Julestjerne skriver:
Hjælp.. :-)
Jeg er rutineret med strækvikler og fastvikler, men har aldrig prøvet en ringslynge.
Nu her med vores 3. har jeg brug for et “hurtigt” bæreredskab til de kortere ture lige hen på legepladsen eller når vi skal fra bilen og hele SFO’en rundt for at finde storebror.
Er der nogen af jer der ved noget om den slags? Hvilke mærker, hvilket stof osv.?
Jeg har en varm baby og er også selv godt varm. Hun vejer 10 kg. og er knap 6 mdr. og jeg kunne godt tænke mig at den kunne bruges længe. Og jeg kan godt lide farver! ☺️
Jeg er hverken på instagram eller facebook og kan derfor ikke søge råd der.
Jeg er fan af ringslynger, kunne bære min pige i dem lææææænge <3
Det findes et væld af skønne mærker i mange forskellige prisklasser.
Min absolut favorit rs er temmelig dyr, men alle pengene værd. Den er fra mærket Linuschka og kostede et par tusinde kr.
I en prisklasse der er lidt nemmere at have med at gøre vil jeg anbefale Yaro, og med den alder dit barn har + dit ønske om at den kan bruges længe vil jeg nok anbefale at du kigger på noget i contravævningen (Dem der hedder contra som en del af deres navn).
Littlefrog kunne også have noget godt til en fin pris, men min erfaring er at mange af deres vikler er rimelig tynde i det. Så er de nemme at stramme, men kan godt være lidt ubehagelige med store/tunge børn.
Det kan være en god idé at kigge på gsm og vælge noget hvor det som minimum er 250, eller derover.
Mht forhandlere så er liams.dk og tidsel.dk dem jeg selv har brugt mest, til at finde vikler i de nævnte mærker (og andre) til en fornuftig pris. De fleste mærker har også deres egne webshops, men så sendes viklerne fra udlandet. Til gengæld har de nogle gange nogle bedre udvalg end de danske webshops.
Og så vil jeg også lige nævne mærket Oscha. Deres vikler har jeg selv været utroligt glad for. De er typisk lidt dyrere end Yaro, men typisk billigere end Linuschka.