Aflivning eller ej ... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
7 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej, 

For at komme lige til sagen har vi en dejlig hund på 7 år. Vi fik ham i september 2018, så han har desværre haft flere hjem. Han er collie, og de er meget sarte.

Han fik lavet tandrensning for ca en måned siden, hvor han blev meget syg efterfølgende. Psykisk og ikke fysisk. Han har været på angst dæmpende medicin og han er nu næsten tilbage til sig selv.

Vi blev enige om at han aldrig skulle i narkose igen, for vi tør ikke tage chancen en gang mere. Måske bliver han mere syg en ny gang.

Så er skæbnen at han har knækket en tand, den skal enten rodbehandlede eller trækkes ud. Det skal være i narkose selvfølgelig.

Men vi havde jo aftalt at han ikke skulle i narkose igen ... og nu er vi i tvivl, for vi elsker ham. 

Oven i det så har vi brugt 5000kr på dyrlæge inden for halvanden måned og jeg har selv været uheldig og få en stor regning fra tandlæge. Og denne behandling kommer til at koste mellem 4-8000kr. 

Vi har ærlig talt ikke råd mere, og jeg ved godt nogen vil sige at så skal man ikke have dyr. Vi er endda forsikret men de dækker ikke tandbehandling. 

Jeg er rigtig ked af at stå i den situation, men nu er vi her.

Hvad havde du/i gjort? 

Er jeg et forfærdeligt menneske hvis jeg afliver min hund? 

Værste fald bruger jeg 8000kr på behandling, så bliver han rigtig syg psykisk igen og så skal han aflives. 

Årh det er så svært .. 

Beklager det lange indlæg, men jeg håber sådan nogen vil give et godt råd, eller fortælle hvad i havde valgt.

Hilsen os her hjemme  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2019

migxher

Jeg havde personligt valgt aflivning det er omfattende og dyrt, og i er presset økonomisk. Og så er det for mig bare alt for usikkert om jeres hund kommer hel igennem endnu en omgang narkose. Det er nok ikke helt en chance jeg ville tage, der lyder som en meget dårlig reaktion og oplevelse sidste gang. Angst dæmpende medicin lyder for mig meget voldsom og omfattende at behandle er dyr med over en længere periode.

Anmeld Citér

26. marts 2019

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg havde personligt valgt aflivning det er omfattende og dyrt, og i er presset økonomisk. Og så er det for mig bare alt for usikkert om jeres hund kommer hel igennem endnu en omgang narkose. Det er nok ikke helt en chance jeg ville tage, der lyder som en meget dårlig reaktion og oplevelse sidste gang. Angst dæmpende medicin lyder for mig meget voldsom og omfattende at behandle er dyr med over en længere periode.

Mange tak for dit svar.

Jeg synes også det er en meget stor chance at tage, han reagerede meget voldsomt sidst, hvor han begyndte at besørge indenfor, være bange for alt, pive hele tiden og så kom han faktisk til at bide mig en gang fordi han var bange. Han var slet ikke sig selv, og ja angstmedicin er ikke vejen frem resten af livet.

Igen, mange tak for dit svar. Det betyder virkelig meget at der er nogen der give et godt råd eller en mening  

Anmeld Citér

26. marts 2019

Anonym

Jeg ville aflive hunden. Ikke af økonomiske årsager, men af hensyn til hundens velbefindende og værdighed.

Anmeld Citér

26. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg ville aflive hunden. Ikke af økonomiske årsager, men af hensyn til hundens velbefindende og værdighed.

Det tænker jeg også er bedst

Anmeld Citér

26. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej, 

For at komme lige til sagen har vi en dejlig hund på 7 år. Vi fik ham i september 2018, så han har desværre haft flere hjem. Han er collie, og de er meget sarte.

Han fik lavet tandrensning for ca en måned siden, hvor han blev meget syg efterfølgende. Psykisk og ikke fysisk. Han har været på angst dæmpende medicin og han er nu næsten tilbage til sig selv.

Vi blev enige om at han aldrig skulle i narkose igen, for vi tør ikke tage chancen en gang mere. Måske bliver han mere syg en ny gang.

Så er skæbnen at han har knækket en tand, den skal enten rodbehandlede eller trækkes ud. Det skal være i narkose selvfølgelig.

Men vi havde jo aftalt at han ikke skulle i narkose igen ... og nu er vi i tvivl, for vi elsker ham. 

Oven i det så har vi brugt 5000kr på dyrlæge inden for halvanden måned og jeg har selv været uheldig og få en stor regning fra tandlæge. Og denne behandling kommer til at koste mellem 4-8000kr. 

Vi har ærlig talt ikke råd mere, og jeg ved godt nogen vil sige at så skal man ikke have dyr. Vi er endda forsikret men de dækker ikke tandbehandling. 

Hvad havde du/i gjort? 

Værste fald bruger jeg 8000kr på behandling, så bliver han rigtig syg psykisk igen og så skal han aflives. 

Årh det er så svært .. 

Beklager det lange indlæg, men jeg håber sådan nogen vil give et godt råd, eller fortælle hvad i havde valgt.

Hilsen os her hjemme  

Jeg havde valgt aflivning. Jeg er ikke fan af at dyr skal blive syge pga medicin også ydermere skal pumpes med det for at kunne leve ordenligt. 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg synes også det virker som om det vil være bedst for alle parter at få den aflivet. Et kæledyr skal jo være til glæde, og den skal også selv have et godt liv - ellers nytter det da ikke noget. Hvis den er angst for fx at komme til dyrlægen, kan man tit få dem til at komme ud, det koster selvfølgelig lidt mere, men på den måde kan den få en sidste god dag uden nærmest at opdage der skal ske noget.

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej, 

Hvad havde du/i gjort? 

Årh det er så svært .. 

Hilsen os her hjemme  

Jeg kan godt forstå grundene til aflivning. Kan kun svare ud fra hvad jeg selv ville vælge, og jeg ville prøve at ordne tanden. Hunden fik en reaktion der varede godt en måned, ikke varig psykisk lidelse, og man kan ikke vide om det overhovedet vil ske igen, og skulle det ske om det vil være så slemt eller værre. Men jeg har også prøvet at have psykisk syg hund, der blev varigt skadet psykisk af mishandling som hvalp, den fik 9 gode og glade år i vores familie, krævede selvfølgelig sit, men gav os uerstattelige minder. Nuværende kat blev syg og kræver medicin, den har det dog fortræffeligt i dag, men jeg har også hørt af mange at de ville have aflivet den. Det behøver ikke at gå skidt, men du kender selvfølgelig din hund bedst, og jeg er sikker på at det valg du træffer er det rigtige for den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.