Min svigermor har syet en til os, der kan klappes ud, så han kan pusles på midten, hvor hun har polstret med pladevat, så han ligger behageligt og kan pusles overalt.
Problemet med de pusletasker, man køber, er (udover prisen), at de tit er meget feminime. Det var ikke helt tilfredsstillende herhjemme, hvor det stortset altid er far, der skifter, og det derfor mest er hanstaske.
Hvis man køber et folde ud underlag eller sådan noget, som man kan pusle på, vil jeg mene, at man sagtens kan bruge en almindelig taske. Min råd er:
1. jo større, jo bedre
2. mange rum, så det hele ikke roder
3. et blød voksdugsunderlag til at pusle på ( så kan det tørres af). Sy evt to stykker voksdug sammen so en rektangelformet, flad pude og fyld det med pladevat. Super nemt, praktisk og behageligt for den lille
4. sørg for, at pusleunderlaget kan vaskes eller tørres af, da det ofte vil skulle ligge på ulækre toiletgulve eller puslepladser, når man er ude i butikscentre, museer, biografer eller andre steder, hvor hygiejnen ved puslepladsen ikke er i top. Eller der måske ikke er en pusleplads, og man må pusle på gulvet
Anmeld