Hej,
For at komme lige til sagen har vi en dejlig hund på 7 år. Vi fik ham i september 2018, så han har desværre haft flere hjem. Han er collie, og de er meget sarte.
Han fik lavet tandrensning for ca en måned siden, hvor han blev meget syg efterfølgende. Psykisk og ikke fysisk. Han har været på angst dæmpende medicin og han er nu næsten tilbage til sig selv.
Vi blev enige om at han aldrig skulle i narkose igen, for vi tør ikke tage chancen en gang mere. Måske bliver han mere syg en ny gang.
Så er skæbnen at han har knækket en tand, den skal enten rodbehandlede eller trækkes ud. Det skal være i narkose selvfølgelig.
Men vi havde jo aftalt at han ikke skulle i narkose igen ... og nu er vi i tvivl, for vi elsker ham.
Oven i det så har vi brugt 5000kr på dyrlæge inden for halvanden måned og jeg har selv været uheldig og få en stor regning fra tandlæge. Og denne behandling kommer til at koste mellem 4-8000kr.
Vi har ærlig talt ikke råd mere, og jeg ved godt nogen vil sige at så skal man ikke have dyr. Vi er endda forsikret men de dækker ikke tandbehandling.
Jeg er rigtig ked af at stå i den situation, men nu er vi her.
Hvad havde du/i gjort?
Er jeg et forfærdeligt menneske hvis jeg afliver min hund?
Værste fald bruger jeg 8000kr på behandling, så bliver han rigtig syg psykisk igen og så skal han aflives.
Årh det er så svært ..
Beklager det lange indlæg, men jeg håber sådan nogen vil give et godt råd, eller fortælle hvad i havde valgt.
Hilsen os her hjemme
Anmeld
Citér