Hej med dig
Det kan jeg godt forstå, at du er ked. Jeg ville personligt ikke trives med, eller finde mig i, at vi legede familie på den måde herhjemme. Jeg er sådan set ligeglad med, om min mand finder det interessant at tage sig af sine børn eller ej - det er den opgave der følger med at være forældre og den opgave er vi to om at løfte. Jeg gider ikke at være “primær-forældre” og så have en legeonkel der går lidt til og fra efter forgodtbefindende. Jeg vil have en far der deltagere og tager ansvar, alt andet er decideret usexet.
Sæt ungen på maven af ham, når hun vågner om morgenen og meddel, at du skal til frisør/på café/have en lur/se en veninde... og så regner du med at far tager tørnen indtil du er tilbage. At han ikke har sovet, er jo hans egen beslutning. Gør dette 3-5 gange om ugen, alt efter hvor meget barsel/weekend han har. Hvis du holder op med at tage over og tage ansvar, så bliver han jo tvunget til at vågne op.
God fornøjelse - det bliver ikke bedre, hvis I tillader det at fortsætte. Tænk over hvordan I gerne vil vise jeres datter, at man fordeler ansvaret i en familie?
Bedste hilsner herfra!
Anmeld
Citér