Hvad slags baby creme skal man gå efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.808 visninger
10 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. marts 2019

AmalieSoer

Hej alle sammen 

Jeg prøver at samle mig et lille lager til når den lille engang er klar til at komme ud. Der skal jeg selvfølgelig have baby cremer, olie, tøj og alt det andet som man skal bruge. 
Mit spørgsmål går på om hvad for en creme jeg skal gå efter, eller er det meget forskelligt fra baby til baby? 

Jeg har kigget meget på en LINK SLETTET  på lillekanin som lyder god og er økologisk. Men er det en nødvendighed? 
Altså er det fint med en billigere creme end det? 

Mvh. Amalie.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Det er slet ikke nødvendigt at går og smøre babyer ind i creme. Vi har en Ceridal fedtcreme til tørre vinterkinder, som jeg bruger inden en lang middagslur ude i kulden. Og en tjæresalve til hvis numsen bliver rød.

Bruger også kun en sjælden gang imellem sæbe i badet, så huden ikke tørrer så nemt ud. 

Anmeld Citér

6. marts 2019

Pb18

Mit råd ville være vent at se om du overhovedet får brug for creme til baby. Ingen grund til at købe noget du muligvis aldrig får brugt. Min pige er 6 måneder og har ikke haft brug for creme eller lignende.

Hvis det alligevel bliver relevant ville jeg gå efter noget der var astma-og allergi-mærket samt svanemærket. Jeg er glad for app'en Kemiluppen til at tjekke forskellige ting jeg køber 

Anmeld Citér

6. marts 2019

Strain

Jeg har tre børn, og ingen af dem har haft brug for creme før de begyndte at komme ud i frostvejr i længere tid af gangen. Jo jo, da. De fik noget panthenol creme på den røde numse måske en 2-3 gange i det første leveår, men ingen creme på huden eller olie i badet. Bare vand og en skumklud.

Baby behøves slet ikke at udsættes for så meget kemi så tidligt. Og som anden bruger skriver, brug kemi-luppen så alt (også vaskepulver og opvaskemiddel) er så kemi-frit som muligt.

Anmeld Citér

6. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vent vent vent hvis du samler gratis babypakker er der ofte nogen små prøver at creme og olier, det er alt rigeligt og slet ikke sikkert du får brug for det eneste jeg har haft brugt er olie til at smøre i hovedbunden for arp og der var den lille prøve jeg havde fra en pakke, rigeligt  

Anmeld Citér

6. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hva reklamerer du for lillekanin eller hvad? På min-mave var det olie fra lillekanin, du spurgte ind til

Anmeld Citér

6. marts 2019

AmalieSoer

Unicorn1 skriver:

Hva reklamerer du for lillekanin eller hvad? På min-mave var det olie fra lillekanin, du spurgte ind til

Ja har spurgt lidt rundt omkring, det var ikke for at reklamere. Ville høre hvad andres erfaringer var, og om der ikke var alternativer i stedet for. 
Kan se at det alligevel slet ikke er nødvendigt med cremer så det går nok 

Anmeld Citér

6. marts 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Medmindre babyen er i højrisiko for børneeksem (hvis begge forældre har meget eksem og andre allergiske sygdomme), anbefales det ikke det smøre babyens hud  

De har som regel den dejligste bløde hud ��

Anmeld Citér

6. marts 2019

Babilooo

Vi havde creme til rød numse.. næsten en tjære creme. Fantastisk. Kan ikke huske navnet.

ellers købte jeg en babyolie.. kan ikke huske mærket men fås på apotek og supermarkeder. Få dråber i badevandet og så er der den lækreste babyhud. Ofte er cremer slet ikke nødvendige.

køb evt creme til sprukne brystvorter og smør din egen mave før og efter fødsel.. gør huden mere smidig. Du har med stor sandsynlighed et større behov en baby 

Anmeld Citér

6. marts 2019

Anonym

Tjullehej skriver:

Vi havde creme til rød numse.. næsten en tjære creme. Fantastisk. Kan ikke huske navnet.

ellers købte jeg en babyolie.. kan ikke huske mærket men fås på apotek og supermarkeder. Få dråber i badevandet og så er der den lækreste babyhud. Ofte er cremer slet ikke nødvendige.

køb evt creme til sprukne brystvorter og smør din egen mave før og efter fødsel.. gør huden mere smidig. Du har med stor sandsynlighed et større behov en baby 

Inotyol salve. Jeg bruger den også til min søn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.