Hjemmepasning af forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal barnet i dagpleje, indtil børnehave alderen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.373 visninger
9 svar
11 synes godt om
13. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej..

jeg vil gerne hører, om nogle af jer passer jeres børn/barn hjemme? Istedet for dagpleje/dagplejemor. 

Man kan vist passe dem hjemmefra, men tilskud fra kommunen.. nogle der ved Hvordan det foregår? Og hvad fordelene og ulemperne er ved det forskellige

Tak på forhånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2019

Rockertand

Anonym skriver:

Hej..

jeg vil gerne hører, om nogle af jer passer jeres børn/barn hjemme? Istedet for dagpleje/dagplejemor. 

Man kan vist passe dem hjemmefra, men tilskud fra kommunen.. nogle der ved Hvordan det foregår? Og hvad fordelene og ulemperne er ved det forskellige

Tak på forhånd 

Åh, "hjemmepasning af forældre", jeg troede, at du havde syge forældre, der skulle passes, godt det ikke var tilfældet

Det er ikke alle kommuner, der tilbyder. Gå ind på din kommunes hjemmeside eller borger.dk for at læse mere.

Anmeld Citér

13. marts 2019

koeapabshicar

Haha ja, jeg troede også det var forældrene der skulles passes. 

Der er nogle kommuner der tilbyder hjempasning mod et tilskud. Så hvis jeg var dig ville jeg starte med at undersøge om min kommune giver tilskud. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har ikke hjemmepasset, men min veninde har hun har haft god succes med det  og bhv start er gået strygende. Hun har haft fokus på at komme ud blandt andre børn, på legepladser og i legestue hver uge, så barnet stadig blev udsat for at skulle navigere i det sociale samspil med andre børn som et ret væsentligt at kunne når man kommer i bhv hun fik tilskud men her er det vidst kun 1år man kan få det, hun overlappede så med noget barsel hvor hun havde begge børn hjemme og på den måde kunne hun holde den store hjemme helt til bhv start. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Dine svarmuligheder passer ikke rigtig til det spørgsmål, du stiller i teksten? Og hvad er forskellen på fx svarmulighed 1 og 4?

Anmeld Citér

13. marts 2019

fehår

I mange kommuner kan man kun få tilskud til pasning af eget barn i maksimalt 1 år, så jeg ville lige starte med at undersøge mine muligheder, hvis jeg var dig. 

Jeg brugte pasning af eget barn som bro mellem barsel og dagpleje, fordi min datter ikke var parat til dagpleje, da barsel ophørte. Jeg fik tilskud i 4 måneder. Tilskuddet var på ca. 5000, og det er vist ret normalt. I længere tid ville vi ikke have kunnet få økonomien til at hænge sammen på den måde, desværre. 

Men havde jeg haft økonomisk mulighed, ville jeg gerne have holdt min datter hjemme længere. I stedet har vi fundet en dygtig privat dagplejer med masser af engagement, og nu hvor min datter er blevet større (20 måneder), kan jeg virkelig se, hvor meget hun får ud af samværet med de andre børn. Jeg tror, jeg ville have haft svært ved at sørge for, hun fik nok lejlighed til at lege og udvikle sig sammen med i jævnaldrende, hvis jeg havde holdt hende hjemme. Det ville jeg også tage med i mine overvejelser, hvis det var mig.

Anmeld Citér

13. marts 2019

AnoMor

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal svare i afstemningen. Synes svarmulighederne er misvisende i forhold til svaspørgsmålet. Så svarer lige her i stedet  

til spørgsmålet om et barn skal hjemmepasses er svaret i mit tilfælde nej. Det skal i institution. 

Jeg har en gammel kollega der fik hjemnepasset barnet af bedsteforældrene indtil børnehavestart. Barnet var simpelthen så asocialt og kunne på ingen måde med andre børn. Så h*n havde store problemer det første år i børnehaven. Samme gælder for en anden jeg kender der også passede sit eget barn  

Men børn er selvfølgelig forskellige og det kræver også hvad man som forælder har overskud til. Så hvis man skal gøre det vil jeg mene det er meget vigtigt at have overskud til at tage ud i legegrupper osv så barnet får kontakt til jævnaldrende. 

Det har jeg bare ikke selv grundet personlige ting. Men kan godt lide konceptet at passe hjemme hvis man gør det på en god måde  

Anmeld Citér

13. marts 2019

serinasmor

Prøv at melde dig ind i facebookgruppen "Moderne hjemmegående forældre" 

Her kommer spørgsmålet op ofte - både om hvorfor men også omkring tilskud eller ej osv

Anmeld Citér

13. marts 2019

migxher

Jeg har hjemmepasset til børnehave start og det var skønt der var ingen problemer med start i børnehave. Jeg kender flere forældre der hjemmepasser eller har gjort og ingen af dem sidder der hjemme og glor 24/7 med ungerne. Hvem gider dog det.

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg undskylder for, hvis afstemningen ikke giver mening. Da jeg var hylende træt, da jeg lavede den �� Men nok om det.. 

tak for alle jeres forskellige svar. Min kommune tilbyder det, ellers havde jeg ikke skrevet om det herinde, OG hvis ikke man kunne i min kommune, havde jeg stadig nok spurgt om det er en god idé at passe hjemme eller om barnet skal ud. Jeg er selv blevet passet hjemme indtil jeg blev de 3 år, og legede altid ude eller hjemme med venner på min egen alder og vi havde have med legeplads og har det stadig. Det er ikke så meget det, men jeg tror som nogle skriver at børn self er forskellige, og jeg vil gøre alt for at hun ikke bliver asocial som sin mor  

men tror nemlig, at jeg selv vil passe mit barn hjemme indtil hun bliver 3 år. Tænker det er synd for dem allerede at komme ud som 1årig.  Min venindes datter er også blevet passet hjemmefra indtil hun blev 3, på trods af hun ikke legede med nogen og fungere helt perfekt i børnehaven nu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.