Maven lige efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.863 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej alle sammen!

Nogen der har lyst til at dele billeder af deres mave lige efter fødslen? Er meget nysgerrig. Og ved godt, det er forskelligt fra kvinde til kvinde. Gerne før og efter billeder. Og helst uden bluse eller noget, da det er strækmærkerne jeg er nysgerrig over ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2019

Babilooo

Min var bare løs og tom agtig. 

Min mor fortalte mig at da hun fødte mig en sommerdag efter hedebølge var hun meget brun. Da jeg kom ud og huden trak sig sammen kogende det en kokasse 

jeg fik en ret normal mave igen efter en måned. Og tabte alle de kg jeg havde taget på.

Anmeld Citér

3. marts 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Min var bare løs og tom agtig. 

Min mor fortalte mig at da hun fødte mig en sommerdag efter hedebølge var hun meget brun. Da jeg kom ud og huden trak sig sammen kogende det en kokasse 

jeg fik en ret normal mave igen efter en måned. Og tabte alle de kg jeg havde taget på.

Tak for svar  hvad med stræknærker ?

Anmeld Citér

3. marts 2019

Babilooo

Jeg fik ikke strækmærker og det gjorde min mor heller ikke. Det er vist også lidt genetisk bestemt. 

Jeg kan se på veninder st de bliver mindre tydelige da huden jo trækker sig sammen og ikke spiles ud.

Anmeld Citér

3. marts 2019

A38

Har ikke lige lyst til at dele billede, men jeg fik MANGE blårøde og brede strækmærker. I ugerne efter fødslen var min mave som en stor, halvflad ballon. Allerede 6 måneder efter var maven mindre (men dog større end før fødslen, det er nok mest pga. mængden af chokolade jeg har spist under barslen ) og strækmærkerne er væsentlig mindre synlige og nærmest hudfarvede. De vil aldrig gå væk, men med tiden er det blevet MEGET bedre!

Anmeld Citér

3. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har ingen billeder af maven lige efter - havde vidst for travlt med at tage billeder af min nyfødte. Men husker at strækmærkerne ikke var særlig pæne i starten, stadig lilla og dybe ( som om de blev mere dybe af at have født da huden så ikke var strukket ud på samme måde). 

Det jeg sværest ved at acceptere i ugerne efter var faktisk de strækmærker jeg havde fået og som stadig var mørke. Men som tiden gik blev de mere og mere lyse og et par år senere, kombineret med at al graviditetsvægten forsvandt,  stortset helt usynlige 

Anmeld Citér

3. marts 2019

Soonmom

Jeg har heller ingen billeder, det er vist ikke lige det man har lyst til at tage billeder af efterfølgende. 

Men ja som en tyk der har tabt sig, hvor mavenskindet ikke har kunne følge med (det trækker sig dog sammen forholdsvis hurtigt) 

Jeg fik ingen strækmærker og havde tabt det hele begge gange efter 10 dage uden at gøre noget for det  

Anmeld Citér

3. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen!

Nogen der har lyst til at dele billeder af deres mave lige efter fødslen? Er meget nysgerrig. Og ved godt, det er forskelligt fra kvinde til kvinde. Gerne før og efter billeder. Og helst uden bluse eller noget, da det er strækmærkerne jeg er nysgerrig over ��

Strækmærker var der ikke, men synes godt nok, at det er mærkeligt og lidt ulækkert bagefter.

Du behøver ikke noget billede.

Du tænker bare på, hvordan din dej til franskbrød ser ud, så er det fint beskrevet.

Anmeld Citér

3. marts 2019

A38

Anonym skriver:

Strækmærker var der ikke, men synes godt nok, at det er mærkeligt og lidt ulækkert bagefter.

Du behøver ikke noget billede.

Du tænker bare på, hvordan din dej til franskbrød ser ud, så er det fint beskrevet.

Hah! Ja, præcis! Som en mega hævet bolledej, det er den præcise beskrivelse af min mave lige efter fødslen! Synes det var SÅ freaky!

Anmeld Citér

3. marts 2019

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle sammen!

Har ingen billeder af min mave fra lige efter fødslen. Heldigvis. 

Men den var bare ligesom helt slap, og der hang en lille pose på maven. Dog syntes jeg hurtigt det trak sig sammen igen. Efter 6 måneder så den næsten normal ud igen. Jeg fik lidt strækmærker, men de er ikke særlig tydelige mere. De er blevet hvide de fleste. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.