Hjæææælp, er forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
8 svar
10 synes godt om
13. marts 2019

Nymor96

Hej alle sammen, jeg har lavet 4 svagt positive test, og ved lægen også en svagt positiv, skal til læge om 3 timer for at teste igen. De bedte mig om at komme igen, de kunne se jeg var gravid, den skulle bare være mere tydelig.. Selvom jeg viste dem de 4 andre jeg havde... Jeg har lavt stofskifte og jeg er total angst for at miste.. Kan det passe at man først bliver holdt øje med i uge 8 og frem? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Du er da helt sikkert gravid - tillykke! 

Med mindre de holder ekstra øje med dig, pga stofskiftet, er det helt rigtigt, at man ikke skal til første undersøgelse før uge 9-10 stykker. 

Stort tillykke! 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Rockertand

Nymor96 skriver:

Hej alle sammen, jeg har lavet 4 svagt positive test, og ved lægen også en svagt positiv, skal til læge om 3 timer for at teste igen. De bedte mig om at komme igen, de kunne se jeg var gravid, den skulle bare være mere tydelig.. Selvom jeg viste dem de 4 andre jeg havde... Jeg har lavt stofskifte og jeg er total angst for at miste.. Kan det passe at man først bliver holdt øje med i uge 8 og frem? 

Man bliver ikke holdt øje med. Man får skrevet vandrejournal og får taget blodprøve, der skal bruges ved nakkefoldsscanningen omkring uge 12, først dér finder du ud af, om der er liv.

Du har dog mulighed for at betale for en privatscanning på en privatklinik.

Hvis der sker noget de første ca 6 måneder er der meget begrænsede behandlingsmuligheder, og man vil formentligt slet ikke prøve, dog er der mulighed for at regulere, hvis dine blodprøver viser skæve stofskiftetal, men det vil ikke garantere din graviditet. Derudover holdes der kun øje med symptomer på svangerskabsforgiftning, om barnet er veludviklet og vokser, som det skal (det gør de heller ikke altid) og evt udvikling af sukkersyge, så det er simpelthen en tid med rigtigt mange bekymringer, og det bliver værre, når barnet er født.

Hvis du oplever en fejlslået graviditet, kan du ikke konkludere, at dit stofskifte bærer fejlen, det er en enorm kompliceret proces at starte en graviditet, og ca 20 % oplever en abort.

Håber du bliver klogere på din graviditet lige om lidt, den uvidenhed er træls.

Anmeld Citér

13. marts 2019

Nymor96

Den 25 februar fik jeg lavet en gynækologisk undersøgelse, fordi jeg havde enorme smerter down there.. Så det er helt mærkeligt at jeg rent faktisk endelig har 2 streger på en test �� 

Jeg er så bare overforbruger af teste lige nu��

Anmeld Citér

13. marts 2019

Nymor96

Vil lige komme med en update! Skal til læge igen fredag, og henvises til en tidlig scanning, så nu køre det bare 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Camillos

Nymor96 skriver:

Vil lige komme med en update! Skal til læge igen fredag, og henvises til en tidlig scanning, så nu køre det bare 

Hvorfor skal du henvises til tidlig scanning? Tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

13. marts 2019

sandramor

Man bliver holdt ekstra øje med når man har lavt stofskifte... jeg har selv lavt stofskifte eller havde  højt stofskifte da jeg blev gravid med min den mindste og det er meget vigtigt at du er velreguleret i medicin da fosteret de første 12 uger ingen skjoldbugskirtel har og derfor er afhængig af at dit stofskifte er velreguleret

du får også en thyroidea scanning længere henne i graviditeten mener det er i uge 28 plus at du nok blir fulgt af en fødselslæge da du er i risiko for at udvikle graviditets sukkersyge... det fik jeg nemlig 

og tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

14. marts 2019

Nymor96

Camillos skriver:

Hvorfor skal du henvises til tidlig scanning? Tillykke med graviditeten 

Jeg har ingen anelse om hvor langt jeg er  

Anmeld Citér

14. marts 2019

HBV

Nymor96 skriver:

Jeg har ingen anelse om hvor langt jeg er  

Uh spændende!

Tillykke med den lille spire 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.