Barsel på SU vs. barsel på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. marts 2019

Sommerregn

Går lige pt. på en uddannelse der ikke siger mig noget overhovedet. Har stort set ikke været der siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, kan ikke overskue at sidde i bussen så lang tid (får kvalme), har hovedpine og har det ikke godt med mine med-studerende.

Har termin til August og føler det er dumt at droppe ud nu, for så vil jeg skulle på kontanthjælp og tænker ikke det er et godt system at være i som gravid.  Samtidig går jeg og bruger en masse klip på en uddannelse jeg ikke er glad for, selvom jeg får gode karakterer.  

Ved ikke om jeg bare skal holde ud de sidste 3 måneder før jeg får sommerferie og så gå på barsel på dette studie, eller om jeg skal droppe ud og være kommunens eje imens jeg er gravid, for ikke at skulle bruge flere su klip på denne uddannelse.

Vil sige jeg ikke har en nem graviditet, er meget stresset og skal til læge ofte pga. risiko-faktorer. 

HJÆLP 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2019

Soonmom

Du får jo barselsklip når du skal på barsel på uddannelsen, så du bruger jo ikke dine klip når du er på barsel, så for mig giver det ingen mening at forblive på uddannelsen (hvor du bruger dine klip) indtil barsel og tage barslen på kontanthjælp (så jeg ville absulut ikke få på kontanthjælp, men enten færdiggøre den eller starte på en ny efter barsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.