Spørgsmål vedr. Ægblæren og ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

199 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej alle sammen!

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på. 

Jeg er under fertilitets behandling, da jeg fik at vide, at jeg ikke får ægløsning af mig selv. (Har normalt lange cyklus. Mellem 30-45 dage). Nu har jeg været på gonal f i 16 dage og fik at vide i morges at jeg har en ægblære på 20 mm. Skulle tage Ovitrelle her til aften og insemineres om 2 dage. Mine spørgsmål er følgende:

1) Har ægblæren en grænse for, hvor meget det kan vokse til? Lad os sige jeg fortsætte med Gonal f i ekstra dage. Hvor meget mere ville den vokse til? Stopper den ved et maximalt mål og brister af sig selv, uden Ovitrelle? Eller fortsætter den bare med at vokse til 25mm, 30mm, osv osv, indtil min luteal fase er slut og jeh får min mens.? Eller hvordan er det lige?

2) Hvad ville der ske, hvis jeg undgik at tage Ovitrelle nu?   Ville ægblæren ende med at briste af sig selv de næste få dage? (Den er 20 mm nu) Hvis ja, hvorfor skal man så tage Ovitrelle? Hvis man er sikker på at få ægløsning af sig selv en af de næste få dage, så snart man har fået den ønskede størrelse på ægblæren. (Og man har valgt samleje derhjemme) 

3) Når jeg nu har fået at vide til udredningen, at jeg ikke får regelmæssig ægløsning - betyder det så, at mine æg ikke plejer at blive modne nok til at give mig ægløsning? Eller betyder det, at jeg  får modne nok æg i hvert cyklus, men det bare af en årsag ikke brister af sig selv, Uden tilsatte hormoner?(ovitrelle) 

Tusind tak på forhånd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.