Tinstin skriver:
Godaften.
Jeg skal snart føde mit andet barn og da det formentlig bliver ved et kejsersnit, så kan jeg se frem til et par overnatninger på barselsafsnittet.
Sidst var det også kejsersnit, men det var jo vores første, så der kunne far bare sove der sammen med os. Nu bliver han dog nødt til at tage hjem om aftenen og sørge for vores andet barn, så hans hverdag forbliver så normal som muligt.
Hvordan fungerer det rent praktisk, når man er alene på barselsafsnittet? Sidst var jeg ret elendig og kunne ikke engang hente mad selv. Hvad når man skal bade? På toilettet? Hvem får man til at se efter babyen imens?
Det kommer nok an på, hvor du skal føde.
Jeg var på barselsafsnittet på riget. Og der må
mændende ikke være om natten. Der var kun mig. Sygeplejerskerne havde ikke tid de nætter jeg var der og så længe “ingen var ved at dø” (som de sagde til mig), så var det op til mig selv. Jeg besvimede efter fødslen og lå alene og havde det elendigt og kunne rejse mig selv uden det tog flere minutter. .
Jeg har efterfølgende hørt, at det var en fejl. Og de burde have kunnet hjælpe mig.
Men det er nok anderledes, når du nu får kejsersnit. De var i hvertfald super obs på hendes ved siden af mig, der var bristet i en 3.grad og sukkersyge. (Men da jeg ikke fejlede andet end besvimmelse og feber, så var jeg sidst i rækken)
Så er de helt sikkert mere obs på dig. Også ringer du med klokken efter hjælp. Mht bad og mad så går du selv efter det, hvis du kan (med baby i kassen på hjul) eller evt får en sygeplejerske til at hjælpe, hvis de har tiden. (Det er desværre ikke garanteret)
Anmeld
Citér