Sprængt trommehinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2019

321

Profilbillede for 321

Jeg har et barn som har sprunget trommefinden torsdag aften pga mellemørebetændelse. Det løber ud af øret med blod når barnet ligger ned, ellers gør det ikke. Hvor lang tid skal/må det det? 

hvad er der af forholdsregler at tage derudover ved sprængt trommehinde ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2019

Anonym

321 skriver:

Jeg har et barn som har sprunget trommefinden torsdag aften pga mellemørebetændelse. Det løber ud af øret med blod når barnet ligger ned, ellers gør det ikke. Hvor lang tid skal/må det det? 

hvad er der af forholdsregler at tage derudover ved sprængt trommehinde ? 

Vær særlig opmærksom på, om der bliver rødt bag øret, og om øret begynder at stritte mere end normalt. Det kan være tegn på mastoiditis.  

Mastoiditis er, når en mellemørebetændelse spreder sig til knoglen bag øret eller ind til hjernehinderne. Det sker meget sjældent, men er alvorligt, og derfor bliver man indlagt på hospitalet.

Du skal derfor altid kontakte en læge, hvis din mellemørebetændelse ikke udvikler sig som forventet, eller hvis du/barnet bliver dårligere under behandlingen.

Hvis du får det rigtigt dårligt på grund af sygdommen, eller hvis du ikke mærker nogen bedring i løbet af 2-3 dage, bør du kontakte lægen, da kan det muligvis kan være nødvendigt med antibiotika.

copypastet fra sundhed.dk

Anmeld Citér

23. marts 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Vær særlig opmærksom på, om der bliver rødt bag øret, og om øret begynder at stritte mere end normalt. Det kan være tegn på mastoiditis.  

Mastoiditis er, når en mellemørebetændelse spreder sig til knoglen bag øret eller ind til hjernehinderne. Det sker meget sjældent, men er alvorligt, og derfor bliver man indlagt på hospitalet.

Du skal derfor altid kontakte en læge, hvis din mellemørebetændelse ikke udvikler sig som forventet, eller hvis du/barnet bliver dårligere under behandlingen.

Hvis du får det rigtigt dårligt på grund af sygdommen, eller hvis du ikke mærker nogen bedring i løbet af 2-3 dage, bør du kontakte lægen, da kan det muligvis kan være nødvendigt med antibiotika.

copypastet fra sundhed.dk

Ok tak. Det eneste system er blødningen når hovedet er vandret. Ingen smerter eller andre sygdomstegn. Glad og tilpas barn. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Anonym

321 skriver:

Ok tak. Det eneste system er blødningen når hovedet er vandret. Ingen smerter eller andre sygdomstegn. Glad og tilpas barn. 

Så ville jeg give det indtil mandag og hvis blødningen stadig er der så kontakt lægen. 

Afhængig af hvor meget blod der selvfølgelig er. Hvis det er sådan “næseblod” styrke ville jeg ringe til lægevagten og snakke med dem med det samme

Anmeld Citér

24. marts 2019

xStinepigen

7 dage efter SKAL de være stoppet med at løbe, fik jeg at vide, sprang begge mine trommehinder i sidste månede

Anmeld Citér

24. marts 2019

321

Profilbillede for 321
xStinepigen skriver:

7 dage efter SKAL de være stoppet med at løbe, fik jeg at vide, sprang begge mine trommehinder i sidste månede

Ok. Tak. Hvordan er det med svømning ? Er det forbudt og i hvor lang tid?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.