Hvor ligger tarmene ved en graviditet i uge 12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 12 og mærker boblende følelse i maven også helt nede under navlen.. Tænker det nok bare er tarmene jeg mærker, men er tarmene så langt nede når man er gravid?  Altså bliver de ikke alle skuppet opad? Eller er det først senere i graviditeten 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 12 og mærker boblende følelse i maven også helt nede under navlen.. Tænker det nok bare er tarmene jeg mærker, men er tarmene så langt nede når man er gravid?  Altså bliver de ikke alle skuppet opad? Eller er det først senere i graviditeten 

Jeg kan ikke svarer hvor tarmene ligger. Men hvis du er i uge 12 og du mærker bobler omkring skambedne og under navlen. Så vil jeg vove og påstå at det er baby du mærker. Jeg mærkede selv bobler første gang omkring uge 9 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke svarer hvor tarmene ligger. Men hvis du er i uge 12 og du mærker bobler omkring skambedne og under navlen. Så vil jeg vove og påstå at det er baby du mærker. Jeg mærkede selv bobler første gang omkring uge 9 

Uhh.. hvor spændende! 

Vildt du allerede kunne mærke liv i uge 9 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Uhh.. hvor spændende! 

Vildt du allerede kunne mærke liv i uge 9 

Det var kun bobler. Men jeg er også meget lille og moderkagen lå bagerst. Så havde alke forudsætningerne

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var kun bobler. Men jeg er også meget lille og moderkagen lå bagerst. Så havde alke forudsætningerne

Fantastisk! 

Anmeld Citér

17. marts 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78

i uge 9 vejer fosteret ca 5 g. Jeg vil vove at påstå, at uanset hvor petite man er, vil et spark ikke kunne mærkes på det stadie. 

Det er omkring uge 12, at livmoderen når op over bækkenkanten, men den er fortsat omgivet af tarmene. Boblerne er højst sandsynligt stadig tarmluft.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym

nanan78 skriver:

i uge 9 vejer fosteret ca 5 g. Jeg vil vove at påstå, at uanset hvor petite man er, vil et spark ikke kunne mærkes på det stadie. 

Det er omkring uge 12, at livmoderen når op over bækkenkanten, men den er fortsat omgivet af tarmene. Boblerne er højst sandsynligt stadig tarmluft.

Har aldrig sagt det var et spark jeg kunne mærke. Boblerne er ikke spark. 

Det var lægen der sagde at det var fosteret og det ikke var unormalt at mærke så tidligt. 

Så lad være at leg bedrevidende på den måde, tak

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym

Har aldrig sagt det var et spark jeg kunne mærke. Boblerne er ikke spark. 

Det var lægen der sagde at det var fosteret og det ikke var unormalt at mærke så tidligt. 

Så lad være at leg bedrevidende på den måde, tak

Jeg mærkede også bobler med min første i 9+3. - ikke spark. Men en “rumsteren”. En rumsteren som jeg kan har haft som gravid. Fik det første “spark” omrking uge 12. Som mere mærkedes som En fisk der slog hurtigt med halen. Også gik der mange dage før jeg mærkede noget igen. 

Min moderkage lå bag baby, så jeg mærkede alt. 

Her med nr 2 mærkede jeg først den samme rumsteren ved uge 11. Og spark omrking uge 14/15 (i den ene side). Da jeg kom til NF sagde jeg “jeg ved, at min moderkage ligger i højre side. Jeg mærker kun lidt rumsteren i den anden side” 

og det var korrekt. Min moderkage ligger på forvæggen i højre side. Men nu er jeg begyndt at mærke svage puf i den side også og reelle spark i venstre (men jeg er også halvvejs). :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.