Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg ved godt, at det er meget individuelt, men hvor lang tid gik der før I blev gravide?
Min kæreste og jeg har prøvet i snart 10 måneder. Og der sker ingenting. Har overvejet om jeg skal ringe til lægen eller om jeg skal give det lidt mere tid.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
SophiaB skriver: Jeg ved godt, at det er meget individuelt, men hvor lang tid gik der før I blev gravide? Min kæreste og jeg har prøvet i snart 10 måneder. Og der sker ingenting. Har overvejet om jeg skal ringe til lægen eller om jeg skal give det lidt mere tid.
Første gang var vi blevet enige om at prøve nogle måneder efter, men vi havde en enkelt gang hvor kondomet ikke kom på og det blev så til vores datter.
Nr 2 prøvede vi på i et år hvor jeg så mistede det og er så i gang igen.
Her kom den i 2 cyklus, vi havde ikke regnet med det gik så stærkt eller at vi overhovedet kunne få barn.
4 mdr første gang. 2 mdr anden gang.
Ved den første gravid hver tredje cyklus (men havde en ma og en sa inden en vellykket graviditet), så tog nok 10 måneder.
Anden gang, 3 cyklusser efter fødsel
Tredje gang, 1.cyklus efter p-pille stop
1. Cyklus med barn nr. 1 og 2. Og knap to år med barn nr. 3. Mellem nr. 2 og 3 havde jeg tre SA’er.
1 barn = 13 måneder
2 barn = 12 måneder
3 barn = 1 cyklus
4 barn = 1 cyklus
1. gang var den der i første cyklus - men endte med MA.
2. Gang tog det i alt 6 cykli , men ikke i streg - vi prøvede i 3 måneder, holdt pause i 3 måneder og så 3 måneder igen før der var held
Christabelle skriver: 4 mdr første gang. 2 mdr anden gang.
Også her!
Og 3.gang blev gravid med første forsøg!
Det går bedre og bedre!
Jeg vil påstå,at det hjælper på at være i god kondi! Motion gavner også her!
Begge mine er lavet i 1.-2. mulige cyklus, på ét samleje i den frugtbare periode.
Og har begge gange været +30, lettere overvægtig (BMI omkring 30) og ryger.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128