321 skriver:
Hej
Har en fireårig som skal vaccineres. Men som er bange for det. Ville I fortælle det inden læge besøget og risikere at barnet fuldstændig stritter imod at tage til læge eller vil I fortælle det ved lægen? Det er i forbindelse med årlig undersøgelse. så er bange for at mit barn ikke vil gøre hverken det ene eller det andet hvis det ved det skal stikkes. Altså som at blive målt og deltage i syns test osv hvis det ved det skal stikkes.
Jeg har altid sagt til inden lægen og også nogle dage i forvejen. Så har vi snakket om det, og hun har kunne vende sig til tanken. Jeg har haft lavet en aftale med hende om, at hun måtte vælge et stykke legetøj bagefter. Og her er det gået fint med vaccinationerne. Jeg går meget ind for at man ikke holder sådan noget skjult, men er åben og ærlig omkring hvad der skal ske, så børnene ved at de kan stole på en. Jeg har også sagt ja til at det gjorde ondt, når hun spurgte, men kun meget kortvarrigt.
Så ærlighed og snak om det der skal ske inden er mit råd og så en belønning bagefter 
Anmeld
Citér