Kære jer
Jeg står i den situation, at min kæreste og jeg brændende ønsker os at blive forældre sammen. Vi er begge under uddannelse og har jobs ved siden af. Min kæreste fejler Intet. Problem er, at jeg har en skizofrenidiagnose, og jeg er bange for, det bliver en hindring for os. Jeg har aldrig været indlagt og klarer mig uden medicin. Vi ønsker først at få børn om 3-4 år, når vi begge er færdige med vores kandidatuddannelser og har været i job i et par år. På det tidspunkt er vi hhv. 27 og 29 år gamle. Jeg ved, jeg bliver en god mor og at min kæreste bliver en fantastisk far. Jeg er blot bekymret for, hvordan min skizofrenidiagnose vil blive håndteret af kommunen. Ultimativt er jeg naturligvis bekymret for, at hele projektet vil ende i en tvangsfjernelse ved fødslen på baggrund af min diagnose. Det virker overdrevet, men jeg kan bare ikke slippe tanken, da det at få børn er det mest meningsfulde, jeg kan forstille mig her i livet. Derfor vil jeg høre, om nogle har erfaringer med skizofreni og børn? Professionelle om personlige.
Mange kram
En bekymret kvinde
Anmeld
Citér