Opkast og diarré

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i vildrede fordi lægen siger vi skal se det an - min søn på 11 måneder har siden torsdags haft opkast og diarré i virkelige store mængder  hans bleer er heller ikke særlig store den han havde på i nat var helt tør imorges og så her til formiddag havde han en smule tis i bleen men han kan ingenting holde i sig af væske - nogle gode råd? Giver ham vand på en ske meb alligevel kaster han op eller har diarré i bleen og mister jo meget væske - hvornår bør man banke i bordet ??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2019

Babilooo

Vand på en ske.. han skal da vel have en større mængde ? Hvorfor på en ske - han kan vel drikke af kop.

jeg ville kontakte 1813 og høre en læge om det kan være rigtigt at det kan vente til mandag. Jeg ville nok banke i borde nu. Men det afhænger jo selvfølgelig af hans almene tilstand.

Anmeld Citér

30. marts 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Vand på en ske.. han skal da vel have en større mængde ? Hvorfor på en ske - han kan vel drikke af kop.

jeg ville kontakte 1813 og høre en læge om det kan være rigtigt at det kan vente til mandag. Jeg ville nok banke i borde nu. Men det afhænger jo selvfølgelig af hans almene tilstand.

Det var min læges råd at han fik vand på en ske og i små mængder af gangen 

Anmeld Citér

30. marts 2019

Soonmom

Hvis han ikke er sløv ville jeg ikke være bekymret.

Men jeg forstår så heller ikke vand på en ske, det er da at gøre det mere vanskeligt end det i forvejen er 

Har du prøvet med smoothie, det vil mine unger næsten altid gerne have og der er jo også væske i

Anmeld Citér

30. marts 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Det var min læges råd at han fik vand på en ske og i små mængder af gangen 

Ok... ja det er jo godt nok ikke meget han holder indenbords så.

jeg ville tage til en lægevagt

Anmeld Citér

30. marts 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvis han ikke er sløv ville jeg ikke være bekymret.

Men jeg forstår så heller ikke vand på en ske, det er da at gøre det mere vanskeligt end det i forvejen er 

Har du prøvet med smoothie, det vil mine unger næsten altid gerne have og der er jo også væske i

Tror min læge mente det med skeen så han får lidt vand af gangen - smoothies er prøvet det hele kommer op igen 

Anmeld Citér

30. marts 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Tror min læge mente det med skeen så han får lidt vand af gangen - smoothies er prøvet det hele kommer op igen 

Selvom det kommer op har han jo stadig fået noget væske ud af det, så jeg ville blive ved med at fodre ham med det. 

Og så ringe hvis han blive sløv og dvask 

Anmeld Citér

30. marts 2019

A38

Vand på en ske er et ganske godt råd. Små mængder, men hyppigt. Du kan købe en rehydreings-blanding på apoteket, og ellers blev jeg også rådet til at give æblejuice blandet op med vand. Som sagt, små mængder hele tiden, så er det nemmere at holde i maven.

Hvis baby bliver ukontaktbar eller sløv og ikke vil snakke/smile lidt/kigge på dig, så skal du kontakte lægen! Hvis du er usikker, så kontakt lægen. Jeg ringede for at få et par råd, da min datter var igennem det, de er så flinke. Men ellers bare bliv ved med at tilbyde væske. God bedring!

Anmeld Citér

30. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Så længe han er kontaktbar ville jeg se tiden an. Da min datter var 11 mdr. Blev hun ramt af rs virus men hendes raspiration var egentlig ok, dog endte det med indlæggelse da høj feber og en pige der intet ville tage til sig endte ud i at hun blev ukontaktbar. 

Jeg synes det din læge forslår lyder meget rigtigt. Du kan evt. Også bruge en sprøjte så har du også lidt styr på hvor meget han får. Da vi blev indlagt skulle vi hive 5 ml. Hvert kvarter. Så hvis man evt. Prøver med det eller mindre? 

Anmeld Citér

30. marts 2019

Hjemmegaaende

Det eneste mine kunne holde i sig var sodavandsis. Måske det er en mulighed

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.