Vi skal giftes - men jeg er tyk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.043 visninger
8 svar
10 synes godt om
23. marts 2019

Anonymor

Sikke en overskrift

Jeg skal giftes om 2 mdr fra på mandag. Pyha! Vi skal "bare" giftes på rådhuset, da vi ikke har råd til det hele store. Ikke at kirken koster penge, men vi ville have det sært med at giftes i kirke og ikke rigtig holde noget efter. Så nu tager vi rådhuset og inviterer familien ud at spise efterfølgende :-)

Og altså. Nu er det ikke fordi, at det er forbudt at blive gift fordi man er overvægtig. Men jeg er skuffet over, at jeg ikke nåede at blive bare lidt mindre inden den dag. Det var som hos mange andre et mål, men det er faldet sammen med at vores liv er vendt fuldstændig om. Vi er gået fra at begge studere, gå meget hjemme og have masser af tid til begge at blive færdige, komme på arbejdsmarkedet, mig i vikariat med flytninger, skulle håndtere livet med to jobs - ham med skiftende vagter - og 3 børn. Og jeg har hånden på hjertet været for træt og ikke haft det overskud det krævede for mig at tabe mig. For det kræver meget grundet det problematiske forhold jeg har til mad.

Summa summarum. Jeg VED jeg bliver ked af billederne den dag. Men jeg vil gerne gøre hvad jeg kan for at være smuk. Så jeg ville høre, om i har nogle tips til hvordan jeg klæder mig og ser bedst ud den dag mange kilo til trods? Jeg lægger selv makeup, det er en hobby jeg har og er god til, men sådan hår, tøj osv..

Hvis i har nogle råd, ville jeg blive glad!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2019

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Nu ved jeg ikke hvor meget du vejer for meget. Men tænker du har 2 måneder til at nå at tabe dig og det er da super. Der kan du da godt nå at tabe mindst 10 og hvis du tager dig sammen 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Anonymor

Mor-til-Alfred skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget du vejer for meget. Men tænker du har 2 måneder til at nå at tabe dig og det er da super. Der kan du da godt nå at tabe mindst 10 og hvis du tager dig sammen 

Jeg vejer 120, så 10 kg gør sgu ikke den helt store forskel :-) Derudover ved jeg ikke, om du læste det jeg skrev omkring årsagen til, at jeg ikke har gjort det endnu? Jeg tror, at når man har et anstrengt forhold til mad, så er det ikke en god ide at skulle tabe sig en hel masse under pres. Så er det næsten dømt til at gå galt :-) Så jeg vil hellere have svar på det, jeg spurgte om - hvordan jeg kan skabe et look, der er fint med den måde jeg nu en gang ser ud, altså overvægtig. Men tak for svaret :-)

Anmeld Citér

23. marts 2019

MEF

Jeg vejer også 110-120 kg (vægten er ikke min ven, så jeg ved det ikke præcis). Jeg synes det handler meget om at vælge tøj der fremhæver de ting du synes er smukke ved dig. Jeg har fx et par flotte kasser og timeglas form. Jeg vælger derfor kjoler der fremhæver det. Jeg har tilgængæld verdens tykkeste lår og forsøger at gemme dem lidt med kjoler ned til knæet. 

Men lige meget hvad man gør med hår og tøj, kan vi jo ikke gemme at vi er tykke. Jeg snyder ingen! Men jeg kan vælge tøj jeg er godt tilpas i og synes at jeg er flot i. Så hvis jeg var dig ville jeg kigge på hvad jeg ville fremhæve og så arbejde ud fra det.

Du skal nok blive smuk på din bryllupsdag, selv om vægten siger mere end du kunne tænke dig��

Anmeld Citér

23. marts 2019

MEF

Og forresten stort tillykke med bryllupet!

Anmeld Citér

23. marts 2019

AnoMor

Anonymor skriver:

Sikke en overskrift

Jeg skal giftes om 2 mdr fra på mandag. Pyha! Vi skal "bare" giftes på rådhuset, da vi ikke har råd til det hele store. Ikke at kirken koster penge, men vi ville have det sært med at giftes i kirke og ikke rigtig holde noget efter. Så nu tager vi rådhuset og inviterer familien ud at spise efterfølgende :-)

Og altså. Nu er det ikke fordi, at det er forbudt at blive gift fordi man er overvægtig. Men jeg er skuffet over, at jeg ikke nåede at blive bare lidt mindre inden den dag. Det var som hos mange andre et mål, men det er faldet sammen med at vores liv er vendt fuldstændig om. Vi er gået fra at begge studere, gå meget hjemme og have masser af tid til begge at blive færdige, komme på arbejdsmarkedet, mig i vikariat med flytninger, skulle håndtere livet med to jobs - ham med skiftende vagter - og 3 børn. Og jeg har hånden på hjertet været for træt og ikke haft det overskud det krævede for mig at tabe mig. For det kræver meget grundet det problematiske forhold jeg har til mad.

Summa summarum. Jeg VED jeg bliver ked af billederne den dag. Men jeg vil gerne gøre hvad jeg kan for at være smuk. Så jeg ville høre, om i har nogle tips til hvordan jeg klæder mig og ser bedst ud den dag mange kilo til trods? Jeg lægger selv makeup, det er en hobby jeg har og er god til, men sådan hår, tøj osv..

Hvis i har nogle råd, ville jeg blive glad!

Det er svært at komme med godt råd omkring hår når man ikke ved hvordan du ser ud. Og sybes også det kommer meget an på make uppen.  

men mht tøjet er der en der forklarer der super godt. Man kan ikke skjule at man er tyk. Men fremhæve det du er glad for ved dig selv.  

kæmpe tillykke med brylluppet. Og ja er enig i at hvis forholdet til mad er anstrengt. Så er det dømt til at gå galt at tabe sig nu. Det vil være synd  

Anmeld Citér

23. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg vejer 120, så 10 kg gør sgu ikke den helt store forskel :-) Derudover ved jeg ikke, om du læste det jeg skrev omkring årsagen til, at jeg ikke har gjort det endnu? Jeg tror, at når man har et anstrengt forhold til mad, så er det ikke en god ide at skulle tabe sig en hel masse under pres. Så er det næsten dømt til at gå galt :-) Så jeg vil hellere have svar på det, jeg spurgte om - hvordan jeg kan skabe et look, der er fint med den måde jeg nu en gang ser ud, altså overvægtig. Men tak for svaret :-)

tillykke med brylluppet. 

Nu ved jeg ikke om du ønsker at være hvid brud, men hvad med en "kontrastkjole"? Altså en af dem hvor siderne er sorte, eller i hvert fald mørkere end resten af kjolen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. marts 2019

Abracadabra

Shapewear! 

Og så googl hvordan man poserer og ser slank ud på billeder - der er flere fine teknikker!

Anmeld Citér

24. marts 2019

sne190810

En fin tan gør altså også meget, prøv dig frem enten med spray tan et par dage før eller noget selvbruner hjemme på badeværelset 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.