Blødning efter fødsel. Hvad er normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
8 svar
6 synes godt om
11. marts 2019

Mrsopsand

Ja, nu er det en uge siden jeg fødte min datter og jeg bløder stadig frisk blod, ikke som de første dage, men som en almindelig mens. Hvor længe må det fortsætte før man skal reagere? Efterveerne var stoppet, men kom igen i dag, så jeg måtte tage piller for det. Hvordan har I oplevet det efter fødslen? Jeg kan bare huske at jeg blødte mere mørke størknede klumper da jeg fødte storebror og det har jeg slet ikke gjort denne gang. 

Jeg blødte kun 240 ml og moderkagen var hel og fin så umiddelbart ingen problemer der. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2019

Christabelle

Mrsopsand skriver:

Ja, nu er det en uge siden jeg fødte min datter og jeg bløder stadig frisk blod, ikke som de første dage, men som en almindelig mens. Hvor længe må det fortsætte før man skal reagere? Efterveerne var stoppet, men kom igen i dag, så jeg måtte tage piller for det. Hvordan har I oplevet det efter fødslen? Jeg kan bare huske at jeg blødte mere mørke størknede klumper da jeg fødte storebror og det har jeg slet ikke gjort denne gang. 

Jeg blødte kun 240 ml og moderkagen var hel og fin så umiddelbart ingen problemer der. 

Efter fødslen af min datter blødte jeg 3 uger. Efter fødslen af min søn blødte jeg 3 dage. 

Jeg har begge gange haft efterveer i et par dage ca. De har aldrig været så slemme, at jeg måtte tage piller for det. 

Anmeld Citér

11. marts 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang, efter aks, blødte jeg 8-9 uger, med meget forskelligt styrke og farve.

Anden gang efter alm fødsel, blødte jeg rigtig meget de første 3 uger. Derefter 5 uger, med svinge farve og styrke. Her havde jeg også kraftige efterveer og ondt. Det havde jeg slet ik første gang. 

Anden gang, fik jeg styrt blødning, som de brugte mange krater, på at få stoppet, hvilket nok også var grunden til mine smerter. Vh Stine 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Carina:-)

Jeg blødte ca 3 uger og især med den sidste havde jeg møghamrende ondt.

Nu var vi indlagt på neo i et par uger så fik smertestillende. 

Så længe du bare bløder frisk ikke ildelugtende og ikke mere end mens er det helt ok . 

Mhs til smerterne skal du self være obs på det er efterveer og du ikke får feber osv.

Tillykke med baby 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Mrsopsand

Tak for jeres erfaringer. Så er jeg mere rolig. Jeg synes bare jeg læste at havde man frisk blødning i mere end 1 uge skulle man kontakte læge eller fødested. 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Miti's mama

Cirka 3 uger med den første og 2 uger med nummer to. Begge gange havde jeg meget stærke efterveer - specielt når jeg ammede

Anmeld Citér

11. marts 2019

koeapabshicar

Ca 4 uger blødte jeg 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Annemette07

Mrsopsand skriver:

Jeg fik af vide nogle blødte op til otte uger. Mit stoppede dog efter 3 dage. Til gengæld havde jeg også styrt-blødning efter fødslen da min livmoder ikke trak sig ordentligt sammen, så tænker det er derfor mit stoppede så hurtig ��

Anmeld Citér

11. marts 2019

AnoMor

Mrsopsand skriver:

Jeg blødte i ca 2-3 uger og havde efterveer en enkelt dag. De kom først nogle dage efter fødslen da jeg var kommet hjem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.