Alene hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan de det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.113 visninger
9 svar
13 synes godt om
10. marts 2019

Anonym trådstarter

kan to drenge på 3 og 7 år været alene hjemme 15-20 min.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

7 år, ja. 3år nej. 

Jeg ville aldrig give min 7årige ansvaret for den lille og jeg ved i øvrigt hvilke konflikter de kan have indbyrdes , det kunne blive noget rigtig skidt bare på 20min uden voksne øre i nærheden.

Anmeld Citér

10. marts 2019

Miti's mama

Jeg ville sige det kommer meget an på dine børn... nogle kan, men hvis de har tendens til at komme op og slås (som mange søskende har), så vil jeg ikke risikere det. Der kan ske meget på 20 min.

Anmeld Citér

10. marts 2019

CBbaby

Mor11 skriver:

7 år, ja. 3år nej. 

Jeg ville aldrig give min 7årige ansvaret for den lille og jeg ved i øvrigt hvilke konflikter de kan have indbyrdes , det kunne blive noget rigtig skidt bare på 20min uden voksne øre i nærheden.

Fuldstændig spot on. Enig her.

en 7-årig. Måske, hvis de var modne nok. Men med ansvaret for en 3-årig er alt for stort i mine øjne. En meget stor følelse at pålægge et så lille barn. 

Anmeld Citér

10. marts 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

En 7årig skal ikke have ansvar for en 3årig. 

Hvis det kun er den 7årig, ja/måske alt efter barnet

Anmeld Citér

10. marts 2019

Babilooo

Nej..

det er for stort et ansvar 

Anmeld Citér

10. marts 2019

lottemusen

Anonym skriver:

Mine børn på 6 1/2 og næsten 4 har prøvet at være alene hjemme ca. 15 min. Det gik fint, bortset fra at min ældste søn havde smadret en glasfigur, fordi han havde spillet bold i stuen. Det var han ked af, men jeg tog det ikke så tungt. De havde haft det fint, bortset fra det. 

Det er kun denne ene gang de har gjort det, men idet jeg kender mine drenge godt, ville jeg godt turde gøre det igen, hvis det blev nødvendigt. Men ikke længere end 15 min.... 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Justthinking

Som de andre siger: den syvårige kunne formentlig godt, men h*n skal godt nok da ikke have fuldt ansvar over en treårig. Godt nok er det kun tyve minutter, men derfor kan man stadig komme til skade (få fingre i klemme, få noget ned over sig, smadre en vase og skære sig). Jeg ville ikke gøre det medmindre jeg var 30 sekunder væk.

Anmeld Citér

11. marts 2019

Carina:-)

Min knap 7 årige kunne nok godt være alene 15 min men aldrig med hans 3 årige lillebror. 

Anmeld Citér

11. marts 2019

Mortilmajbørn

Ville aldrig lade én på syv stå med så stort et ansvar. Jeg har selv en på snart tre år, og selvom han sagtens kan være alene i stuen, mens jeg er i kælderen og ordne vasketøj eller er i bad, så kan der bare ske meget på 20 minutter. 

Som en tidligere har nævnt, så kan der ske små ulykker. Nogle mere alvorlige end andre. Tænk tilbage den sidste måneds tid og tæl sammen hvor mange gange du har trøstet dit barn. Kan de klare sådan en situation uden dig? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.