Projekt baby - nyt job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.175 visninger
6 svar
1 synes godt om
4. marts 2019

Stine1900

Jeg er startet i en fast stilling på mit nye arbejde for en måned siden, men jeg er vanvittigt skruk. Jeg er derfor meget ambivalent omkring projekt baby - den ene dag synes jeg det er smartest at vente til jeg har været på arbejdspladsen noget længere tid, og den næste dag synes jeg det er åndssvagt at lade lysten styre af mit arbejde. 

Jeg (25 år) og min kæreste (28 år) er bare så klar, og mangler at fylder børneværelset ud i vores hus. Men hvad er jeres holdning? Hvad havde i gjort, og har I eventuelt nogle erfaringer? 

Hilsen den fortvivlede 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus

Synes i skal klø på. Det kan sagtens ende med at tage 1 år før du er gravid og så går der endnu 9 måneder før du skal på barsel  

Anmeld Citér

4. marts 2019

Skouboe

På den ene side synes jeg ikke at I behøver at tage en masse hensyn til arbejdspladsen, medmindre det er en lille virksomhed, på den anden side tror jeg, at det kan være rigtigt svært at komme tilbage fra barsel på en arbejdsplads, hvor man ikke har været så længe og nået at opbygge et netværk.

Og så kan det jo tage flere år at blive gravid, og så er begge dele lidt ligegyldige 

Anmeld Citér

4. marts 2019

HapsHapsHaps

Gå i gang! Man kan ikke planlægge sig ud af den slags. At få børn er, hvis man ønsker det, langt vigtigere end lige at tage hensyn til en arbejdsplads. Arbejdsmarkedet ved jo godt at kvinder får børn og skal på barsel, og jeg tror simpelthen ikke på at man som gammel kone sidder og tænker at det var SÅ godt at man udskød sin drøm om børn for et år på arbejdsmarkedet inden .

Jeg blev ansat som lærer i mit første job i sommer, og jeg skal på barsel om en måned. Er det bøvlet? Lidt, bevares, men værre er det altså ikke . Jeg havde ingen chance for at vide at jeg ville blive gravid så hurtigt som jeg gjorde, eller om den nye graviditet ville ende med en abort som den første gjorde.

Så hvis du/i føler jeg klar og ønsker at starte en familie - så bare sæt i gang! Held og lykke!

Anmeld Citér

4. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Man har ikke nødvendigvis magt over, hvornår man får børn. Så lad lysten drive værket. Det praktiske ordner sig altid. Jeg ventede og ventede. Da alt endelig “passede perfekt” tog det os tre år at få vores datter. Så næste gang havde jeg lært min lektie. Vi startede i behandling samtidig med, at jeg begyndte nyt job. Jeg blev gravid med lillebror efter et halvt års tid. Lidt bøvlet, ja - men ikke spor vigtigt i det lange løb!

Anmeld Citér

4. marts 2019

SOGA

Lyt til din mavefornemmelse  Så længe at I er forberedt på at det kan ske hurtigt, og at der kan gå tid  Hilsen hende der blev gravid i første forsøg 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Måske man kunne vente til du var ovre prøveperioden? Men ellers ville jeg altså bare gå igang. 

Selv hvis du bliver gravid i første forsøg så går der jo som udgangspunkt 7- 8 måneder før du går på barsel. 

Er lysten, parforholdet og rammerne der til baby så gå igang! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.