"Renlighedstræning" - potte eller toilet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej,

Hvad har I foretrukket, når I skulle til at lære jeres poder at gå på toilettet? Sådan et ekstra lille toiletbræt og en skammel eller har I brugt potte?
Min dreng er fysisk ret lille og det virker meget voldsomt at se den lille gut på toilettet. Jeg tror ikke, at han sidder godt og afslappet.
Omvendt synes jeg, at det er lidt ulækkert med en potte, men hvis det er det, der skal til, så skal jeg da nok bide min væmmelse i mig.

Han er stadig lille, omkring 2, så der er bare tale om den tidligste "træning"/leg, mest fordi han selv virker så interesseret i det hele. Og så er jeg måske også lidt træt af, at han altid skal tisse på gulvet, så snart han får bleen af! Jeg ved godt, at man ikke kan lære dem det, før de er klar, hormoner osv osv.

Hvad har I brugt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2019

Anonym

Jeg har ikke afvænnet nogen børn - endnu - så måske burde jeg ikke svare�� MEN vi har valgt at købe en lille potte og have stående. Og hver gang hun får bleen af, bliver hun tilbudt at sidde på den. Hun er 2 1/4 år, og synes det er sjovt on/off. Endnu har hun dog aldrig tisset/andet på potten (eller nogen andre steder end i bleen for den sags skyld) men hun ved godt hvad den skal bruges til. Hun er også lille (80-85 cm og 10-11 kilo), så toilettet virker enormt. 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Christabelle

I det allertidligste, hvor det bare var leg endnu, sad hun på potten. Og indimellem kom der en tissetår. Men da det blev mere "alvorligt" (i mangel af bedre ord), var det med et ekstra toiletbræt og en skammel. Kunne simpelthen ikke få mig selv til at skulle tømme en potte med afføring  

Anmeld Citér

11. marts 2019

Anonym

Start med potten. Den er så nem lige at løbe hen og sætte sig på vi har haft den stående hele tiden og vores børn var tidligt blefrie. Den sidste (hvor jeg havde mest erfaring) blefri dag og nat inden 2 års fødselsdag.. gjorde den bare ren med vådservietter og derefter skyldes af..

Anmeld Citér

11. marts 2019

xStinepigen

Anonym skriver:

Hej,

Hvad har I foretrukket, når I skulle til at lære jeres poder at gå på toilettet? Sådan et ekstra lille toiletbræt og en skammel eller har I brugt potte?
Min dreng er fysisk ret lille og det virker meget voldsomt at se den lille gut på toilettet. Jeg tror ikke, at han sidder godt og afslappet.
Omvendt synes jeg, at det er lidt ulækkert med en potte, men hvis det er det, der skal til, så skal jeg da nok bide min væmmelse i mig.

Han er stadig lille, omkring 2, så der er bare tale om den tidligste "træning"/leg, mest fordi han selv virker så interesseret i det hele. Og så er jeg måske også lidt træt af, at han altid skal tisse på gulvet, så snart han får bleen af! Jeg ved godt, at man ikke kan lære dem det, før de er klar, hormoner osv osv.

Hvad har I brugt?

Min dreng har aldrig brudt sig om potten, af en eller anden grund har han været lidt skræmt af at sidde på den. Fik ham endelig til at prøve på toilettet - var han også lidt skræmt for, men ente med at synes det var mega fedt. Købte et lille toiletbræt, men han gider slet ikke bruge det. Så vil sige du skal finde det der fungere for dit barn, det får man mest ud af 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Soonmom

Vi har både potte og toiletbræt. - jeg vil klart helst toilet, da jeg synes at potte er lidt ulækkert 

Men i et forsøg på at vende den stores interesse fik vi en potte, det virkede så ikke. 

Men den lille der lige er blevet to, spørger nogen gange efter potten og kommer på, toilettet sætte jeg ham ikke op på før han selv spørger 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Anonym

Nr 1 startede af egen interesse i dp pga hun havde større børn.  Så jeg købte 3 potter af den samme slags som hende . Han brugte potte og havde styr på afføring ret tidligt 2 år.  2 år og 4 måneder var han blefri om dagen.  

Nr 2 almindelige voksen wc med ikea skammel . Hun ville som os.  Selvom storebror ellers prøvede at vise hende potten.  Vi var med hver gang så hun sad stabilt stabilt 

Anmeld Citér

11. marts 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Min datter er 2 år. Jeg har sådan et børnesæde + skammel fra Ikea, og der kommer hun på morgen når vi står op, og aften inden hun bliver puttet. I nogle tilfælde har hun tisset imens hun sad der, og så er hun pavestolt  Men ellers er det mest fordi det er sjovt at få lov til at trykke på skyl-knappen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.