Flytning og børnehavestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
7 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg skal købe hus!! 

Jeg overtager huset i slut maj, og min søn der er fra den 12 maj, skal starte i børnehave den 1 maj i en integreret institution, hvor han lige nu går i vuggestue. 

Jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg skal lade ham skifte til den nye børnehave. Selv tænker jeg at lade ham starte midt juni hvis det er en mulighed. 

Vi flytter by og kommune, så det er bestemt ikke ideelt at køre tilbage den den gamle børnehave længere tid end højst nødvendigt ...

hvordan havde I gjort det, hvis det var jer?

opslaget er skrevet anonymt, da det ikke er alle der er blevet informerede endnu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2019

Hjemmegaaende

Jeg havde nok ventet til efter industriferien

Anmeld Citér

23. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg skal købe hus!! 

Jeg overtager huset i slut maj, og min søn der er fra den 12 maj, skal starte i børnehave den 1 maj i en integreret institution, hvor han lige nu går i vuggestue. 

Jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg skal lade ham skifte til den nye børnehave. Selv tænker jeg at lade ham starte midt juni hvis det er en mulighed. 

Vi flytter by og kommune, så det er bestemt ikke ideelt at køre tilbage den den gamle børnehave længere tid end højst nødvendigt ...

hvordan havde I gjort det, hvis det var jer?

opslaget er skrevet anonymt, da det ikke er alle der er blevet informerede endnu 

da vi skulle flytte lavede vi en aftale med pladsformidlingen at vi kunne have hende i dagpleje en måned mere, så hun ikke behøvede at rykke op i børnehaven og så flytte til en ny børnehave allerede en måned senere.

Måske kunne du/I også få en aftale om at han blev i vuggestuen indtil I flyttede, og så kunne han starte i børnehave den nye sted?

Anmeld Citér

23. marts 2019

Soonmom

Jeg synes det er ret uklogt at han lige får lov at blive indkørt børnehave i den gamle institution (selvom det er den samme, det er anderledes at gå i børnehave) for så at rykkes over i en ny, så enten ville jeg lade ham flytte i ny børnehave 1/5 (der skulle I nok allerede havde været ude) alternativt høre om han kan blive i vuggestuen indtil i får plads i den nye børnehave.

Hvis ingen af de ting er mulige ville jeg som minimum lade ham gå der i 6 mdr. 

Anmeld Citér

24. marts 2019

Anonym trådstarter

Tak for svar. Jeg prøver at ringe til pladsanvisningen imorgen for at høre, om han kan få lov til at starte allerede til maj 

jeg ved bare ikke helt hvordan det fungerer over kommunegrænser. 

Er der i øvrigt nogen der ved, om der findes distrikter til børnehaver som der gør til skoler, så man har pasningsgaranti i den børnehave, der er tættest på en?

Anmeld Citér

24. marts 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Tak for svar. Jeg prøver at ringe til pladsanvisningen imorgen for at høre, om han kan få lov til at starte allerede til maj 

Er der i øvrigt nogen der ved, om der findes distrikter til børnehaver som der gør til skoler, så man har pasningsgaranti i den børnehave, der er tættest på en?

Der er distrikter, men det er langt fra sikkert at du får den der er tættest på, (vi bor fx lige på grænse, så de tætteste børnehuse er 100 m væk, men ikke i vores distrikt, i vores er det tætteste 1,5 km væk) men pasningsgarantien er i det distrikt i høre til (dog har min kommune lige været nødt at sende børn ud i andre distrikter pga at der ikke var nok pladser) 

Anmeld Citér

24. marts 2019

migxher

Anonym skriver:

Sådan er det ikke i byen hvor vi bor. Der er pasning garanti men man kan risikerer at få en plads i den anden ende af byen i forhold til hvor man bor. 

Anmeld Citér

26. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg har fået en plads til min søn fra 1/5. Det er en dyr post, da den kommune er dyrere end den vi bor i nu, og vores adresse bliver først rykket i slutningen af maj, men vil hellere betale de par tusind det nu engang kommer til at koste, mod at han slipper for et ekstra skift 

mange tak for jeres svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.