hvor mange er den til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.125 visninger
6 svar
4 synes godt om
30. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

vores datter fylder 5 år om lidt og vi har derfor inviteret familien til aftensmad. Vi er blevet enige om at servere pizza.

Vi er blevet enige om at supplere med en salat, og den salat jeg hælder mest til er med vandmelon og feta da hun elsker begge dele. Jeg ved så bare ikke hvor meget den skal ganges op for at der er nok til alle.

Vi bliver 8 voksne, en 11 årig og selvfølgelig fødselaren på 5. 

opskriften siger at man skal bruge

½ vandmelon, 200 g feta i tern, 200 g feldsalat og 100 g pinjekerner.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Er vandmeloner overhovedet i salg nu, og hvis de er, er det så ikke en tynd og smagløs kop te? For mig er det en udpræget sommersalat, til når vandmelonerne er modne og søde. 

Jeg ville nok gange med tre, men plejer at sjusse mig frem og kun tage opskrifternes mål som vejledende. 

Anmeld Citér

30. marts 2019

Babilooo

Vandmeloner lige nu er smagsløse og melede. 

Jeg ville vælge en anden

Anmeld Citér

30. marts 2019

Baby17

Ej. Man kan altså godt finde gode vandmeloner nu. I min graviditet levede jeg næsten af vandmeloner og pærer de første 3 måneder og det var på denne årstid. Men nej, det er selvfølgelig ikke alle meloner der er lige gode nu.. 

Jeg tror bare at jeg ville lave af en vandmelon også tilsætte feta, salat osv efter hvad jeg fandt passende til mængden af melon. Måske ikke engang en hel melon, der er jo virkelig meget når du skærer den ud i små stykker og der bliver nok ikke spist meget af den pr person.

Anmeld Citér

30. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg vil skyde på, at en enkelt melon er nok.. Men jeg ville købe en, som man kunne lave en forsmag på for at se, om melonerne er gode for tiden 

Anmeld Citér

30. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min svoger er uddannet i frugt og grønt, så han har lovet at finde den/dem til mig, jeg skulle bare fortælle ham hvor mange der skal bruges.

Anmeld Citér

30. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Ms.Momo skriver:

min svoger er uddannet i frugt og grønt, så han har lovet at finde den/dem til mig, jeg skulle bare fortælle ham hvor mange der skal bruges.

Dejligt .. Som sagt så tænker jeg én er nok.. Medmindre det er den, der bliver spist mest af 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.