Vaccination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
12 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2019

321

Profilbillede for 321

Hej

Har en fireårig som skal vaccineres. Men som er bange for det. Ville I fortælle det inden læge besøget og risikere at barnet fuldstændig stritter imod at tage til læge eller vil I fortælle det ved lægen? Det er i forbindelse med årlig undersøgelse. så er bange for at mit barn ikke vil gøre hverken det ene eller det andet hvis det ved det skal stikkes. Altså som at blive målt og deltage i syns test osv hvis det ved det skal stikkes. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2019

Anonym

321 skriver:

Hej

Har en fireårig som skal vaccineres. Men som er bange for det. Ville I fortælle det inden læge besøget og risikere at barnet fuldstændig stritter imod at tage til læge eller vil I fortælle det ved lægen? Det er i forbindelse med årlig undersøgelse. så er bange for at mit barn ikke vil gøre hverken det ene eller det andet hvis det ved det skal stikkes. Altså som at blive målt og deltage i syns test osv hvis det ved det skal stikkes. 

Jeg ville helt klart sige det. Men på sådan en måde så barnet ved, at det er ikke til diskussion. Og så ville jeg faktisk sige, at han/hun kunne få en is bagefter. Det får mine altid og det har været et hit hver gang. Der har ikke været de store problemer ved vaccinationer. 

Anmeld Citér

5. marts 2019

God-mor

321 skriver:

Hej

Jeg har altid sagt til inden lægen og også nogle dage i forvejen. Så har vi snakket om det, og hun har kunne vende sig til tanken. Jeg har haft lavet en aftale med hende om, at hun måtte vælge et stykke legetøj bagefter. Og her er det gået fint med vaccinationerne. Jeg går meget ind for at man ikke holder sådan noget skjult, men er åben og ærlig omkring hvad der skal ske, så børnene ved at de kan stole på en. Jeg har også sagt ja til at det gjorde ondt, når hun spurgte, men kun meget kortvarrigt. 

Så ærlighed og snak om det der skal ske inden er mit råd og så en belønning bagefter 

Anmeld Citér

5. marts 2019

Camillos

321 skriver:

Hej

Jeg holder med de andre.. Sig det gerne flere dage i forvejen, leg evt nogle doktorlege hjemme om at mor skal vaccineres og om hun vil hjælpe og fortælle det ikke gør ondt.. Osv... 

Anmeld Citér

5. marts 2019

Abracadabra

Camillos skriver:

Jeg holder med de andre.. Sig det gerne flere dage i forvejen, leg evt nogle doktorlege hjemme om at mor skal vaccineres og om hun vil hjælpe og fortælle det ikke gør ondt.. Osv... 

Men det GØR jo ondt. Kortvarigt ja, men det gør altså temmelig ondt.

Jeg har tidligere haft held med at have slik med, så det øjeblik ungen åbnede munden for at skrige, proppede jeg en vingummi ind - og gav hende posen i hånden.

Det plejer at gå strålende.

Anmeld Citér

5. marts 2019

Mullemee

Abracadabra skriver:

Jeg har tidligere haft held med at have slik med, så det øjeblik ungen åbnede munden for at skrige, proppede jeg en vingummi ind - og gav hende posen i hånden.

Ha ha ha, hvor genialt. Jeg kom sådan til at grine. Den ville helt klart virke på min den yngste. 

Anmeld Citér

5. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Abracadabra skriver:

Det er da, at tage Haribo-pædagogikken til det næste niveau  Jeg er vild med det, og vil klart afprøve ved næste vaccination af den 3-årige 

Anmeld Citér

5. marts 2019

HBV

Abracadabra skriver:

Fuck hvor sjovt får nogle meget sjovt billeder i hovedet   dét er sgu genialt. 

Anmeld Citér

5. marts 2019

MorTil3+

Jeg har aldrig sagt noget til mine børn og der har aldrig været nogle problemer, der er vel ingen grund til at skræmme dem. Mine har klaret det så fint uden at vide det før det skal ske. Kan ikke se nogen grund til at små børn skal bekymre sig om hva der skal ske. Så mine er blevet målt, vejet osv og så stukket til sidst, og så var vi ude af døren og ned og få en is.

Anmeld Citér

5. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tja - i mit hoved er der en større sandsynlighed for en god oplevelse hos lægen hvis barnet er forberedt. 

Min søn fylder 4 i år og 100% at jeg vil fortælle ham det. Ikke de store malende billeder omkring nåle osv - men at lægen skal give et lille stik og det kan godt gøre lidt ondt, men kun meget hurtigt og så er det slut. For sådan er det jo - og min søn skal ikke føle at vi lyver og narre ham - han skal vide at vi er til at stole på. 

Tilgengæld har jeg altid som barn fået en is bagefter - det får min søn også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.