Nogle dagplejere herinde, som kan hjælpe mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg har i nogle år leget med tanken om at blive dagplejer, men har hver gang slået ideen ned, fordi jeg ikke har kunnet finde ud af, hvordan man forener jobbet med sine egne børn. 

Hvordan gør I?

hvordan får i afleveret og hentet egne børn? Og er I fuldtidsdagplejere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2019

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg er godt nok ikke dagplejer men jeg havde flere naboer der var dagplejere da jeg var barn/teenager, jeg hentede vores ene nabos datter fra børnehave hver dag i en periode da hun ikke kunne nå det med dagplejens åbningstider, jeg mener hendes mand afleverede om morgenen, det fungerede rigtig fint ��

Anmeld Citér

27. marts 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er heller ikke dagplejer, men begge vores unger har gået i dagpleje, så jeg ved, hvad de to dagplejere gjorde. 

Den ene var enlig mor, så hun afleverede sønnen, inden dagplejebørnene kom og hentede, når det sidste barn var gået hjem. Indimellem havde nogle af os hendes søn med, når vi hentede vores børn i dagplejen, da to af os også havde børn i hendes søns børnehave, så vi skulle alligevel forbi både børnehave og dagpleje. Gik noget galt om morgenen, så hun ikke nåede at aflevere, kunne en af os ofte tages hendes søn med til børnehaven. Han fik også flere hjemmedage, selv om moderen var på arbejde. Det er vist ikke helt efter reglerne, men ingen af os har nogensinde haft et problem med det, da det har fungeret fint.

Hos den anden afleverede hun eller hendes mand som regel også, inden vi kom med vores dagplejebørn. Den af dem, der viste sig at have først fri, hentede så deres børn om eftermiddagen. 

Det kunne fint lade sig gøre, da børnehaven er åben fra 6.30 til 17.00, og deres åbningstider i dagplejen var kortere end det, men det betød så også især for hende uden mand, at deres børn til tider har haft meget lange dage i børnehaven.

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym

Er ikke dagplejer - men jeg afleverer/henter aldrig, det gør min mand. 

Anmeld Citér

2. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er ikke dagplejer - men jeg afleverer/henter aldrig, det gør min mand. 

Arbejder din mand fuldtid og hvordan ser børnenes uge ud?

Anmeld Citér

2. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Arbejder din mand fuldtid og hvordan ser børnenes uge ud?

Ja, det gør han. Aflevering er 7.15-7.30 og han henter ca. 15.45 mandag-torsdag og 14.45 fredag. 

Anmeld Citér

2. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores dp åbnede tidligt fordi vi havde behov for det (jeg mødte kl 7 dengang) hun var alene meget af tiden fordi manden var soldat - hun havde en naboveninde til at bringe hendes datter om morgenen fordi hun selv havde barn i samme bhv. Hun hentede selv om eftermiddagen, seneste barn der blev afhentet hos hende var vores og det var senest kl 16, så hun kunne selv lige nå ned i bhv og hente datteren hvis ikke naboen havde taget hende med retur inden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.