Hjælp til et digt/brev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
1 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej alle vælger være anonym da min søster lige har mistet sin baby i uge 38 pga moderkageløsning, og vi skal til begravelse her onsdag

Jeg ønsker inderligt at skrive et smukt brev min søster kan læse en dag hun har overskud til det - nogle der har gode forslag eller andet, jeg har meget svært ved at selv finde mine følelser i det her andet end jeg kan mærke jeg ked af det på deres vegne. Og ja så er det oveni købet 2 gang de mister  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2019

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Hej alle vælger være anonym da min søster lige har mistet sin baby i uge 38 pga moderkageløsning, og vi skal til begravelse her onsdag

Jeg ønsker inderligt at skrive et smukt brev min søster kan læse en dag hun har overskud til det - nogle der har gode forslag eller andet, jeg har meget svært ved at selv finde mine følelser i det her andet end jeg kan mærke jeg ked af det på deres vegne. Og ja så er det oveni købet 2 gang de mister  

Først det gør mig utrolig ondt for din søster og hele familien.

Jeg ville personligt skrive et personligt brev og ikke vælge et digt eller andet. Og jeg ville sætte tyk streg under, at det barn var min niece/nevø og vil blive husket på sin fødselsdag, og ar du vil være det barn med dig gennem hele livet- for de værste er at andre glemmer, at andre ikke tænker barnet med ikke lader det have en plads i livet selv om det blev alt for kort.

Et af de billeder , der har givet mest mening for mig er billedet af lyset i mørket. Hvert barn er et lille lys og når døden mørket kommer, så blafrer flammen. Den e r lige ved at gå ud, men fordi man elsker det barn så højt så holder kærligheden flammen i gang lille næsten væk midt i sorgen og manglen. Men lige så stille så vokser den flamme sig stor nok til at kunne bryde mørket og man oplever, at kærligheden til et barn er langt større end døden. Den er en svær kærlighed, en svær rolle at være mor til et dødt barn, men den er også god, kærligheden er også stor og kan med tiden også give den varme følelse som de andre børn kan give.

Håber du finder de rigtige ord, og husk alle ord er rigtige det forkerte er ingen ord. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.