Tynd hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige anonymt af hensyn til mit arbejde. 

Jeg gør rent hos folk rundt omkring i landet. Hos en af mine kunder har de den skønneste hund på lidt knap 1,5 år. Nu har jeg lagt mærke til de sidste 3 gange jeg har været her at den bare bliver tyndere og tyndere. Det er sådan at ribbenene kan ses. 

Hunden er glad og altid imødekommende og frisk. Men det bekymre mig nu lidt alligevel. 

Ville i gøre noget? - hvis ja, hvad evt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2019

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar

Jeg ville starte med at tale med ejerne om det. Man kan jo godt bare spørge, evt gennem hunden, “jeg synes du bliver så tynd er du okay?”. Hvis det ikke er muligt at tale med ejerne så dyreværnet. Der kan jo være mange grunde til at hunden bliver tynd, den kan være syg, den kan have haft tandsmerter og ikke spist i en periode. Man bør stole på ejerne har styr på det. Men det er et liv og jeg vil altid dobbelt tjekke fremfor at lade stå til :-) 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Jeg ville starte med at tale med ejerne om det. Man kan jo godt bare spørge, evt gennem hunden, “jeg synes du bliver så tynd er du okay?”. Hvis det ikke er muligt at tale med ejerne så dyreværnet. Der kan jo være mange grunde til at hunden bliver tynd, den kan være syg, den kan have haft tandsmerter og ikke spist i en periode. Man bør stole på ejerne har styr på det. Men det er et liv og jeg vil altid dobbelt tjekke fremfor at lade stå til :-) 

Ejerne er aldrig hjemme her hvor jeg er. 

Tænkte selv dyreværnet. Netop fordi det jo er et liv pg den ikke selv kan sige fra. Men de få gange jeg har mødt ejerne slår de mig heller ikke ligefrem som nogen der misrøgter deres dyr. Tværsigmod. Det bekymre mig bare at den er så tynd så nu ville jeg lige høre 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Nogen racer skal være tynde, så man kan ane deres ribben, men de skal ikke være udstikkende, hvis man kan sige det sådan

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Nogen racer skal være tynde, så man kan ane deres ribben, men de skal ikke være udstikkende, hvis man kan sige det sådan

Jeg sendte lige billede af hunden til min kæreste og spurgte ham også. Han siger også til den tynde side men ikke alarmerende. 

Anmeld Citér

28. marts 2019

JD

Profilbillede for JD

Det kommer meget an på hunderacen!  Jeg havde tjekket op på racen inden jeg gjorde noget andet. 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym trådstarter

JD skriver:

Det kommer meget an på hunderacen!  Jeg havde tjekket op på racen inden jeg gjorde noget andet. 

Tak for svar. God ide  

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym trådstarter

Meget pudsigt. Nu kom ejeren hjem. Og hunden har det godt. Den er bare i løbetid og har ikke spist de sidste par uger. Så hun er blevet tynd men tager det på igen forhåbentlig 

Anmeld Citér

28. marts 2019

migxher

Anonym skriver:

Meget pudsigt. Nu kom ejeren hjem. Og hunden har det godt. Den er bare i løbetid og har ikke spist de sidste par uger. Så hun er blevet tynd men tager det på igen forhåbentlig 

Det lyder helt normalt  

Men fedt med folk der bekymre sig og viser omsorg. 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Det lyder helt normalt  

Men fedt med folk der bekymre sig og viser omsorg. 

Tak. Godt nok er jeg ikke det store dyrene menneske generelt. Men de skal have det godt uanset hvad. 

Og lige den her hund står mit hjerte meget nært underligt nok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.