Hjælp kommende far (Spørgeskema)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.817 visninger
11 svar
18 synes godt om
6. marts 2019

Morten-Far

Hej alle. 

Jeg skriver til jer i håb om, at I vil hjælpe mig. Jeg er i gang med at skrive speciale på Statskundskab. Jeg brug for en masse besvarelser af mit spørgeskema, som omhandler holdninger til fremtrædende sociale og politiske emner. Blandt besvarelserne trækker jeg to vindere, som hver får et gavekort til en biograftur.

Det tager kun 5-6 minutter! 

https://aarhus.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_eOSdI89xsfpwbyJ

Håber i vil være søde at hjælpe!  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2019

Loa

6. marts 2019

KASS

Morten-Far skriver:

Hej alle. 

Jeg skriver til jer i håb om, at I vil hjælpe mig. Jeg er i gang med at skrive speciale på Statskundskab. Jeg brug for en masse besvarelser af mit spørgeskema, som omhandler holdninger til fremtrædende sociale og politiske emner. Blandt besvarelserne trækker jeg to vindere, som hver får et gavekort til en biograftur.

Jeg har opgivet at svare. Du bruger enormt værdiladede vendinger og præciserer ikke spørgsmålene. Hvad mener du med underlegne? Om nogle mennesker er af en ringere kvalitet end andre, nazi-agtigt? Det er umuligt at vide, om man svarer på det, som du spørger om.

Jeg går fx ind for lighed i retssamfundet og lige muligheder for vores børn, men jeg går ikke ind for økonomisk lighed mellem passiv forsørgelse og beskæftigelse eller stemmeret til børn. Men jeg ved ikke, hvilken form for lighed du spørger til.

Det er et umuligt skema, du har fået bakset sammen.

Anmeld Citér

6. marts 2019

Abracadabra

Jeg er til dels enig. Jeg er lægefagligt uddannet og sidder og tænker, at der ER nogle grupper i samfundet, som ALDRIG vil få lige muligheder - ligemeget HVAD vi gør. Af rent biologisk/genetiske årsager. Gruppen af mennesker med en IQ på under 85 vil fx altid have det langt sværere end gruppen med IQ over 115. Det kan man ikke ændre på - men man kan gøre det rigtigt godt for begge grupper. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

AnoMor

Jeg er enig med anden bruger. Det er umuligt at svarer på dit skema. 

Derudover så er det formuleret (i min optik) meget diktatorisk. Ment på den måde at man ikke er i tvivl om hvad dine egne svar er. Og den måde det derfor skrives på er lidt som at lægge ord i munden på andre. 

F.eks formuleringen: i et ideelt samfund... eller i nogle grupper er der Simpelthen .... 

så beklager jeg har valgt ikke at svarer alligevel. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Skouboe

Jeg har svaret, men tænker også at spørgsmålene er meget upræcist formuleret.

Det er vanskeligt at tage objektivt stilling til spørgsmål, der indeholder værdiladede ord, og samtidigt ikke tilbyder en tilstrækkelig klar definition, fordi svaret i meget høj grad bliver påvirket at ens opfattelse at ordet, og ikke ens holdning til spørgsmålet.

Dette kan have den konsekvens, at svarene måske ikke umiddelbart er sammenlignelige.

Får du brug for at lave en lignende undersøgelse igen, ville det nok hjælpe både dig, og de folk der skulle svare, hvis du definerede hvad du mener med fx "gammeldags dyder" mv.

Anmeld Citér

7. marts 2019

Sprit25

Det ændre sig også hvad man kan få

Anmeld Citér

7. marts 2019

Mortilah

Jeg giver også op... 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg mangler definitioner på “grupper”, på “lige muligheder” etc. etc. “Grupper” kan dække over alt lige fra nynazister over kronisk syge til socialklasser, og hvad er “lige muligheder” ud over helt basale rettigheder? At en person med en lav IQ ikke kan få adgang til en universitetsuddannelse, og at en person med en plettet børneattest ikke kan få job som pædagog, er i mine øjne sund fornuft, men ikke desto mindre en begrænsning af muligheder. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Lisette W

Morten-Far skriver:

Hej alle. 

Har du haft din spicialevejleder inden over spørgsmålene? Jeg har selv en kandidat i Statskundskab og forstår godt hvorfor du stiller de spørgsmål du gør, men jeg er enig med de andre i at begreberne ikke er defineret godt nok og som deltager kan man hurtigt føler sig som et dårligt menneske hvis man svare fx. ja til at der gerne må være forskel på folk. Hvis du har tid vil et godt råd være at gennemarbejde spørgsmålene sammen med din vejleder og så prøve igen. Hvis ikke du har tiden så skal du bruge rigtig meget plads i dit metode afsnit til at forklare hvorfor spørgsmålene er stillet som de er og hvilken bias det giver. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.