Mangler akut svar..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej alle sammen!

Min mand og jeg har ønsket et barn i over et år nu og været på ægløsnings behandling de sidste 2 måneder. Jeg blev insemineret for første gang d 6 marts og har test dag d 20. Jeg er på ferie nu med min mand og simpelthen ikke vente yderligere 2 dage, så jeg testede altså i dag med en test jeg havde taget med hjemmefra. Den ser således nu. Jeg tænker den ser positiv ud, MEN her kommer min tvivl.. Jeg testede Ovitrelle ud af kroppen for et par dage siden med ægløsnings test. Den første uges tid var den bragende positiv og så på ca 8. dagen efter Ovitrelle, var ægløsnings testen negativ. Så jeg tænker den er ude af kroppen. Mit spørgsmål er følgende. Kan det være HCG fra ovitrellen som denne graviditets test har fanget? Selvom jeg har testet Ovitrellen ud med ægløsnings test? Jeg kunne ikke tro mine øjne da jeg så testen.. så urealistisk. Og man tør hverken tænke positivt eller negativt. For det kan jo være så meget.. det sidste jeg mangler er et endnu falsk håb.. Jeg er så fortvivlet.. kan slet ikke forestille mig eller tro på hvis den virkelig er der! Der er vel også risiko for at jeg har fanget en bio ikke? Nu da jeg tester 2 dage før tid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Du kan ikke teste Ovittelle ud med ægløsningstest - det er jo LH en sådan test er lavet til at opfange? Så ja, principielt kan det være HCH fra Ovitrelle du tester på nu, men hvis det er mere end 10 dage siden du blev insimineret, vil jeg tro at der er god chance for, at det er en begyndende graviditet du har fanget. Der er ikke andet for end at vente et par dage og teste igen.

Anmeld Citér

19. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Ps: Og ja, alle graviditeter er såkaldt “biokemiske” i de første uger, så der er selvfølgelig altid en risiko for, at en graviditet ikke hænger ved og ender som en “bio”. Men om du tester eller ej gør ingen forskel i den sammenhæng.

Anmeld Citér

19. marts 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du kan ikke teste Ovittelle ud med ægløsningstest - det er jo LH en sådan test er lavet til at opfange? Så ja, principielt kan det være HCH fra Ovitrelle du tester på nu, men hvis det er mere end 10 dage siden du blev insimineret, vil jeg tro at der er god chance for, at det er en begyndende graviditet du har fanget. Der er ikke andet for end at vente et par dage og teste igen.

Men er det ikke noget med at æl test krydsreagerer på hcg? 

Men ja jeg må lige teste om 2 dage igen og se.. Men har også læst at ovitrellen kan være i kroppen i mere end 14 dage.. så uanset hvornår jeg tester, vil jeg blive ved og have mine tvivl om jeg virkelig er gravid haha.. medmindre at mens udebliver, som plejet at komme 16 dage efter æl. Så om 3 dage burde den komme  

Anmeld Citér

19. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Men er det ikke noget med at æl test krydsreagerer på hcg? 

Men ja jeg må lige teste om 2 dage igen og se.. Men har også læst at ovitrellen kan være i kroppen i mere end 14 dage.. så uanset hvornår jeg tester, vil jeg blive ved og have mine tvivl om jeg virkelig er gravid haha.. medmindre at mens udebliver, som plejet at komme 16 dage efter æl. Så om 3 dage burde den komme  

Jo, de kan godt krydsreagere, men de er lavet til at måle forskellige ting og kan derfor ikke bruges som en særlig sikker indikation. Ovitrelle kan godt på nogen sidde længe - hos mig dog aldrig mere end en uges tid. Jeg krydser fingre for dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.