Panik i 11. time - 3. gangs fødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.441 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2019

Mamalou

Kære alle der læser med

Jeg har under en uge tilbage til termin, hvor mit tredje barn kommer til verden. Selvom det er tredje gang jeg står foran en fødsel, så er jeg virkelig nervøs! Jeg har en dårlig og en god fødsel bag mig. Den dårlige var første gang. Det tog en evighed. Baby var stor og jeg fik en tredje grads bristning og mistede 2 liter blod. Sidste fødsel gik super godt, men stærkt - der gik 2 timer og 15 minutter efter vandet gik til baby var ude. Ingen komplikationer eller bristninger. Jeg er nok mest nervøs for hvor stærkt det vil gå denne gang. Om jeg når på fødegangen og om min kæreste når at komme med. Sidst havde jeg ikke en fornemmelse af at være i rigtig fødsel før lige inden presseveerne, fordi veerne ikke gjorde specielt ondt og det bekymrer mig også.?

Jeg vil rigtig gerne høre fra andre mødre med tre fødsler bag sig. Hvor meget mindede de om hinanden? Og går det hurtigere for hver fødsel eller? 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Mamalou skriver:

Kære alle der læser med

Jeg har under en uge tilbage til termin, hvor mit tredje barn kommer til verden. Selvom det er tredje gang jeg står foran en fødsel, så er jeg virkelig nervøs! Jeg har en dårlig og en god fødsel bag mig. Den dårlige var første gang. Det tog en evighed. Baby var stor og jeg fik en tredje grads bristning og mistede 2 liter blod. Sidste fødsel gik super godt, men stærkt - der gik 2 timer og 15 minutter efter vandet gik til baby var ude. Ingen komplikationer eller bristninger. Jeg er nok mest nervøs for hvor stærkt det vil gå denne gang. Om jeg når på fødegangen og om min kæreste når at komme med. Sidst havde jeg ikke en fornemmelse af at være i rigtig fødsel før lige inden presseveerne, fordi veerne ikke gjorde specielt ondt og det bekymrer mig også.?

Jeg vil rigtig gerne høre fra andre mødre med tre fødsler bag sig. Hvor meget mindede de om hinanden? Og går det hurtigere for hver fødsel eller? 

På forhånd tak

Jeg har født 3 gange.

1 gang tog det 13 timer, med stort blodtab og bristninger. Det tog ret hårdt på mig.

2 gang tog det 2 1/2 time. Vestorm, ingen bristninger og intet nævneværdigt blodtab, jeg var meget hurtigt ovenpå.

3 gang fik jeg småveer kl. 14, vandet blev taget kl. 20 og jeg fødte lige før midnat. Det var hårdt fra kl. 20 og frem til selve fødslen, men slet ikke nærheden af 1 fødsel. Så jeg tæller timerne fra kl. 20 for indtil da, gjorde det altså ikke MEGET ondt. Så det tog knap 4 timer. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Mamalou

Mom skriver:

Jeg har født 3 gange.

1 gang tog det 13 timer, med stort blodtab og bristninger. Det tog ret hårdt på mig.

2 gang tog det 2 1/2 time. Vestorm, ingen bristninger og intet nævneværdigt blodtab, jeg var meget hurtigt ovenpå.

3 gang fik jeg småveer kl. 14, vandet blev taget kl. 20 og jeg fødte lige før midnat. Det var hårdt fra kl. 20 og frem til selve fødslen, men slet ikke nærheden af 1 fødsel. Så jeg tæller timerne fra kl. 20 for indtil da, gjorde det altså ikke MEGET ondt. Så det tog knap 4 timer. 

Tak for at du vil dele

Det lyder som tre forskellige fødsler? Jeg har ellers forstået på min jordemor at det nok kommer til at gå stærkt denne gang også. Er du blevet sat i gang ved nogen af dine fødsler? 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Cvbn

Jeg har født 3 gange.

1. gang var ret almindelig; det tog vel 8 timer alt i alt - pressefase på 30 min og ingen komplikationer.

2. gang tog 2 timer fra jeg vågnede med lidt ondt i maven; baby var stjernekigger og blev født på 8 minutter. Jeg mistede 3,5 liter blod og det var en forfærdelig oplevelse.

3. gang var jeg nervøs præcis ligesom dig. Jeg fik derfor en aftale med jordemoderen om, at jeg skulle komme på fødegangen så snart jeg mærkede det mindste optræk til fødsel, og de tog nogle forholdsregler under fødslen for at jeg ikke skulle opleve blodtab igen.

Det gik helt ok. Vi kørte derned så snart jeg fik lidt murren i kroppen og 2 timer efter startede veerne for alvor. Herfra tog det 2 timer og fødslen forløb helt uden komplikationer

Anmeld Citér

20. marts 2019

Strain

Jeg har 3 børn, men kun to fødsler.

Første gang, tog ca 20 timer. Han stod fast i bækkenet og jeg endte med en komplet 4.grads ruptur. Ingen mén 2 måneder efter fødslen, men det var hårde to måneder.

Nr 2, spontane veer i uge 35. Var 9 cm åben med presse-veer 45 minuter efter første ve. Men han lå på tværs og kom ud med akut kejsersnit.

Nr 3, stor dreng på 4210g. Fødte 41+1, efter hindeløsning. Han er født 1 time fra første ve. Jeg nåede kun lige at smide mig ind på en seng på fødestuen og så kom han.

