Længde på baby (6mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2019

Anonym trådstarter

hej, 

jeg får hele tiden at vide “neeej hvor er din baby lang”. 

Og eftersom hun er min eneste baby og jeg ser på hende hver dag. Så ved jeg det ærlig talt ik? Og er det så noget man skal være obs på? Synes jo hun ser fin ud. 

Hun er 6 mdr og 72 cm og vejer 8,3 kg. 

Hun var 50 lang og vejede 2950 ved fødslen. Født 18 dage før tid. 

Hvor lange var jeres ved 6 mdrs alderen ( og nej, ved godt at man ikke skal sammenligne, men nu er der bare SÅ mange som kommentere det &nbsp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2019

Christabelle

Puha kan jeg ikke lige huske, for der blev hun ikke målt. Men hun var 73 cm ved 1 års undersøgelsen og vejede 10 kg. Da hun blev født var hun 49 cm og 3020 g. 

Så ja vil nok sige at din pige er lang, men det er vel ok 

Anmeld Citér

15. marts 2019

Christabelle

Prøv at kigge på det her link

Der kan man se gennemsnitslængde og - vægt 

Anmeld Citér

15. marts 2019

MinC

Hun lyder da bare som en skøn pige i trivsel. Og nej - man skal ikke holde øje med det. Det er da helt fint at være lang/høj

min datter er 6 måneder om en uge. Hun er 67 cm og vejer 8,5 kg. Hun var 51 cm ved fødslen ur vejede 3870. 

Anmeld Citér

15. marts 2019

Århusmor

Min baby var ved 5 måneders undersøgelsen 9,8 kg. og 75 cm. Ved fødslen var hun 4300 og 55 cm.

Hun er generelt bare stor både på vægt og længde. Måske din baby ser længere ud fordi vægten er lidt lavere end den fx er på min? 

Jeg får i hvert fald mest bare kommentarer om at hun ligner en der er mere end 5-6 måneder.

Men din baby lyder da helt perfekt og bare i trivsel.. :-)

Anmeld Citér

15. marts 2019

Pb18

Min blev målt til 70 cm da hun var næsten 6 mdr. Vejer 6.9 kg. 

Hun er en af de længste i mødregruppen men hvis hendes forældres gener har noget at sige,  så varer det ikke ved 

Anmeld Citér

15. marts 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Min var 71 cm som 6 mdrs, og hun er lang. Gennemsnit er 66 cm. 

Anmeld Citér

15. marts 2019

Anonym trådstarter

Tak for svar - lægen kommenterede det nemlig også gil hendes 5 mdr undersøgelse. 

Altså - det er bestemt ikke morens gener der spiller ind her  ( eller jeg var høj indtil 6-7 klasse og så voksede alle mig over hovede ��) 

jeg havde bare aldrig troet jeg ville få en lang slank baby..... mere sådan en lille tyk en  men sådan er det jo så meget. Hun er i hvertfald ligesom hun skal være og mere til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.