Så skal der laves glögg!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. oktober 2009

Ansemusen

...Eller jeg troede der skulle laves glögg!

Var i Super Brugsen for at købe ind til overraskelsesmiddag til min dejlige kæreste og så kom jeg i tanke om at spørge efter en alkoholfri vin. De havde en med 0,05 % alkohol i, hvilket jo må siges at være nærmest alkoholfri, og når så den koger er jeg ret sikker på at der intet skadeligt er tilbage i den. Var rigtig glad, for så kunne JEG også få glögg i år, hvilket jeg bare elsker og har haft rigtig meget lyst til på det sidste!

Men de har ikke fået glögg mix endnu Juleguf, julekalendre, nissehuer osv. var der masser af, men glögg skal vi åbenbart ikke have endnu.. Øv bøv!

Nå men maden bliver lækker tror jeg! Laver nogle rødspættefileter rullet sammen omkring laksefars og dampet i hvidvin og citron med dildcreme, ovnbagte miniature gulerødder, forårsløg, kartofler og fyldte champignoner. Tror nok han skal blive rigtig glad! Og så er det sundt og forholdsvis magert, hvilket også er målet, nu jeg har taget lige lovlig hurtigt på!

Hvis det bliver godt, lægger jeg lige opskriften herind hvis nogen skulle være interesserede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

Pige2009

Ansemusen skriver:

Men de har ikke fået glögg mix endnu 

Glöggmix består af rosiner og mandelsplitter, så der burde være basis for at købe det, så I også kan få glögg

Maden lyder superlækker, så læg du bare opskriften herinde

Hilsen Linda 41+2

Anmeld

19. oktober 2009

Ansemusen

Der skal også det der krydderimix i, sådan noget på flaske. man kan godt selv koge vinen med appelsinskald, nelliker osv. Men kan bare rigtig godt li det færdigkøbte fordi det er dejligt sødt! Kan slet ikke lige rødvin rent, kun i glögg eller i saucer eller sammenkogte retter! Men hvis der går alt for længe, må jeg bare lave det selv og komme godt med sukker i, hihi!

Anmeld

19. oktober 2009

Miamaja

MMmmmm det lyder som en skon middag!! Jeg EEElsker glogg og ja man kan jo selv smutte nogle nodder og finde lidt rosiner frem. jeg har ogsaa vaeret ude for de var udsolgt sommetider.

Anmeld

19. oktober 2009

linemus

Laver nogle rødspættefileter rullet sammen omkring laksefars og dampet i hvidvin og citron med dildcreme, ovnbagte miniature gulerødder, forårsløg, kartofler og fyldte champignoner.

Uhm, det lyder lækkert. Vil du ikke dele opskriften?

Anmeld

19. oktober 2009

Lone Jakobsen

synes også det lyder super lækkert....ser meget frem til opskriften

ærgeligt med gløgmix....især når man er gravid.... der er lysten til noget helt bestemt bare langt større

Anmeld

19. oktober 2009

Ansemusen

Jo det skal jeg nok! Det ser rigtig godt ud! Og dildcremen er blevet næsten ligesom min aller-ynglings fra Slagter Lund

Men bare så I lige er forberedt, er det ikke en super light opskrift, har bare lavet fx. cremen lidt mere ligt end i de fleste opskrifter men stadig så den er rigtig lækker, derfor har jeg ikke ville nøjes med Fromage Frais  Resten er jo super sundt, grøntsager og fisk! Men skal nok dele i løbet af de næste par dage når jeg får tid!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.