Hjælp til renovering af legehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.625 visninger
3 svar
2 synes godt om
29. marts 2019

Baby17

godaften 

Da vi købte vores hus for nogle år siden, fulgte der er legehus med i haven. Nu er vores datter 1,5 år og elsker at lege ude i haven. Derfor vil jeg gerne sætte det lidt i stand. Vi har allerede sat et par nye brædder på, men nu er jeg kommet til male delen.

Jeg har søgt lidt på nettet, men indrømmet. Jeg aner ikke hvad jeg leder efter. Og min mand med 10 tommel fingre gør da slet ikke 

Jeg vil male legehuset blåt(Det er det i forvejen) med hvid veranda. Skal jeg i en farvehandel for at finde det rigtige maling i blå farve, eller kan man finde det i fx Silvan? 

Er der andet jeg skal tænke over ifh istandsættelse af et legehus?

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2019

ChesireKitty

Hvis legehuset er i træ, skal du bruge farvet træbeskyttelse for at få det bedste resultat. Du  kan godt bare købe det i Silvan, men man får maling af meget bedre kvalitet hos en farvehandler.

Hilsen en maler 

PS, alt efter hvor du bor henne kan det tænkes at jeg kunne være behjælpelig (med rabat eller fysisk hjælp), så skriv en PB hvis det har interesse

Anmeld Citér

29. marts 2019

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg malede vores legehus sidste sommer, og havde købt noget billigt udendørs træmaling. Jeg blev hunde syg af dampene da jeg malede legehuset indvendigt og det dækkede ikke en meter. Så måtte i en farvehandel og købe noget andet. Så jeg ville gå efter kvalitetsmaling fra start af

Anmeld Citér

30. marts 2019

Venica

Start med at bruge en hård børste til at få skidt og møg væk inden du maler. 

Er det et gammelt legehus med gammel afskallet maling, så kunne du også give det en hurtig tur med en rystepudser, eller alternativt et stykke groft sandpapir, bare lige for at få de værste “flager” gammelt maling væk. Men det er ikke sikkert at det er nødvendigt :-)

Derefter er det bare at bare male med den farve træmaling du vælger, du behøver ikke vælge det dyreste, men heller ikke det billigste. Ofte bliver det samme pris, fordi du alligevel skal male flere gange med en billig maling, da den ikke dækker ordentligt.  Du kan sagtens få ok produkter i et alm. Byggemarked.

Din farvekombination lyder rigtig sød, men jeg ville genoverveje den hvide del. Mest fordi den kræver mere vedligehold. Jeg havde engang et Hvidt plankeværk, og det skulle nærmest males hvert år for at se pænt ud efter hver vinter. 

Det kommer rigtig hurtigt til at se “beskidt” ud. Måske sort ville være et bedre valg?  Sådan rent vedligeholdmæssigt :-) 

Og så kan du evt. Gå søm og skruer efter, og sørge for at banke/skrue dem så langt ind du kan, så der ikke er noget man kan rive sig på, eller tøj kan sidde fast i. 

Det lyder som et hyggeligt projekt :-) 

Hvis du googler tilbehør til legehus, så kan man også finde små postkasser, blomsterkasser og andre fine ting. Det kunne måske være meget sjovt at peppe det op med, når du engang er færdig med den “hårde” del. 

Held og lykke med det, er sikker på at din datter bliver ellevild :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.