Pinligt. behåring, hjææææælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.298 visninger
7 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte 

jeg har altid fået lavet Brazilian voks, men da jeg blev gravid stoppede jeg. Tænkte egentlig ikke så meget over det behåring, før jeg en dag kører hånden op af min ene balle og kan mærke jeg pludselig har meget hår  da jeg ikke selv kan se det i hverken spejl eller på andre måder, tager jeg self et billede og til min store overraskelse kan jeg se, at jeg har fået mega mange hår på mine balder, OG DE ER MØRKE! Jeg for et chok for at være ærlig! Og bliver helt pinlig, tænk hvis min mand har set det! Jeg har aldrig nogensinde oplevet det her, jeg har lyst hår, blå øjne og lys i huden så det er ikke normalt for mig at ha sorte hår jeg fandt straks min voks frem og da jeg rev dem af kunne jeg se at selv roden på håret var sort! 

Er dette normalt under ens graviditet? Bliver man mere behåret? Og ændre de farve? Er de sådan for the rest of my life nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ro på, der er intet pinligt ved kropsbehåring. Vi har det allesammen i mere eller mindre grad! Ja, det er normalt at ens kropsbehåring ændrer sig under graviditet/eller efter fødslen på grund af hormonerne. Nogle af hårene vil naturligt falde ud af sig selv, andre vil blive.

Anmeld Citér

27. marts 2019

xStinepigen

Ja men bliver eet behåret på hele kroppen under graviditet. Jeg har hår på hele maven, bag kindernerne osv. Det har jeg erfaret går væk igen. Men blitz på en telefon gør altså også ens hårvækst ser meget værre ud

Anmeld Citér

27. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej. 

jeg har altid fået lavet Brazilian voks, men da jeg blev gravid stoppede jeg. Tænkte egentlig ikke så meget over det behåring, før jeg en dag kører hånden op af min ene balle og kan mærke jeg pludselig har meget hår  da jeg ikke selv kan se det i hverken spejl eller på andre måder, tager jeg self et billede og til min store overraskelse kan jeg se, at jeg har fået mega mange hår på mine balder, OG DE ER MØRKE! Jeg for et chok for at være ærlig! Og bliver helt pinlig, tænk hvis min mand har set det! Jeg har aldrig nogensinde oplevet det her, jeg har lyst hår, blå øjne og lys i huden så det er ikke normalt for mig at ha sorte hår jeg fandt straks min voks frem og da jeg rev dem af kunne jeg se at selv roden på håret var sort! 

Er dette normalt under ens graviditet? Bliver man mere behåret? Og ændre de farve? Er de sådan for the rest of my life nu 

Din mand kommer forhåbentlig til at se og mærke utallige forandringer ved din krop igennem livet. Under fødslen, ikke mindst. Det er ikke pinligt at have kropsbehåring. Og ja, den kan ændre sig for bestandigt efter graviditet og fødsel - og i det lange løb bliver det ret ligegyldigt. 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

- og du er med på, at du også får hængepatter, mavedelle, ruflet røv og rynker? Nej, pjat, men ja din krop kommer til at ændre sig, og det går kun nedad bakke fra nu af, så op med humøret!

Anmeld Citér

27. marts 2019

MT_2011

Det er meget normalt. Men når man vokser og skraber, så er det også normalt at ens hår ændrer sig. 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym

Oh yes.

Graviditetshormoner er en bitch hvad det angår. Jeg bliver, når jeg er gravid, indehaver af et pikslips, der er en mand værdig! Uh jeg krummer tær, når jeg ser det! Jeg plukker de værste længe sorte hår væk, trækker vejret dybt og messer "det er en fase" -for øvrigt rigtig fint at vænne sig til, da man bruger den sætning meget ved børn også 

Og så trøster jeg mig med, at de falder af ca 4-5mdr efter fødslen, sammen med en stor del af min ellers flotte hårpragt på hovedet  

Graviditet ændrer meget, som en anden skrev, så får man rynket hud, slatten mave og ja faktisk ser man stadig gravid ud, når man har født! Det kan godt tage 1-2mdr før bulen er væk, og ja det er ikke engang sikkert den forsvinder helt.. al antydning af røv forsvinder efter fødslen, indtil bækkenbunden er strammet op igen, bryster begynder at hænge, jeg fik appelsinhud på ballerne (but whyy? ), min tandlæge siger at mange nybagte mødre får huller i tænderne pga øget slikindtag og manglende tandbørstning, man får sorte kroniske rander under øjnene pga manglende søvn.. tjah listen er lang. Men altså. En baby er SÅ nuttet at man kun ser på den, og det gør alle andre heldigvis også! Og din mand elsker dig fordi du har bygget sådan et mirakel inde i dag,  og det opvejer alle de småskavanker man ellers har pådraget sig 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Oh yes.

Graviditetshormoner er en bitch hvad det angår. Jeg bliver, når jeg er gravid, indehaver af et pikslips, der er en mand værdig! Uh jeg krummer tær, når jeg ser det! Jeg plukker de værste længe sorte hår væk, trækker vejret dybt og messer "det er en fase" -for øvrigt rigtig fint at vænne sig til, da man bruger den sætning meget ved børn også 

Og så trøster jeg mig med, at de falder af ca 4-5mdr efter fødslen, sammen med en stor del af min ellers flotte hårpragt på hovedet  

Graviditet ændrer meget, som en anden skrev, så får man rynket hud, slatten mave og ja faktisk ser man stadig gravid ud, når man har født! Det kan godt tage 1-2mdr før bulen er væk, og ja det er ikke engang sikkert den forsvinder helt.. al antydning af røv forsvinder efter fødslen, indtil bækkenbunden er strammet op igen, bryster begynder at hænge, jeg fik appelsinhud på ballerne (but whyy? ), min tandlæge siger at mange nybagte mødre får huller i tænderne pga øget slikindtag og manglende tandbørstning, man får sorte kroniske rander under øjnene pga manglende søvn.. tjah listen er lang. Men altså. En baby er SÅ nuttet at man kun ser på den, og det gør alle andre heldigvis også! Og din mand elsker dig fordi du har bygget sådan et mirakel inde i dag,  og det opvejer alle de småskavanker man ellers har pådraget sig 

Åh yes, jeg har aldrig haft huller i tænderne. Gik ikke til tandlægen i cirka 1.5 år (graviditet og første halvdel af barsel) og da jeg endelig gik havde jeg adskillelige huller. Måtte have to rodbehandlinger og sat en krone på den ene tand. Ugh..  tandlægen sagde det ikke var unormalt at de så det i forbindelse med en graviditet...

Så.... Gør ikke ligesom mig, gå til tandlægen regelmæssigt selvom man har travlt og andre bekymringer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.