Okay eller ikke okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det i orden hvad han gjorde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.325 visninger
8 svar
9 synes godt om
22. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg fik set en diskussion på facebook om denne sag, og nogle sagde at det var forkert af manden og andre sagde at det var helt i orden.

Hvad vil I mene?

http://m.tv2bornholm.dk/?newsID=223675

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2019

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)

Nu kender jeg intet til katte, men tænker ikke man kan opdrage dem til ikke at besørge i andres haver. 

Er det ikke bare lidt det der er risikoen når man har en have, uanset hvor irriterende det er. 

Der går jo også ræve og lign ind i haver. 

Men at tage folks dyr og kører dem bort, synes jeg godt nok er over stregen. Uanset hvor irriterende det er.

Anmeld Citér

23. marts 2019

Rockertand

Jeg er lidt forvirret over lovgivningen i dette?

Man må gerne indfange katte på ens grund, men skal så advicere ejeren indenfor 24 timer. Hvis man ikke kan lokalisere ejeren, går jeg ud fra, at man skal slippe katten løs igen. Det har han så gjort. Står der noget om, at det SKAL være på indfangningsstedet?

Politiet må betragte ovenstående som strafbart, muligvis på grund af systematikken? Hmm..

Anmeld Citér

23. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg er lidt forvirret over lovgivningen i dette?

Man må gerne indfange katte på ens grund, men skal så advicere ejeren indenfor 24 timer. Hvis man ikke kan lokalisere ejeren, går jeg ud fra, at man skal slippe katten løs igen. Det har han så gjort. Står der noget om, at det SKAL være på indfangningsstedet?

Politiet må betragte ovenstående som strafbart, muligvis på grund af systematikken? Hmm..

jeg kender ikke selv til loven, men jeg har det selv sådan at hvis han ville "straffe" ejerne kunne han have kørt kattene til Hoglebjerg (Bornholms Internat), for der skal man betale for "pasningen" når man henter sit kæledyr - også selvom man ikke selv har afleveret det.

Anmeld Citér

23. marts 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor

Lovgivningen siger at man skal holde sine dyr på egen matrikel. Ejere må indfange dyret og holde det i 24 timer og derefter slippe det fri. Men uden for egen matrikel. Som en anden siger så bør man indleverer på et internat som ejeren af dyret så betaler for. 

Synes ikke at man kan sige at det er risikoen ved at have have. For ja ræve de render også rundt. Men det er sjældent at de løber i haver da de er sky. 

Har faktisk haft et vennepar hvor de oplevede mange gange at naboens kat sked eller tissede i deres søns barnevogn. En enkelt gang faktisk mens barnet lå og sov i den. De flejede helt ud med god grund. Så må man holde katten inde. Barnet va/er i forvejen allergiker så kattehår i hans barnevogn er bare ikke i orden. 

De løste problemet ved at sætte pigtråd rundt i haven nederst ved buskene og øverst over hegnet. Så efter nogle gange hvor sen havde revet sig lærte den at den ikke skulle gå derind 

Anmeld Citér

24. marts 2019

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)
AnoMor skriver:

Lovgivningen siger at man skal holde sine dyr på egen matrikel. Ejere må indfange dyret og holde det i 24 timer og derefter slippe det fri. Men uden for egen matrikel. Som en anden siger så bør man indleverer på et internat som ejeren af dyret så betaler for. 

Synes ikke at man kan sige at det er risikoen ved at have have. For ja ræve de render også rundt. Men det er sjældent at de løber i haver da de er sky. 

Har faktisk haft et vennepar hvor de oplevede mange gange at naboens kat sked eller tissede i deres søns barnevogn. En enkelt gang faktisk mens barnet lå og sov i den. De flejede helt ud med god grund. Så må man holde katten inde. Barnet va/er i forvejen allergiker så kattehår i hans barnevogn er bare ikke i orden. 

De løste problemet ved at sætte pigtråd rundt i haven nederst ved buskene og øverst over hegnet. Så efter nogle gange hvor sen havde revet sig lærte den at den ikke skulle gå derind 

Ej det er så ikke rigtigt - vi har altså jævnligt en ræv i haven. 

Kan godt være min viden på området tilsyneladende er mangelfuld, men hvordan pokker skal man få en udekat til kun at blive i egen have 

Selvfølgelig er det med barnevognen heller ikke fedt eller okay, men synes godt nok folk er sippede - det er en kat altså. 

Anmeld Citér

24. marts 2019

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Loa skriver:

Kan godt være min viden på området tilsyneladende er mangelfuld, men hvordan pokker skal man få en udekat til kun at blive i egen have 

Selvfølgelig er det med barnevognen heller ikke fedt eller okay, men synes godt nok folk er sippede - det er en kat altså. 

Så hunden som bor i haven skal bare accepterer at en kat kommer? 

Så jeg skal bare sige "pyt" til, at de skider i sandkassen?

Glem det! Har du en udekat, må du holde den i haven. Det gør hundejere med hegn. 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

24. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Sprit25 skriver:

Så hunden som bor i haven skal bare accepterer at en kat kommer? 

Så jeg skal bare sige "pyt" til, at de skider i sandkassen?

Glem det! Har du en udekat, må du holde den i haven. Det gør hundejere med hegn. 

Fuldstændig enig. Det er i bund og grund bizart at så mange synes det er helt i orden at anskaffe sig kæledyr for så at lade det rende rundt og genere naboerne. 

Anmeld Citér

24. marts 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Loa skriver:

Det er så hvor du bor  jeg har boerne hus næsten hele mit liv  jeg har sq aldrig set ræve i haven  

Det er ikke “bare” en kat. Hvad hvis jeg slap min tallerken store tarantel løs på din mateikel? Ville SU bryde dig om det? 

For mig er det “bare” en edderkop. For dig er det noget du synes er klamt og angst provokerende. 

Nogle er ligeså bange for katte som andre er for edderkopper. 

Man holder dem på egen mateikkel ved at indhegne sin have så dyret ikke kan komme ud som af den. Ligesom mit vennepar indhegnede så de ikke længere kunne komme ind. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.