At have en klassekammerat med hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
6 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2019

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Måske et lidt underligt spørgsmål, men vores datter har aldrig haft en klassekammerat med hjem før, og hun er det ældste barn vi har så det er helt nyt for os....

Men som sagt skal vores datter på 7 år have en pige med sig hjem på lørdag. Pigen har min datter været hjemme hos 1 gang før til fødselsdag og ellers ikke. Det er Heller ikke en pige hun snakker om, men pigen vil gerne hjem og lege næste weekend.

Så mit nok underlige spørgsmål går på hvad stiller man an?? Både spiseligt og drikke? Og hvad med leg?? Skal man hjælpe dem igang med at finde på noget at lave sammen eller skal man holde sig lidt i baggrunden og så se hvad de finder på??

Er så bange for at de vil kede sig, og at det ikke vil blive en succes for vores datter. Hun er den lidt stille og rolige type.

Og hvad med hendes lillebror på 4 år som har krudt i røven?? Kunne godt forestille mig at han vil være med hele tiden....

Jeg vil bare gerne at det blir så godt for min datter som muligt!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Omsorgsgiver skriver:

Måske et lidt underligt spørgsmål, men vores datter har aldrig haft en klassekammerat med hjem før, og hun er det ældste barn vi har så det er helt nyt for os....

Men som sagt skal vores datter på 7 år have en pige med sig hjem på lørdag. Pigen har min datter været hjemme hos 1 gang før til fødselsdag og ellers ikke. Det er Heller ikke en pige hun snakker om, men pigen vil gerne hjem og lege næste weekend.

Så mit nok underlige spørgsmål går på hvad stiller man an?? Både spiseligt og drikke? Og hvad med leg?? Skal man hjælpe dem igang med at finde på noget at lave sammen eller skal man holde sig lidt i baggrunden og så se hvad de finder på??

Er så bange for at de vil kede sig, og at det ikke vil blive en succes for vores datter. Hun er den lidt stille og rolige type.

Og hvad med hendes lillebror på 4 år som har krudt i røven?? Kunne godt forestille mig at han vil være med hele tiden....

Jeg vil bare gerne at det blir så godt for min datter som muligt!! 

Du lader dem om legen.. Sørger for mad og drikke, hvis de kommer og efterspørger.. Og så sørger du for, at lillebror ikke forstyrrer dem hele tiden, så de kan udvikle et venskab 

Anmeld Citér

3. marts 2019

Øboen

Børn i den alder skal nok finde på noget at lave, bare der er noget legetøj at lege med.

Men prøv virkelig at underholde lillebror med noget andet, kan tydeligt huske hvor irriterende det var som barn når man havde glædet sig til en legeaftale og så bare hang på venindes lillebror/søster. Forældrene synes jo ofte det var belejligt at man så lige kunne underholde ham/hende også. 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Baby.mamma

Tro mig, de skal nok selv finde på en masse og lave. Bare det, at veninden kommer hjem i nye omgivelser og alt er nyt og spændende plejer at gøre, at børnene har en masse og lave. Vi har børn på besøg som ikke selv har eks. vis PlayStation eller husdyr, så er de helt opslugt af det og får en del af tiden til at gå med netop de ting, de ikke er vandt til derhjemme. :-) 

Alt efter hvad tid på døgnet det er, så til frokosttid laver jeg frokost, lidt blandet med rugbrød og en masse frugt. Ellers plejer jeg at stikke forbi dem, hvor de sidder og spørge om de vil have lidt kiks/frugt/drikkelse, bare for hyggen- det er altid en succus :-) 

Anmeld Citér

4. marts 2019

serinasmor

Det der med legen det skal de nok selv styre  

Hvis du gerne vil have en backup plan - så hav en stak papir og farveblyanter klar ... eller et spil I kan spille sammen.

Mad ... jeg ville bare sørge for at der var lidt snackmad i huset - lidt frugt, lidt knækbrød, lidt kiks og lidt rugbrød .. 

Du behøver ikke stille noget stort an, men kan evt skære æblebåde og give dem lov til at spise dem på værelset. 

Det er en helt ny verden - men det skal nok blive fint alligevel  

Oftest når der er legeaftaler her i huset så ser vi dem slet ikke kun hvis de liiige skal have et eller andet mad.

Anmeld Citér

4. marts 2019

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Tak for jeres svar 

Jeg er bare en mor der vil sin datter det bedste  og forhåbentlig får hun mange andre piger på besøg i fremtiden  Det vil nok bare være nemmere jo ældre de bliver tænker jeg 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Omsorgsgiver skriver:

Tak for jeres svar 

Jeg er bare en mor der vil sin datter det bedste  og forhåbentlig får hun mange andre piger på besøg i fremtiden  Det vil nok bare være nemmere jo ældre de bliver tænker jeg 

Altså du har jo ikke prøvet det før, så du ved jo reelt ikke om det overhovedet bliver svært i første omgang   

Min søn på 7 har af og til legekammerater med hjemme og de passer stort set sig selv. Og jeg laver ikke det vilde udover hvad jeg plejer - dækker op til fælles frokost og skærer noget frugt om eftermiddagen og finder et par kiks. 

Bliver de rastløse kommer jeg med forslag - spil et spil, gå i haven eller lign. Men det er nu sjældent nødvendigt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.