Ringslynge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
6 svar
1 synes godt om
19. marts 2019

Århusmor

Hjælp.. :-)

Jeg er rutineret med strækvikler og fastvikler, men har aldrig prøvet en ringslynge.

Nu her med vores 3. har jeg brug for et “hurtigt” bæreredskab til de kortere ture lige hen på legepladsen eller når vi skal fra bilen og hele SFO’en rundt for at finde storebror.

Er der nogen af jer der ved noget om den slags? Hvilke mærker, hvilket stof osv.?

Jeg har en varm baby og er også selv godt varm. Hun vejer 10 kg. og er knap 6 mdr. og jeg kunne godt tænke mig at den kunne bruges længe. Og jeg kan godt lide farver! ☺️

Jeg er hverken på instagram eller facebook og kan derfor ikke søge råd der.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2019

serinasmor

Julestjerne skriver:

Jeg er rutineret med strækvikler og fastvikler, men har aldrig prøvet en ringslynge.

Nu her med vores 3. har jeg brug for et “hurtigt” bæreredskab til de kortere ture lige hen på legepladsen eller når vi skal fra bilen og hele SFO’en rundt for at finde storebror.

Er der nogen af jer der ved noget om den slags? Hvilke mærker, hvilket stof osv.?

Jeg har en varm baby og er også selv godt varm. Hun vejer 10 kg. og er knap 6 mdr. og jeg kunne godt tænke mig at den kunne bruges længe. Og jeg kan godt lide farver! ☺️

Hop ind i slyngegalleriet på facebook Der er mange flere der vikler/slynger  

Jeg blev aldrig gode venner med ringslyngen (måske fordi jeg netop ikke kører bil og derfor ikke har den tur fra bil og ind i børnehave/skole), men der er mange der sværger til den. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Århusmor

serinasmor skriver:

Hop ind i slyngegalleriet på facebook Der er mange flere der vikler/slynger  

Jeg blev aldrig gode venner med ringslyngen (måske fordi jeg netop ikke kører bil og derfor ikke har den tur fra bil og ind i børnehave/skole), men der er mange der sværger til den. 

Jeg er desværre ikke på hverken Facebook eller Instagram, men det kan være jeg kan lokke manden til at spørge lidt for mig.. ☺️

Anmeld Citér

20. marts 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Julestjerne skriver:

Jeg er fan af ringslynger, kunne bære min pige i dem lææææænge <3

Det findes et væld af skønne mærker i mange forskellige prisklasser.

Min absolut favorit rs er temmelig dyr, men alle pengene værd. Den er fra mærket Linuschka og kostede et par tusinde kr. 

I en prisklasse der er lidt nemmere at have med at gøre vil jeg anbefale Yaro, og med den alder dit barn har + dit ønske om at den kan bruges længe vil jeg nok anbefale at du kigger på noget i contravævningen (Dem der hedder contra som en del af deres navn). 

Littlefrog kunne også have noget godt til en fin pris, men min erfaring er at mange af deres vikler er rimelig tynde i det. Så er de nemme at stramme, men kan godt være lidt ubehagelige med store/tunge børn. 
Det kan være en god idé at kigge på gsm og vælge noget hvor det som minimum er 250, eller derover. 

Mht forhandlere så er liams.dk og tidsel.dk dem jeg selv har brugt mest, til at finde vikler i de nævnte mærker (og andre) til en fornuftig pris. De fleste mærker har også deres egne webshops, men så sendes viklerne fra udlandet. Til gengæld har de nogle gange nogle bedre udvalg end de danske webshops. 

Og så vil jeg også lige nævne mærket Oscha. Deres vikler har jeg selv været utroligt glad for. De er typisk lidt dyrere end Yaro, men typisk billigere end Linuschka. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

serinasmor

Julestjerne skriver:

Jeg er desværre ikke på hverken Facebook eller Instagram, men det kan være jeg kan lokke manden til at spørge lidt for mig.. ☺️

I så fald ville jeg købe en linuscha med silke(tussah)  OG finde en slyngevejleder til at hjælpe dig igang  

Hvis du var på facebook ville jeg anbefale dig at finde din lokale slyngegruppe og tage til grams (slyngemøde) men du får svært ved at få information om hvornår og hvor uden at være på facebook.

Anmeld Citér

20. marts 2019

fehår

Som supplement til de andre rigtig gode kommentarer: Overvej at købe brugt. Lige for tiden er markedet mættet, så der er meget gode handler at komme efter. Hvis du køber brugt, er ringslyngen allerede gået til, og det kan være en kæmpe fordel, især hvis du køber en i f.eks. hør. Jeg elsker hør, når det er gået til. Det er stærkt, temperaturregulerende og dejligt blødt. Men det kan være noget af et bæst at gå til. 

Yaro laver gode ringslynger til en fornuftig pris. Jeg har selv 4 forskellige ringslynger, men min yndlings er en Yaro i bomuld/hør. Den rykkede sig ikke ud af stedet, og jeg bar min datter på 12 kg i den uden problemer. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Pb18

Hvis du bor tæt på København kan jeg anbefale bærebarn på Jægersborggade. Super service og stort udvalg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.