Tusinde tak, er jeg glad for du siger
Han har ikke andet han frygter hvad jeg ved af.. Ikke engang mørke om natten..
Det er også det sociale senere jeg frygter allermest og mobning osv.. Han bliver heldigvis ikke mobbet nu og har mange venner..
Han går allerede ved en psykolog, men ja kan godt være der skulle en ny til..
Min datter var også meget bange for toilettet, fordi det gjorde ondt.
Vi gav simpelthen chokolade og bestikkelse i en periode og fortalte, hvor sejt det var. Efter ca 6 uger var det overstået.
Hun spørger nogle gang om chokolade, men så siger vi bare, at vi ikke har mere. Det accepterer hun.
Hvis hun hat ondt i maven og bliver bange nu, så kan vi fortælle hende en særlig historie, som vi kun fortæller, når man sidder på toilettet.
Der er sådan set ikke noget galt med bestikkelse, hvis det bliver brugt i enkelte sammenhænge.
Vi bestikker ikke vores datter til andet. Fx bestikker vi hende ikke til at tage tøj på. Men det er hun heller ikke bange for. Det er bare noget hun skal. Lige det med angst, der er der noget konkret for barnet at forholde sig til.
Så i jeres tilfælde ville jeg hardcore bestikke! Se om det hjælper. Når det gælder angst, så gælder det om at få succes.
Måske har han gået en historie om, at der kan komme rotter/slanger op af toilettet. Det fik mig (som voksen) til at frygte toilettet lidt. Men der ved jeg jo godt, at det ikke er normalt med slager og rotter. Men det har han faktisk ingen rigtig erfaring med. :-)