Nymor96 skriver:
Hej alle sammen, jeg har lavet 4 svagt positive test, og ved lægen også en svagt positiv, skal til læge om 3 timer for at teste igen. De bedte mig om at komme igen, de kunne se jeg var gravid, den skulle bare være mere tydelig.. Selvom jeg viste dem de 4 andre jeg havde... Jeg har lavt stofskifte og jeg er total angst for at miste.. Kan det passe at man først bliver holdt øje med i uge 8 og frem?
Man bliver ikke holdt øje med. Man får skrevet vandrejournal og får taget blodprøve, der skal bruges ved nakkefoldsscanningen omkring uge 12, først dér finder du ud af, om der er liv.
Du har dog mulighed for at betale for en privatscanning på en privatklinik.
Hvis der sker noget de første ca 6 måneder er der meget begrænsede behandlingsmuligheder, og man vil formentligt slet ikke prøve, dog er der mulighed for at regulere, hvis dine blodprøver viser skæve stofskiftetal, men det vil ikke garantere din graviditet. Derudover holdes der kun øje med symptomer på svangerskabsforgiftning, om barnet er veludviklet og vokser, som det skal (det gør de heller ikke altid) og evt udvikling af sukkersyge, så det er simpelthen en tid med rigtigt mange bekymringer, og det bliver værre, når barnet er født.
Hvis du oplever en fejlslået graviditet, kan du ikke konkludere, at dit stofskifte bærer fejlen, det er en enorm kompliceret proces at starte en graviditet, og ca 20 % oplever en abort.
Håber du bliver klogere på din graviditet lige om lidt, den uvidenhed er træls.
Anmeld
Citér