Jeg havde godt selv gættet at det ville gå stræt, sp derfor havde vi talt og øvet hvad der skulle ske hvis jeg nu fødte på vej til sygehuset (havde 30 minutter i bil). Hvad far skulle gøre, hvad jeg skulle gøre osv. Alle i familien var klar til en hurtig fødsel, og svigerfars kone kom 5 minutter efter tlf opkaldet om at jeg havde veer, så vi hurtigt kunne overdrage de 2 andre til hende og suse afsted. Det var en super fødsel og jeg kom hjem 4 timer efter.

Anmeld Citér

20. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Mamalou skriver:

Tak for at du vil dele

Det lyder som tre forskellige fødsler? Jeg har ellers forstået på min jordemor at det nok kommer til at gå stærkt denne gang også. Er du blevet sat i gang ved nogen af dine fødsler? 

Det sagde min jordemoder også efter den hurtige fødsel 2. gang.

Jeg fik taget vandet alle 3 gange, da det ikke "ville gå af sig selv", men først når veerne har været temmelig godt igang.

Min fødsels jordemoder sagde at 3. gang typisk er "drille" gangen, da den typisk er lidt anderledes end de andre fødsler man har haft. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Anonym

Kære alle der læser med

På forhånd tak

1. Helt normal klassisk førstegangsfødsel, ingen smertelindring, 2 små sting. Ca. 18 timer fra vandafgang.

2. Av! Vågnede af veer kl. 4.05 (på sygehuset heldigvis). Fødte kl 4.53. Nåede ikke smertelindring, ingen bristninger.

3. Helt igennem fantastisk fødsel uden de store smerter. Var 7 cm åben ved ankomst med kun lidt murren, baby stod skævt, men rettede sig, og fødte uden smertelindring eller bristninger, fødsel tog nogle få timer og kørte hjem lige efter.

4. Komplikationer fra ende til anden, svangerskabsforgiftning, kejsersnit, umodent barn, indlagt neo, jeg kæmper stadig med helbredet her 3.5 år senere.

Anmeld Citér

20. marts 2019

Bentemor

1.gang 10 dage over termin. Lang udmattende, stjernekigger fødsel. Dog ingen bristninger eller noget.

2.gang lynfødsel, tre uger før termin. Veer omkring kl 22. Fødte. Kl 0.31. Ingen bristninger. Han fløj nærmest ud. Virkelig urealistisk oplevelse at komme på sygehuset og de ikke rigtig troede på jeg var i fødsel, og til at ligge med en baby på maven små tyve minutter efter. 

3.gang i gangsættelse pga dårlig hjerterytme på baby to dage over termin. Fik taget vandet, fik ret hurtigt kraftige veer og fødte uproblematisk og forholdsvis hurtigt. De tog vandet kl 16 og han er ude kl.19. Ingen bristninger.

Tre meget fine oplevelser, men den sidste klart den mest smertefulde da jeg følte mig meget begrænset af overvågning og ikke kunne bevæge mig. Fik nærmest en ud af kroppen oplevelse fordi det var så smertefuldt og åbnede mig så hurtigt. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

nille

Profilbillede for nille

1. Gang blev jeg sat igang ca 14 dage før termin. Jeg blev sat igang kl 14.00. Af særlige årsager skulle jeg blive på hospitalet fra jeg blev igangsat. Jeg overnattede på hospitalet, fortsat uden veer, men vågnede ca. 06.30 og havde med det samme presse veer. Fødte 06.39.

1.gang gik jeg 2 dage over tid. Fik begyndende små veer ca kl 15.30, ringede til hospitalet kl 16.15, var på hospitalet kl 16.50 og fødte kl 17.09.

3. Gang gik Jeg 2 dage over tid. Vandet gik kl 8.30, men havde ingen veer. Kl 9.15 begyndte veerne og jeg aftalte med fødegangen at jeg skulle komme forbi. Jeg var på hospitalet kl 9.47 og fødte kl 9.51

så alle tre fødsler var relativt hurtige. Men især den sidste, hvor jeg var mere end tæt på at føde i bilen.

:-)

Anmeld Citér

20. marts 2019

lineog4

Har 4 fødsler i bagagen.

1. Fødsel var en af dem der var dage om at komme i gang- havde veer, men de gjorde ingen ting. Då jeg endelig har i aktiv fødsel 4 fingre åben finder cirka 8 timer med 1 time presse veer, måske fordi jeg var så glad efter ikke at have sovet i 3 døgn. En lang pige på 59 cm og 4040. Fik en del sting og de frygtede ringmyaklen var beskadiget.

2. Fødsel startede med at første hunde sprang omkring 12-1 tiden. Blev undersøgt og skulle vente på veer. Fik veer uden pauser, og som ikke var lange - vestorm. Jeg nåede på fødegangen og 40 minutter efter var hun ude. Lille tyksak på 54 cm og 4380. Fik to knuder.

3. Fødsel, der fik jeg prikkede vandet før frokost 4 dage over termin. Fra den første ve til han var ude gik der 1 1/2 time. En stor dreng på 56 cm og 4780 og gik slet ikke i stykker.

4. Fødsel blev sat i gang med stikpiller en uge over termin. Havde veer i lidt under 3 timer. Igen en lille tyksak på 54 cm og 4380 og gik igen ikke i stykker (vejen var efterhånden banet)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.