Mobiltelefon til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2019

Møghe

Hvornår fik jeres børn mobiltelefon, og hvad var begrundelsen for at de fik det der? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2019

Skouboe

Vores fik i 1. Klasse, fordi de selv skulle cykle til og fra skole, så det foretrak vi.

Anmeld Citér

7. marts 2019

lineog4

Mine har fået i midten af 3. Klasse fordi de der introducerede dem i SFO så børnene havde lært at lave aftaler selv og så videre inden de skulle starte i klub. Den mindste der går i 2. Klasse har dog en aflagt som ikke fungerer som telefon men har net (et IPad som kort fordi de spiller Pokemon go i af en gang om ugen og det vil han gerne være med til)

Anmeld Citér

7. marts 2019

MetteT

Min datter fik den i midten af 2. Klasse, da hun fik diabetes og hun skulle bruge en app til kulhydrattælling, så hun kunne regne ud hvor meget insulin hun skulle have, til mad hun fik udover madpakken hos f.x veninder og i fritten.. Og hvis hun selv skulle cykle hjem fra skole, var det vigtigt for os at hun kunne få fat i os hvis hun fik det dårligt eller af andre diabetes relaterede grunde... 

Anmeld Citér

7. marts 2019

serinasmor

Min datter har fået nu her i 2. klasse... 

Hun er begyndt selv at gå hjem fra spring kl 18 1 gang om ugen. Her er det enormt rart at vide at hun er gået og at hun ringer, hvis der er noget. 

Hun har den kun med til spring ellers er den på værelset.

Anmeld Citér

7. marts 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Mange i min søns klasse ( 3.kl) har en men deres skole er mobilfri så de må ikke bruge den på skolen. Min søn har ikke en da han ikke har noget at bruge den til. Vi har 6,5 km til skolen hvor han bliver afleveret og hentet hverdag ( han får ikke lov at cykle da han skal over vejen flere farlige steder og der er ikke cykelsti hvor vi bor) vi bor på landet så han er ikke alene hjemme da der er lidt langt til naboer. Han har tablet og pc hvor han snakker med vennerne. Dog tror jeg han får min gamle når han fylder 10 kort før jul... men igen han har egentlig ikke noget at bruge den til. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Anonym

Møghe skriver:

Hvornår fik jeres børn mobiltelefon, og hvad var begrundelsen for at de fik det der? 

Vores har ikke endnu, de er 9, 8, 6 og 4 år 

De to ældste cykler 6 km hver vej til og fra skole, og følges ad 

Jeg (og de) ser ingen grund til en mobiltlf. endnu 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Vi havde egentlig snakket om, at det først skulle være omkring de 10 år, at vores børn skulle have en mobiltelefon, men nu har vores ældste i 0. klasse faktisk delvist fået en alligevel.

Hun spurgte om ikke hun måtte få min den gamle, da jeg skiftede til en ny, og da den ellers bare ville ligge i en skuffe, så fik hun den. Den kan dog ikke bruges til så meget, da den hverken har SIM kort eller netkort, så hun kan bruge den derhjemme på vores wifi og, hvis hun har downloaded noget på den til køreture. Hun har den derfor også kun med nogle steder, når vi skal køre langt eller er ude at rejse.

Anmeld Citér

8. marts 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores den store fik, min den gamle, da hun blev 8 år. 

Hun er 10 nu, og har den stadig. 

Hun fik den, fordi hun selv går hjem fra skole, laver legeaftaler og fordi de ska bruge mobilen i undervisningen nogle gange. 

Hun bruger den dog mest til musik. Der er ingen spil på mobilen. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. marts 2019

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Vores søn fik sin midt 3 klasse. 

Fordi han begyndte at have mere interesse for at være alene hjemme når vi skulle ud og handle. 

Og så kunne han altid få fat i os. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.