Cardio træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
9 svar
3 synes godt om
29. marts 2019

Perle1

Profilbillede for Perle1

Hej, jeg har altid holdt af at træne konditions træning. Sagen er den, at jeg har trænet to dage i træk, 1.5 og 1 times spinning. 

Kan jeg træne det hver dag?  Eller er det dumt. Jeg synes mine ben er ømme, men jeg elsker spinning. 

Jeg glæder mig allerede til jeg har tid i aften, til at tage op og træne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tja, det er vel ikke anderledes end at cykle på job hver dag?  

Ej jeg ved der er delte meninger, nogen mener kroppen har bedst af restitutionstid, andre mener det er ligegyldigt jeg ville gøre som min krop tillod og hvad jeg selv havde lyst til  

Anmeld Citér

29. marts 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus

Det kan du sagtens  

Anmeld Citér

29. marts 2019

Perle1

Profilbillede for Perle1
Mor11 skriver:

Tja, det er vel ikke anderledes end at cykle på job hver dag?  

Ej jeg ved der er delte meninger, nogen mener kroppen har bedst af restitutionstid, andre mener det er ligegyldigt jeg ville gøre som min krop tillod og hvad jeg selv havde lyst til  

Ja. Jeg har egentlig heller ikke nogle mål med træningen, andet end at jeg håber jeg kan få smidt lidt kg, men samtidigt synes jeg det er så effektivt og godt med motion,  til at koble fra i hovedet 

Anmeld Citér

29. marts 2019

Perle1

Profilbillede for Perle1
Rixus skriver:

Det kan du sagtens  

Fedt  jeg aner ikke meget om træning, derfor jeg lige måtte høre her. Men ved du så, om det er skidt for et vægttab? Jeg spiser sundt og sulter ikke  på trods af jeg også vil ned i vægt. Tænker om man kan træne “for meget” og stresse kroppen og eventuelt udskille kortisol. 

Anmeld Citér

29. marts 2019

HBV

Profilbillede for HBV

Jeg ville anbefale dig at lægge lidt styrketræning ind i stedet for alt det cardio dét batter

Anmeld Citér

29. marts 2019

migxher

Profilbillede for migxher

Gør hvad du føler for personligt så træner jeg kun 2 dage i streg, så 1 dags pause. Hvis jeg træner 3 dage i streg kan jeg mærke at jeg ikke får særlig meget ud af træning på den 3 dag fordi min krop og muskler er træt. Men nu styrke træner jeg også. Måske det er anderledes når man træner kardio. De kloge siger jo at kroppen har brug for at restituere. HVor meget og hvor tit er nok meget individuelt.

Jeg har små børn og min  nattesøvn bliver stadig afbrudt. Hvis jeg sov bedre og mere kunne jeg sikkert også træne oftere. 

Anmeld Citér

29. marts 2019

Awd

Profilbillede for Awd

Hej

Cardio kan du træne hver dag

Ved styrketræning (hvis du træner de samme muskler hver gang) skal der helst gå 48 timer mellem for optimal restitution 

Så hvis man styrketræner og vil træne hver dag, bør man fx. have en dag hvor man træner arme, så en dag til ben osv, så man ikke træner de samme muskelgrupper med for kort interval.

Hvis man styrketræner hele kroppen hver gang (cirkeltræning fx) så ca hver 2. dag

Ellers er muligheden selvfølgelig at dyrke Cardio den ene dag og styrke den næste

Hilsen Anja.

Anmeld Citér

29. marts 2019

Perle1

Profilbillede for Perle1
Awd skriver:

Hej

Cardio kan du træne hver dag

Ved styrketræning (hvis du træner de samme muskler hver gang) skal der helst gå 48 timer mellem for optimal restitution 

Så hvis man styrketræner og vil træne hver dag, bør man fx. have en dag hvor man træner arme, så en dag til ben osv, så man ikke træner de samme muskelgrupper med for kort interval.

Hvis man styrketræner hele kroppen hver gang (cirkeltræning fx) så ca hver 2. dag

Ellers er muligheden selvfølgelig at dyrke Cardio den ene dag og styrke den næste

Hilsen Anja.

Tak. Synes bare jeg læser overalt på nettet at cardio er dårligt for vægttab  at man ikke må dyrke det osv, fordi det kun stresser kroppen og bare lagrer fedt 

Anmeld Citér

29. marts 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Perle1 skriver:

Tak. Synes bare jeg læser overalt på nettet at cardio er dårligt for vægttab  at man ikke må dyrke det osv, fordi det kun stresser kroppen og bare lagrer fedt 

Vægttab handler jo om at have kalorieunderskud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.