Nogen med erfaring med at udleje via AirBnB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2019

fehår

Jeg har et familiemedlem, som overvejer at udleje et hus via AirBnB.

Er der nogen her, som har erfaring og har prøvet det? Jeg tænker mest på, hvordan I fandt en god pris at udleje det til, om det ofte blev udlejet, hvor besværligt det var. Sådan nogle ting, og så bare generelt gode råd og tips.

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vi har en lejlighed som vi udlejer via Airbnb. Det er dog ikke i Danmark, men i et område hvor der er mange turister om sommeren. Hvor hyppigt det bliver udlejet kommer an på pris, beliggenhed, rating og huset i sig selv. Vores lejlighed er udlejet stort set alle dage fra begyndelsen af juni til midt-september, men tilgengæld er der få udlejninger resten af året. 

Airbnb foreslår en pris, og mener den ikke kan ændres den første gang man udlejer, men kan ikke huske det. Prisen Airbnb foreslår er generelt lidt under markedsprisen, da de har interesse i så mange udlejninger som muligt. Det kan godt betale sig at holde prisen lidt nede indtil man har etableret en god rating. 

Det tager tid at udleje. Der er rengøring, overdragelse af nøgle (medmindre man installerer et elektronisk system, hvilket jeg anbefaler) vedligeholdelse, indkøb af "basic necessities" og så kontakt med de logerende. Man kan risikere at de ringer på alle tidspunkter med ting der skal ordnes eller spørgsmål, så man skal overveje om man vil det. Vi har en der gør rent og klarer forplejning, men det vil sige overskuddet er mindre. Vi gør det mest for at dække omkostningerne ved at have lejligheden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.