Bekymret for diagnoses betydning for at blive mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2019

Anonym trådstarter

Kære jer

Jeg står i den situation, at min kæreste og jeg brændende ønsker os at blive forældre sammen. Vi er begge under uddannelse og har jobs ved siden af. Min kæreste fejler Intet. Problem er, at jeg har en skizofrenidiagnose, og jeg er bange for, det bliver en hindring for os. Jeg har aldrig været indlagt og klarer mig uden medicin. Vi ønsker først at få børn om 3-4 år, når vi begge er færdige med vores kandidatuddannelser og har været i job i et par år. På det tidspunkt er vi hhv. 27 og 29 år gamle. Jeg ved, jeg bliver en god mor og at min kæreste bliver en fantastisk far. Jeg er blot bekymret for, hvordan min skizofrenidiagnose vil blive håndteret af kommunen. Ultimativt er jeg naturligvis bekymret for, at hele projektet vil ende i en tvangsfjernelse ved fødslen på baggrund af min diagnose. Det virker overdrevet, men jeg kan bare ikke slippe tanken, da det at få børn er det mest meningsfulde, jeg kan forstille mig her i livet. Derfor vil jeg høre, om nogle har erfaringer med skizofreni og børn? Professionelle om personlige.

Mange kram

En bekymret kvinde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2019

Miti's mama

Der er ingen der fjerner dit barn pga en diagnose. Så ville der blive fjernet rigtig mange børn i DK. Det er muligt at du vil blive tilbudt ekstra støtte, som er ligeså meget for dig, som for at de kan holde øje med at alt er i orden for baby. Der er rigtig mange hormoner involveret i graviditet og fødsel, så det kan jo have en indvirkning hvis du er meget sensitiv over for hormon ændringer, og så har du hjælp til det, men ellers er der ingen grund til bekymring.

Jeg bliver selv stærkt påvirket af hormoner, så jeg ville have været glad for den ekstra hjælp.

Men der bliver ikke fjernet børn med mindre der er et reelt problem

Anmeld Citér

21. marts 2019

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Der er ingen der fjerner dit barn pga en diagnose. Så ville der blive fjernet rigtig mange børn i DK. Det er muligt at du vil blive tilbudt ekstra støtte, som er ligeså meget for dig, som for at de kan holde øje med at alt er i orden for baby. Der er rigtig mange hormoner involveret i graviditet og fødsel, så det kan jo have en indvirkning hvis du er meget sensitiv over for hormon ændringer, og så har du hjælp til det, men ellers er der ingen grund til bekymring.

Jeg bliver selv stærkt påvirket af hormoner, så jeg ville have været glad for den ekstra hjælp.

Men der bliver ikke fjernet børn med mindre der er et reelt problem

1000 tak for dit svar. Jeg kan godt se, det er en irrationel bekymring, det fylder bare rigtig meget. Men tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.