præ-sæd - også ved stå af i Roskilde metoden. Sååååå.. det er bestemt bestemt muligt at du er gravid. Test test, så du kan få ro i sindet 

Anmeld Citér

2. april 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg ved selvfølgelig godt, at I ikke kan svare på, om jeg er gravid eller ej. Men jeg bliver nødt til at hører, om der er nogen der har været i samme båd 

Jeg fødte for 14 måneder siden, har ikke fået menstruation endnu efter fødslen, ammer stadig og min mand og jeg bruger "stå af i Roskilde" (ikke smart, i know)

Jeg går og tisser oftere end jeg plejer, spiser mere og tænker, om jeg er gravid, hvilket ikke er planen lige foreløbig.. 

Selvfølgelig kan kun en test sige, om jeg er det eller ej, men jeg kan mærke at jeg virkelig skal tage mig sammen til, at købe og tage denne her test, for jeg føler egentlig at det er lidt fjollet, når vi nu bruger den "prævention" som vi gør.

Nej - sandsynligheden er selvfølgelig mindre end ved normalt samleje. Men der er rigtig mange der har oplevet at blive gravide ved den metode.

Det er da absolut ikke en prævention..?

Er det fordi du tænker at et nyt barn er ok..? For ellers er det en dum metode. Få noget ordentlig prævention indtil I er klar. Og tag en test

Anmeld Citér

3. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Men i bruger jo ikke nogen prævention. Stå af i Roskilde er ikke en præventions form og du kan nemt blive gravid af det. 

Jeg blev selv gravid på den måde anden gang jeg var gravid, og vi brugte endda 1 års tid på at undfange den første.

Hvis du ikke ønsker graviditet nu, så på med et kondom eller tag til lægen og snak om hvilken prævention du kan få imens du ammer. 

Og køb en test, for at udelukke en eventuel graviditet, evt tag en mere om 2-3 uger, for at være helt sikker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.